BUX
39279

Nagyobb profit a Hiltonnál

A Hilton Worldwide Holdings Inc. amerikai szállodaipari vállalat a várakozásoknál nagyobb adózott eredménnyel zárta a tavalyi utolsó három hónapot éves összevetésben.

Papp Zsolt, 2017. február 15. szerda, 17:46

A növekedés oka, hogy nőtt a foglalások száma és többet fizettek a szállodai szobákért - derül ki a cég szerdán közölt adataiból - írja az MTI.

A Hilton Worldwide Holdings, mely világszerte 14 hotelmárka, többek között a Waldorf Astoria hotellánc tulajdonosa, szerdán azt közölte, hogy az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel értéke (RevPAR), mely fontos mutatószám a szállodák gazdasági teljesítményének összehasonlításánál, 0,9 százalékkal nőtt a tavalyi utolsó negyedévben az árfolyam-ingadozások nélkül számítva. A RevPAR értéke a szállodák teljesítményének összehasonlítására alkalmas, minél magasabb az érték, annál jobb eredményekre utal.

Az amerikai cég, mely árbevételének több mint háromnegyede az Egyesült Államokban keletkezik, szerdán megerősítette azt a várakozását, hogy 1-3 százalékos RevPAR-bővülést vár az idén.

A részvényenkénti nyereség 70 cent volt, az árbevétel 2,92 milliárd dollárt tett ki a tavalyi negyedik negyedévben. Szakértők kisebb, 2,91 milliárd dolláros árbevétellel és szerényebb, 65 cent részvényarányos profitra számítottak.  A vállalat részvényeinek árfolyama az utóbbi 12 hónapban mintegy 50 százalékot emelkedett a New York-i tőzsdén.