A Mol miatt jobbak az osztrák utak?

Bővítené a környezetszennyező autógumik feldolgozásával készülő gumibitumen gyártását a Mol zalai finomítója, a jelenlegi 5 ezer tonnáról 20 ezer tonnára emelnék a zalaegerszegi üzem kapacitását - közölte Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
Szász Péter, 2017. november 7. kedd, 20:34

Az 1952-ben indult üzem óriási változásokon ment át az elmúlt évtizedekben. A jelenleg mintegy 100 dolgozót foglalkoztató zalaegerszegi cég mérnöki és szakmai tudásának köszönhetően fejlesztették ki néhány éve a környezetszennyező autógumikat újrahasznosító gumibitument.

Megtalálta a piacát a környezetkímélő, a hagyományos bitumennél kopásállóbb és alacsonyabb zajkibocsátású termék - tette hozzá Fasimon.

A zalaegerszegi üzembe Pozsonyból és Százhalombattáról érkezik az alapanyag, és ide szállítják a Magyarországon összegyűjtött fáradtolaj teljes mennyiségét is. A cég elsősorban az útépítések és az építőipar más szegmense számára állít elő bitumentermékeket.

A zalaegerszegi termelés tavaly meghaladta a 155 ezer tonnát, ennek 90 százaléka exportra készült.

Talán az osztrák és szlovén utak is azért jobbak, mert egyrészt a Zalában előállított bitumen felhasználásával készülnek

- mondta Eichinger Attila, a zalai finomító vezetője az MTI szerint.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK