Egyfelől ilyen nagy összegű, 3,75 milliárd dollárnyi kibocsátást egy tranzakcióban, nemzetközi piacon a régióban még senki nem hajtott végre. Rekordnak számít a 13 milliárd dollárnyi keresleti ajánlat, és kiemelendő a kötvények egy részének 30 éves futamideje is. Kiemelte, hogy rendkívüli befektetői érdeklődés mellett jegyezték le a tízéves futamidejű, 3 milliárd dollár kötvényt, valamint a 30 éves futamidejű, 750 millió dollár értékű kötvényt. Mindkettőre több mint háromszoros volt a túljegyzés: az előbbi kötvényre mintegy 10 milliárd dollárnyi ajánlat érkezett, a másikra pedig 3 milliárd dollárnyi. Kármán András szerint kedvezően alakult az árazás is. Az aktuális piaci viszonyokat figyelembe vevő kiinduló - úgynevezett indikatív - árjegyzéshez képest mindkét kötvény esetében 15 bázisponttal csökkenteni lehetett az árat. A tízéves kötvényt végeredményben 310 bázispontos felárral jegyezték le a megfelelő futamidejű amerikai papírhoz képest, a 30 éves futamidejű pedig 330 bázispont felárral. Az államtitkár hozzátette, hogy mivel az ÁKK a teljes devizaadósságot euróban tartja, a dollárt egy pénzpiaci ügylettel euróra váltják át, és a kedvező jelenlegi árfolyamoknak köszönhetően ez további 20 bázispontnyi felárcsökkenést jelent. Mint Kármán András elmondta, a múlt hét második felétől kezdve befektetői találkozósorozatot tartottak fontos pénzügyi központokban, köztük Frankfurtban, Münchenben Londonban, San Franciscóban, Los Angelesben, New Yorkban és Bostonban. A befektetők érdeklődésének középpontjában a nemrégiben bejelentett strukturális reformprogram, a Széll Kálmán Terv állt. Kármán András szerint a befektetők erre adott első reakciói pozitívak voltak: kedvezően nyilatkoztak arról, hogy a program strukturális módon - alapvetően a kiadási oldalon tett intézkedésekkel - javítja a költségvetés egyenlegét, és kedvező középtávú hatással lehet a foglalkoztatásra és a gazdasági növekedésére is.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!