Egyelőre nincs kegyelem a feltöltőkártyásoknak

Bár még több mint egy hónap van hátra a feltöltőkártyák regisztrációjára, 4,7 millió előfizetésről van szó, így egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek sikerül időben megtennie. Egyelőre nincs szó a határidő kiterjesztéséről.
Szász Péter, 2017. május 23. kedd, 11:11

Az idén januárban vált hivatalossá, hogy a feltöltőkártyás mobilelőfizetések csak adategyeztetést követően maradhatnak aktívak, ennek hiányában a szerződések július 1-én megszűnnek. Az eljárást minden évben meg kell ismételni innentől. Egy magánszemély maximum 10, a cégek pedig legfeljebb 50 sim-kártyával rendelkezhetnek.

Az ezzel kapcsolatos figyelemfelkelő kampány csak az elmúlt hetekben pörgött fel és még több mint egy hónap van hátra a határidőig.

Hogy a 4,7 millió feltöltőkártyás előfizetésből hányt érinthet a megszűnés veszélye azt nem lehet tudni. Erre ugyanis csak a használati szokások alapján lehetne következtetni, azonban ilyen adatokat a szolgáltatók nem adnak ki.

Nem végzett becslést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság sem, ráadásul szerintük azt végképp nem lehet tudni, hogy az "alvó" kártyákból mennyit szeretnének megtartani az előfizetők.

A hivatal több előfizetői csoportot különített el, akiknél fennáll annak lehetősége, hogy megszűnik a szerződése.

Az egyik csoportba azok tartoznak, akiknek nevén sok szám van és ezeket nem kívánják legalizálni. Vélhetően a törvényjavaslat is pont ezért született.

Többen lehetnek olyanok, akiknek egyszerűen semmi szükségük nincs egy adott sim-kártyára, de nem tettek erőfeszítést a megszüntetésére. Ide tartoznak azok is, akiknek nem fűződik annyi érdeke az előfizetés megtartásához, hogy tegyen ezért.

Végül azokkal is számol az NMHH, akik egyszerűen kifutnak az időből. Velük kapcsolatban kérdezte meg lapunk a hivatalt, hogy van-e esély a határidő kitolására, hiszen senkinek sem érdeke, hogy tömegesen szűnjenek meg előfizetések. A hatóság szerint azonban a hatályos jogszabályok egyértelműen kimondják, hogy mi a határidő, vagyis egyelőre nincs napirenden annak kitolása.

A Telekom kérdésünkre azt írta, hogy a kampány és az sms-ek hatására az emberek elkezdtek regisztrálni. Az üzeneteket ütemezetten küldik ki, hogy ne legyen torlódás az ügyfélszolgálatokon. A Telekom egyébként már több postán is lehetővé tette a regisztrációt, illetve ha valaki online egyezteti az adatait, akkor korlátlan hétvégi beszélgetést kapnak hálózaton belül és vezetékes irányban.

A Telenor azt írta, hogy milliós szegmensről van szó, amely fontos a cégnek, már több százezer adategyeztetést végeztek. Az üzeneteket ők is ütemezettek küldik ki.

Sorbanállás egyelőre a Vodafone-nál sem alakult ki, a folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak.

HOZZÁSZÓLÁSOK