A Vodafone Magyarország szegmens marketingigazgatója szerint a siker oka az lehet, hogy az október 2-án bevezetett Tuti csomag esetében nincsen csomagdíj és feltöltési korlátokhoz sem kell igazodni, ezzel pedig hazai feltöltőkártyás piacon egyedülállóan a konstrukció.

A Tuti csomagra váltók mintegy fele korábban is Vodafone ügyfél volt, a többiek pedig más szolgáltatóktól érkeztek - derül ki a mobilszolgáltató közleményéből. Októberben a korábbi átlaghoz képest megduplázódott a Vodafone-hoz irányuló számhordozások száma, amelyhez a Tuti is jelentősen hozzájárul a cég szerint. Ráadásul, a vállalat szerint olyan sokan tértek át a Tutira, hogy egyes értékesítési ponton sorban állás, sőt átmeneti készlethiány is kialakult.

A KSH legfrissebb adatai szerint a mintegy 11,7 millió magyarországi mobil felhasználó közel 40,9 százaléka, mintegy 4,8 millió ügyfél - vagyis a magyar lakosság közel fele - használ feltöltőkártyát. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) júliusi adatai szerint Magyarországon a feltöltőkártyás mobiltelefont használók átlagosan havi 17 hívást indítanak, a hívásaik átlagosan 1,7 percig tartanak és havi 29 percet tesznek ki.

Ez a forgalom az NMHH adatai szerint - a szolgáltatók jelenleg elérhető feltöltőkártyás tarifáival kivétel nélkül több mint ezer forintba, sok esetben havi több ezer forintba kerül, míg a Vodafone Tutival alig több mint havi 600 forintba, így változatlan havi költséggel sokkal többet lehet beszélni, vagy a többi csomaghoz képest havi több száz, vagy ezer forintot lehet megtakarítani - jegyzi meg a vállalat.