Kiakadt a Vasember: "Vegyetek inkább Fordot!"

Meglehetősen éles szavakkal reagált arra a részvényesi felvetésre Elon Musk, a Tesla alapítója, amely független tagok megválasztását szorgalmazta az autógyártó cég igazgatóságába. Szerinte az elégedetlen részvényeseknek inkább Ford részvényeket kéne vásárolnia.
Lovas-Romváry András, 2017. április 13. csütörtök, 11:24

A Tesla részvényeseinek egy csoportja arra kérte a cég igazgatóságát, hogy válasszanak két új és független igazgatósági tagot a testületbe. A Reuters tudósítása szerint a részvényesek levelében az állt, hogy az új tagok szükségesek lehetnek annak ellenőrzésére, a csoport működésében nem áll-e be valamilyen fajta zavar. A levelet aláíró befektetők között ott van Kalifornia Állam Tanárainak nyugdíjalapja, a Hermes Equity Ownership Services és a CtW Investment Group is - írja a CNNMoney.

Elon Musk, a Tesla "igazi Vasembernek" is hívott alapító vezérigazgatója Twitter üzenetben válaszolt a részvényeknek. Ebben azt írta, a befektetőknek talán Ford részvényeket kellene vásárolniuk, ott ugyanis csodálatos a felelős vállalatirányítási rendszer.

A Tesla részvényei szárnyalásának köszönhetően piaci kapitalizáció alapján a múlt héten már értékesebbé vált, mint a Ford, sőt a hét elején egy időre a General Motorstól átvette a legértékesebb amerikai autógyártó cég címet is.

Musk Twitter üzenet szerint egyébként a cég már jelenleg is keres új, független igazgatósági tagokat, azonban ez teljesen független a részvényesek mostani felvetésétől. A Tesla szóvivője is megerősítette ezt a tudósítás szerint.

A részvényeke ezen felül azt is szeretnék, ha a cég igazgatósági tagjainak bebetonozottsága enyhülne egy keveset. Azt javasolják, hogy az igazgatósági tagokat a közgyűlés évente válassza újra. Szerintük a Teslától azt lehetett 2010-es részvény-kibocsátása után remélni, hogy nyilvános társasággá válva vállalatirányítási elvei és szerkezete is igazodni fog ehhez. Ennek azonban kevés jelét látják, s felhívják a figyelmet, hogy a cég 7 tagú igazgatóságának összetétele a a tőzsdei bevezetés óta nagyjából változatlan maradt.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Ezt-neked, 2017.04.14 14:42

@Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto: " Az elektromos hajtás még a környezetbarát megoldásokon belül sem a legjobb hatásfokú, és főleg nem a leginkább gazdaságos, a hidrogéncellában vagy a CNG-ben sokkal nagyobb lehetőségek vannak, vagy akár a bioetanolban."

Az általad leírtak szerint, akkor még sem kíséred figyelemmel a fejleményekről szóló híreket, mert akkor tudhatnád, hogy az akkumulátor fejlesztés a legnagyobb kihívása az elektromos autóknak, és ebben a "Tesla" igen-igen az élen jár, mert olyan hatásfokú, és gyorsan tölthető aksikat fejlesztenek, amelyek komoly áttörést okozhatnak az elektromos autók megítélésében, és forgalmazásában!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto, 2017.04.14 14:27

@Ezt-neked: sokszor körbejártam ezt a témát. Olcsó tömegautó nélkül sose lesz nyereséges a Tesla, de olyat meg nem tudnak gyártani, mert az elektromos motorba rengeteg, szinte aranyárban lévő ritkafém kell. Jelenleg eladnak pár tízezer darabot, gazdagok játékszereként, amíg tart az elektromosautó-divatőrület, aztán elfelejti őket a piac és a világ. Az elektromos hajtás még a környezetbarát megoldásokon belül sem a legjobb hatásfokú, és főleg nem a leginkább gazdaságos, a hidrogéncellában vagy a CNG-ben sokkal nagyobb lehetőségek vannak, vagy akár a bioetanolban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2017.04.14 14:12

@Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto: "Aztán a 70 dolláros részvényárfolyamból rövid idő alatt 70 cent lett..."

Na persz, csak az a bibi, hogy a "" már elő értékesítette a még le sem gyártott autóit, nem beszélve a "Gigafactory II" projektről, nem hiszem, hogy az a veszély fenyegeti őket, hogy elértéktelenednek a tőzsdén! Ha, ha, ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto, 2017.04.14 14:08

@Ezt-neked: Az önmagában vicc, hogy a Teslának mára nagyobb a kapitalizációja, azaz többet ér, mint a Ford vállalat. Miközben a Tesla fennállása óta még egy cent nyereséget se termelt. Az ilyen lufik előbb-utóbb kipukkadnak. Volt a közelmúltban egy igen hasonló történet a Molycorp nevű céggel: veszteséges, de fantasztikus kilátásokkal, állami szubvenciók milliárdjaival kitömve, stratégiai vállalatként mögötte állt a kormány. Aztán a 70 dolláros részvényárfolyamból rövid idő alatt 70 cent lett...

ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2017.04.14 13:58

@Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto: "Nem csodálkozom Musk szélhámos úr idegességén."

Na mizu? Csak nem az a gond, hogy a "Tesla" részvények verik az eget? Nem sikerült bevásárolni belőle?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html