BUX
38485

A Matáv már nem lesz az, ami volt

A Matáv nevet vált jelentette be a társaság, az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd.

Madarász János, 2005. január 20. csütörtök, 11:44

A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz. A Matáv Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül. A Matáv mobil üzletága T-Mobile Magyarországra történt átnevezésének sikerét követően folytatódik a T-márka teljes körű bevezetése Magyarországon. Ez újabb lépés a Matáv szolgáltatásainak a Deutsche Telekom Csoportba történő integrálása felé. A Matáv Csoport márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd, így olyan világszerte ismert és népszerű márkák bevezetésére kerülhet sor Magyarországon mint a T-Com, a T-Systems és a T-Online.

Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója a kiadott közleményben úgy nyilatkozott, a világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég értékét és versenyképességét. Új, innovatív termékeket és szolgáltatásokat bevezetése is várható.

A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT Csoporttól kapott költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra, így ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételi és EBITDA iránymutatásaira. A Matáv Csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a Matáv versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, a vonzó, új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését.