A Philips Lighting vártnál jobb negyedévet zárt

A Philips Lighting világítástechnikai vállalat a vártnál jelentősebben, 17 százalékkal növelte üzemi eredményét az első negyedévben, amikor a LED égők eladásának a növekedése ellensúlyozta a hagyományos villanyégők eladásának csökkenését.
Papp Zsolt, 2017. április 21. péntek, 09:20

A holland anyavállalat, a Philips elektronikai és villamosgépipari konszern tavaly májusban választotta le az alacsony nyereségességű világítástechnikai üzletágát, a Lumileadset, amely azóta független cégként Philips Lighting néven működik- írja az MTI.

A pénteken közzétett gyorsjelentés szerint a Philips Lighting eladásai éves összevetésben 0,7 százalékkal, 1,69 milliárd euróra csökkentek a március végével zárult három hónapban. A szakértői várakozásokban nagyobb, 2 százalékos eladáscsökkenés szerepelt.

Az üzemi eredmény (EBITA) 142 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 121 millióról, és ezzel meghaladta a szakértők által várt 136 millió eurót.

A led ágazat üzemi eredménye 39 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 20 millió euróról. Eközben a még mindig nyereségesebb, tradicionális villanyégő ágazat üzemi eredménye 124 millió euróról 114 millió euróra csökkent.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK