BUX
39554

Nőtt az Est Média vesztesége

Az EST MEDIA Nyrt. 517,1 millió forint adózott veszteséggel zárta az első félévet, szemben az egy évvel korábbi 440,4 millió forint negatívummal, a cég bevétele 1,187 milliárd forint volt, 26 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban.

NAPI, 2011. augusztus 31. szerda, 09:47

A társaság szerdán közzétett, konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli elvek (IFRS) szerint készült gyorsjelentése idézi Balázs Csaba elnök-vezérigazgatót, aki elmondta: a közgyűlés döntésével összhangban aktív reorganizációba kezdtek, amit támogatnak a finanszírozók is. A reorganizáció célja, hogy a rövid vagy középtávon az eredménytermelésre nem képes tevékenységek leépítésével és a központi adminisztráció szűkítésével stabil üzemi eredmény termelésére képes termékstruktúrát alakítsanak ki.

A reorganizáció során a cég tőkebevonást is végre kíván hajtani, amely a cégcsoport egyidejű terjeszkedését is szolgálja: az eddigi egy ország helyett ezután a 40 milliós magyar, román és bolgár piacot lefedve a hirdetők számára hatékony elérést akar nyújtani a társaság.

A gyorsjelentés szerint az első félévében az adózás utáni eredmény - az ebben az időszakban többségében költséget termelő, a bázisidőszaki adatokban nem is szereplő EMGEvent üzletág számait kiszűrve - a tavalyi év hasonló időszakához képest 4 millió forinttal javult, s 436,6 millió forint veszteséget mutatott.

A közlemény kitér arra is, hogy az idén került sor először az EST MEDIA Nyrt.-nél a Sziget Kft. és fesztiváljai (EMGEvent üzletág: Sziget Fesztivál, Heineken Balaton Sound, VOLT Fesztivál, Budai Gourmet) teljesítményének az egész beszámolási időszakot lefedő teljes körű konszolidációjára.

A cégcsoport üzemi vesztesége az EMGEvent üzletág nélkül 190 millió forint, ezt beszámítva 332 millió forint, szemben az egy évvel korábbi 243 millió forint negatívummal.

A közlemény szerint a reorganizációs lépések - elsősorban a veszteséges üzletágak leépítése - miatt a társaság konszolidált árbevétele a 2010-es éves adatokhoz képest csökkenni fog. Ugyanakkor az a cél, hogy a második félévben a cégcsoport EMGEvent üzletág nélküli része is - a reorganizációs költségek kiszűrésével - már üzemi szintű eredmény termelésére legyen képes.

Az EST MEDIA Nyrt. (korábbi nevén econet.hu Nyrt.) a médiapiacra fókuszáló magyar középvállalkozás. Az EST MEDIA részvényeit a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzik, a papír kedden 243 forinton zárt, legmagasabb értéke az elmúlt egy évben 438 forint volt, a legalacsonyabb 23 forint volt.