A nettó nyereség majdnem negyedével, 73,3 millió dollárra zsugorodott a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, az árbevétel néhány tizedszázalékkal, 1,17 milliád dollárra nőtt. Mindkét adat elmaradt a Wall Street Journalnek nyilatkozó elemzők várakozásától. Ennek tükrében jó hír, hogy a bruttó profitráta 51,3 százalékon stagnált. A profit csökkenéséhez egyszeri tételként hozzájárult bizonyos eszközök értékének leírása, de a cég nem közölte, milyen vagyonelemek értékcsökkenésről van szó pontosan.

A Mattel bevétele az elmúlt negyedévekben emelkedett, mivel jól fogynak aranyos szörnyeket ábrázoló Monster High, a dundi amerikai kislányokra hasonlító American Girl és a pici babáknak szánt színes, strapabíró elemekből álló Fisher-Price játékai. Ezeknek köszönhetően a kislányoknak és kisfiúknak szánt termékeket kínáló divízió kissé növelni tudta bevételét, annak ellenére, hogy a Barbie- és a Hot Wheels-eladások 12, illetve hat százalékkal estek. (Az American Girl márka 14 százalékos pluszt könyvelt el.) A Mattelnek komoly fejfájást okoz az utóbbi időben, hogy az okos telefonok és más mobil elektronikus eszközök átalakították a gyerekek játszási szokásait.

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!