BUX
39554

A Mol miatt jobbak az osztrák utak?

Bővítené a környezetszennyező autógumik feldolgozásával készülő gumibitumen gyártását a Mol zalai finomítója, a jelenlegi 5 ezer tonnáról 20 ezer tonnára emelnék a zalaegerszegi üzem kapacitását - közölte Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.

Szász Péter, 2017. november 7. kedd, 20:34

Az 1952-ben indult üzem óriási változásokon ment át az elmúlt évtizedekben. A jelenleg mintegy 100 dolgozót foglalkoztató zalaegerszegi cég mérnöki és szakmai tudásának köszönhetően fejlesztették ki néhány éve a környezetszennyező autógumikat újrahasznosító gumibitument.

Megtalálta a piacát a környezetkímélő, a hagyományos bitumennél kopásállóbb és alacsonyabb zajkibocsátású termék - tette hozzá Fasimon.

A zalaegerszegi üzembe Pozsonyból és Százhalombattáról érkezik az alapanyag, és ide szállítják a Magyarországon összegyűjtött fáradtolaj teljes mennyiségét is. A cég elsősorban az útépítések és az építőipar más szegmense számára állít elő bitumentermékeket.

A zalaegerszegi termelés tavaly meghaladta a 155 ezer tonnát, ennek 90 százaléka exportra készült.

Talán az osztrák és szlovén utak is azért jobbak, mert egyrészt a Zalában előállított bitumen felhasználásával készülnek

- mondta Eichinger Attila, a zalai finomító vezetője az MTI szerint.