BUX
39962

Norvég megrendelés a Rábának

A Rába bejelentése szerint S91-es midibuszok szállítására kapott megrendelést Norvégiából. A típus a napokban zárta sikeresen a BKV második budavári tesztjét.

NAPI, 2011. szeptember 6. kedd, 10:51

A napokban S91 típusú midibuszok norvégiai szállítására nyert megbízást a Rába Jármű Kft. - jelentette be a győri cég. A jármű elődjéből már több mint kétszáz darab közlekedik Európa nagyvárosaiban. Eközben a midibusz a BKV második budavári tesztjét is problémamentesen zárta. Mindez jelzi, hogy az S91, amit a Rába Jármű Kft. a Molitus Kft-vel és a Webasto Hungária Kft-vel közösen fejlesztett ki, támaszodva az Ikarus által is fémjelzett tapasztalatokra, a hazai és külföldi beszállítói háttérrel európai színvonalú jármű gyártására képes - közölte a társaság.A midibusz első generációját a kontinens több nagyvárosában is használják, többek közt Lettországban, Norvégiában, Görögországban, Csehországban és Izlandon. A Rába önjáró midibusz alváza így már több mint 70 millió kilométeres futásteljesítményt tudhat maga mögött az európai piacon. Az új S91-es típust a társaság a hazai igényekre, a BKV korábbi, eredménytelennek minősített tenderére fejlesztette ki. A midibusz az elmúlt hetekben problémamentesen zárta újabb, 6 hetes tesztperiódusát a BKV-nál, a várbusz útvonalán. A busz piac stratégiai területet jelent számunkra, termékfejlesztéseink egyik célja, hogy megerősítsük pozíciónkat ebben a fontos és hagyományos szegmensben - emelte ki Pintér István a Rába Nyrt. vezérigazgatója. A kedvező piaci visszajelzések bizonyítják, a konzorcium sikeres együttműködése révén az európai előírásoknak maradéktalanul eleget tevő termék született, mely a tartós és gazdaságos üzemeltetési elvárásoknak is képes megfelelni - tette hozzá.A Rába saját fejlesztésű termékeivel közel 40 éve van jelen a buszpiacon. Az S91 midibusz ergonómiai, biztonsági és kényelmi szempontból is maximálisan megfelel az európai tömegközlekedés követelményeinek, valamint eleget tesz a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is. A jármű 115 kW-os motorja Euro5-ös minősítésű, bio-hajtóanyaggal is üzemeltethető. Az elektronikus adatfeldolgozás révén az üzemeltetési hatékonyság is optimalizálható.A norvég megrendelés nagyságáról a Napi Gazdaság kérdésére a Rábánál nem kívántak bővebbet elárulni. Mint mondták, magát nagyságrendjét tekintve nem jelentős, ugyanakkor jelzésértékűnek tartják, hogy a hazai piacra kifejlesztett típusra Norvégiában is van piaci kereslet.