Nőtt a Procter & Gamble nyeresége

Nőtt a világ egyik legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító Procter & Gamble (P&G) nyeresége a cég pénzügyi évének március végén zárult harmadik negyedévében.
MTI-Eco, 2014. április 23. szerda, 16:19

Az amerikai P&G nettó profitja éves alapon 2 százalékkal nőtt, 2,61 milliárd dollár lett. 2014 első negyedévében a részvényenkénti nyereség 90 cent volt, 2013 első negyedévében 88 cent.

A piaci elemzők 102 centes részvényenkénti nyereségre számítottak, ezt nem tudta elérni a cég, de a negyedéves jelentés szerint az egyszeri kiadási tételek beleszámítása nélkül 104 cent lett volna a részvényenkénti profit.

A nyereséggel ellentétben a bevétel csökkent. Az idei első negyedévben 20,56 milliárd dollár volt a bevétel, tavaly az első negyedévben 20,60 milliárd dollár.

A P&G kissé csökkenteni tudta kiadásait és mérséklődtek az adóterhei, így tudott növekedni a profit a bevételek csökkenése mellett is.

2014 egészére nézve a P&G borúlátóbbá vált. Korábbi számításai szerint a nyereség 5-7 százalékos éves növekedését remélte a cég, de most már csak a 3-5 százalékot tart elérhetőnek.

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK