A mobileszközökből származó és a Youtube által generált bevételeknek köszönhetően túlszárnyalta a Google anyavállalat, az Alphabet Inc. harmadik negyedéves bevétele és nyeresége az elemzők várakozásait. A cégcsoport árbevétele 20 százalékkal, 22,45 milliárd dollárra ugrott, ez már zsinórban a hetedik negyedév, hogy a cég két számjegyű ütemben tudta növelni bevételeit - írja a Reuters.

A társaság vezetősége döntött arról, hogy C sorozatú részvényeiből összesen 7 milliárd dollár értékben vásárol vissza, tavaly 5 milliárd dollárt költöttek ilyen célokra. A piac kedvezően fogadta a híreket, a zárás utáni kereskedésben a jelentés közzétételét követően 817 dollárral 826 dollárra emelkedett a részvények árfolyama.

A Google éles harcot folytat a Facebookkal a mobilhirdetések piacán, a cég vezérigazgatója, Sundar Pichai meglehetősen optimistán nyilatkozott kilátásaikról, az új termékekről, mint a Google Assistant és a Google Home és a cég felhőalapú szolgáltatásainak fejlesztéséről is. Úgy érezzük, cégünk megfelelően pozicionált a technológiai fejlődés következő lépcsőjére, amelyben az emberek úgy érezhetik, a számítástechnika sokkal természetesebben kapcsolódik majd életükhöz az intelligens eszközök és a felhő alapú szolgáltatások által - mondta.

Elemzők nagy reményeket fűznek a hangalapú keresés fejlődéséhez,a mely fokozatosan átveheti a billentyűzet és az érintőképernyők szerepét a hírügynökség szerint. A cég negyedéves részvényenkénti profitja 9,06 dollár lett, az elemzők 8,63 dollárt vártak, s az árbevétel is közel 20 százalékkal haladta meg a várakozásokat.

A Reuters szerint a piac korábban aggódott amiatt, hogy a cég dominanciáját a hagyományos netes hirdetések piacán hogyan tudja konvertálni majd a mobileszközökre is, azonban ez a jelek szerint sikerült.