BUX
39279

Ez a magyar cég is szenved Ukrajna miatt

Hiába javult a Masterplast árbevétele és működési eredménye is a tavalyi utolsó negyedévben, az ukrajnai leírások miatt az év vége vastagon veszteséges lett.

Napi.hu, 2015. február 25. szerda, 08:40

Hiába javultak a Masterplast bevételi és működési eredményszámai tavaly, a cégnek az ukrajnai leírások miatt az utolsó negyedévben 1,142 millió eurónyi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni - derül ki a társaság gyorsjelentéséből. Mint írják, tekintettel az ukrajnai EPS és porkeverék gyártó beruházás körülményeiben bekövetkezett jelentős változásokra (ukrán piaci környezet változása, gyártás indulás időbeli csúszása) a vállalat újrakalkulálta az ukrán beruházás megtérülési számítását, és mintegy 50 százalékos, 807 ezer euró összegű egyszeri értékvesztést számolt el 2014. negyedik negyedévében. Ezen felül elsősorban az ukrán és orosz devizajelentős mértékű leértékelődése miatt 341 ezer euró árfolyam vesztesége keletkezett 2014. utolsó negyedévében.  A gyorsjelentés többi része viszont nem fest rosszul. A cég 17 százalékkal növelte árbevételét a tavalyi utolsó negyedévben, az egész évben kedvezőtlen iparági környezet ellenére a társaság 56 százalékkal javította működési eredményét. A kedvező árbevételi- és eredményszámokat költségracionalizálási intézkedésekkel és a 2013-ban átalakított kereskedelmi politikájával érte el a vállalat, így tavaly az értékesítés fókusza már a nagyobb nyereségtartalmú termékeken volt - írják a jelentéssel egy időben kiadott közleményükben.  Az éves EBITDA 4,232 millió euróról 4,938 millió euróra emelkedett, az éves eredmény viszont (az előbb leírt leírások következtében) 1,215 millió euróról 742 millió euróra csökkent. A Masterplast az elmúlt évben a kedvezőtlen gazdálkodási környezet ellenére tovább erősítette pozícióját a magyar és a kelet-közép-európai építőipari piacon, melynek eredményeképpen jelentősen javította működési eredményét. A javuló számok hátterében többek között az átalakított kereskedelempolitika állt. Ennek keretében a vállalat az árbevétel növelése helyett az eredménytermelésre, a magasabb nyereségtartalmú termékek értékesítésére helyezte a hangsúlyt. Az értékesítési fókusz változtatása mellett költségtakarékosabbá, hatékonyabbá is vált a gazdálkodás (15 százalékkal csökkent éves szinten a személyi jellegű ráfordítás), ami hosszú távon is fenntartható eredményességet biztosíthat. A Masterplast 2014 végén határozta meg 2020-ig terjedő stratégiáját, melynek fő célja, hogy az egyre jobban szerteágazó vevői igényekhez igazítsa termék- és szolgáltatási portfólióját, és az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon. A BÉT-en jegyzett Masterplast üzleti stratégiájával párhuzamosan kijelölte tőkepiaci stratégiájának főbb irányvonalait is. A vállalat megfelelő mértékű nyereség elérése esetén a későbbiekben osztalékfizetést is elképzelhetőnek tart, amennyiben nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot - áll a közleményben.