BUX
39554

Ennyi pénzt keres rajtad a Facebook, megjött a friss adat

Nem nagyon látszanak meg a Facebook eredményein egyelőre az, hogy a cég fellép a hamis vagy félrevezető hirdetésekkel szemben, a cég könnyedén túlteljesítette a negyedik negyedévben az elemzői várakozásokat. A cég felhasználónként 1,9 dollár profitot termelt.

Lovas-Romváry András, 2017. február 2. csütörtök, 10:54

A cég szerdai tőzsdezárás után nyilvánosságra hozott jelentése szerint a tavalyi utolsó negyedévben 3,57 milliárd dolláros eredményt ért el. Ez több mint a duplája az egy évvel korábbi 1,56 milliárd dollárnak, s a cég számain eközben nem nagyon lehet tetten érni, hogy lassulna növekedése - írja összefoglalójában a Reuters.

Novemberben a cég figyelmeztette befektetőit, hogy hirdetési bevételeinek növekedési üteme jelentősen lelassulhat a bevezetett új korlátozások miatt. A cég ugyanis maximálta azon reklámok mennyiségét, amelyeket egy hirdetőnek az adott napon megmutat. Ennek nincs jele, hiszen a cég árbevétele 8,81 milliárd dollárra nőtt a 2015. utolsó negyedévében regisztrált 5,84 milliárd dollárról.

Úgy vélem, a növekedés üteme lassulhat a jövőben, de még mindig nagyon magas maradhat. Tavaly 57 százalékkal nőttek a cég bevételei, s modellünk szerint idén is elérheti a 38 százalékot. Ez nagyon impresszív - mondta a hírügynökségnek Michael Pachter, a Wedbush Securities elemzője.

Eközben a cég kulcsüzletága, a mobiltelefonos hirdetési bevételek tovább erősödtek, a hirdetési árbevétel immár 84 százaléka származott ebből az egy évvel korábbi 80 százalék után.

Mark Zuckerberg szerdán az eredményekkel kapcsolatban elemzőknek elmondta, a cég jelentős létszámbővítésre készül 2017 folyamán. Ennek oka, hogy több területen terveznek további bővítéseket, többek között a videó üzletágban is. A cég fókusza a rövid, eredeti videók előállításán lesz, különösen fontos szerepe lesz a profik által készített sorozatoknak.

A felhasználók így a Facebookra jöhetnek ellenőrizni, mi történt kedvenc műsorukban, vagy mi történt időközben egy-egy hírességgel.

Donald Trump is használta egyébként kedden ezt a szolgáltatást, a Facebook Live-on jelentette be, hogy a Legfelsőbb Bíróságba jelöli Neil Gosuch-ot.

A videotartalmak bővítése nem csak a Google-höz tartozó Youtube-ra jelent fenyegetést, de például a Netflix-re is. Ráadásul az, hogy itt erősít rontja a nyilvános részvénykibocsátás előtt álló Snap Inc. esélyeit is a Messenger szolgáltatással, a WhatsApp-el és az Instagrammal együtt. A számos Facebook által birtokolt alkalmazás ugyanis gyors ütemben bővíti szolgáltatásait, köztük számos olyannal, amelyet a Snap is kínál.

A működésért felelős vezérigazgató, Sheryl Sandberg szerint egyébként maga az amerikai elnökválasztási kampány nem volt igazán kiugró hatással a hirdetési bevételekre. Mint mondta, ha összehasonlítjuk a Super Bowl, vagy a foci VB által generált bevételekkel, akkor a negyedik negyedéves, ebből származó forgalom nincs az első 10 között.

A felhasználók száma egy év alatt 17 százalékkal, 1,86 milliárdra bővült december végére. Zuckerberg szerint Kína várhatóan egyhamar nem fogja ezt a számot megdobni, szerinte nem várható most jelentős bővülés a világ legnépesebb országától. Mint mondta, ezt csak olyan módon szeretnék erőltetni, amely összhangban van a cég hosszútávú céljaival.A szolgáltatás mobil eszközről naponta használók száma 23 százalékkal, 1,15 milliárd főre bővült. A felhasználók több, mint 90 százaléka mobileszközről lép be a Facebookra.

A cég várakozásai szerint a mobilhirdetésekből idén 29,71 milliárdnyi árbevétele lehet, ez 35,2 százalékkal haladná meg a tavalyit.

Az év végi felhasználószámot és a negyedéves eredményt figyelembe véve az adódik, hogy egy felhasználó átlagosan 1,919 dollár, azaz mostani árfolyamon 547 forint nyereséget termelt a cégnek októbertől decemberig.