Hatalmas változás a Facebooknál

Több, mint 50 százalékkal emelkedett a Facebook árbevétele az első negyedévben, a profit is jócskán meghaladta az elemzők várakozásait. Az alapító Mark Zuckerberg eközben a Google-alapítókhoz hasonló lépésre szánta el magát, új, nem szavazó részvényosztályt hoz létre, ezzel úgy teheti pénzzé részvényvagyona egy részét, hogy megtartja a kontrollt a cég felett.
Napi.hu, 2016. április 28. csütörtök, 10:55

Egyelőre kirobbanó lelkesedéssel fogadta a piac a Facebook negyedéves jelentését, annak közzététele után a tőzsdén kívüli kereskedésben 9,5 százalékkal drágultak a Reuters adatai szerint.

A társaság az első negyedévben elérte az 5,38 milliárd dolláros árbevételt, ez 50 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakánál. Ebből a hirdetési árbevétel 5,2 milliárd dollárt tett ki. Az elemzői várakozások 5,26 milliárd dollárról szóltak a teljes árbevétel tekintetében. A részvényenkénti eredmény 77 cent lett szemben a 62 centes elemzői konszenzussal. A részvényesek között felosztható profit 1,51 milliárd dollár lett a tavalyi első negyedéves 509 millió dollár után.

Hatalmas változás készül

A cég tőkeszerkezetében eközben hatalmas változás készül, hasonló ahhoz, amit a Google-t birtokló Alphabetnél láthattunk 2014-ben. A bejelentés szerint létrehoznának egy teljesen új, nem szavazó részvényosztályt, amelyet a kibocsátás után osztalékrészvényként kapnának meg a cég jelenlegi tulajdonosai. A lépés lehetővé tenné az alapító Mark Zuckerberg számára, hogy a cég részvényeiben fekvő vagyona jelentős részét pénzzé tegye úgy, hogy eközben megtarthatja az irányítást a cég működése felett. Zuckerberg elmondása szerint a befolyó összegeket így jótékony célokra tudná fordítani. Ez gyakorlatilag egy 1-3 arányú részvény feldarabolásnak felel meg - írja a Reuters a javaslat alapján.

A cég szerint március 31-én világszerte 1,65 milliárd felhasználója volt a Facebooknak, szemben az egy évvel ezelőtti 1,44 milliárddal. Adataik szerint az átlagos felhasználó naponta 50 percet tölt a Facebookon, Instragramon és a Messengeren.

A Facebook elszívja a hirdetőket a tévéktől

A hirdetők az elemzők szerint egyre nagyobb összegeteket csoportosítanak át a televíziós hirdetésekről a netes és mobil platformokra, s ebből a Facebook egyre jobb videós alkalmazásaival egyre nagyobb részt tud magának kihasítani a rivális Youtube és Snapchat kárára. Az utóbbi időben bevezetett szolgáltatások egyre inkább arra ösztönzik a felhasználókat, hogy ne más platformokon, hanem magán a Facebookon készült videókat osszanak meg egymással. Az elemzők szerint ez jelentősen segíthette a céget abban, hogy profitmarzsa egy év alatt 52 százalékról 55 százalékra emelkedjen.

És még be sem indult a gépezet

A Facebook eredménye sokak szerint már csak ezért is kiemelkedő, mert a mostani gyorsjelentési szezonban a befektetők már jó néhány csalódást keltő adatot láthattak a Szilícium-völgyből. A múlt heti IBM és Intel, illetve az előző napi Apple és Twitter jelentés után ez tekinthető messze a legjobb teljesítmények most a technológiai szektorban - mondta a Daniel Morgan, a mintegy 40 millió dollárnyi Facebook-részvénnyel rendelkező Synovus Trust Company szenior portfóliómenedzsere.

A Facebook ráadásul számos alkalmazásán - például a Messengeren és a WhatsAppon - még el sem kezdett hirdetni, így van még tere a növekedésnek - mondta Jan Dawson, a Jackdaw Research vezető elemzője.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK