BUX
39279

Sántikál még a szuperdiszkont

Ugyan a várakozásoknál kedvezőbb, 3,8 milliárd dolláros második negyedéves nyereségről számolt be a Wal-Mart, ám ez elsősorban a tengerentúli bevételek növekedésének, illetve a Sam's Club üzletág sikerének érdeme.

NAPI, 2011. augusztus 16. kedd, 14:58

A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncát üzemeltető társaság forgalma ugyanis a hazai piacon (amely a teljes bevétel háromötödét adja) 0,9 százalékkal esett vissza, amely alulmúlja a 0,6 százalékos csökkenést prognosztizáló konszenzust - írta a Marketwatch. Ám ami még ennél is fontossabb, hogy ezzel immár a kilencedik negyedéve csökkent egyhuzamban a befektetők által leginkább figyelt Wal-Mart U.S. forgalma.

A gyorsjelentésben Bill Simon, a társaság vezérigazgatója leszögezi, továbbra is tartanak a nyomott gazdasági környezet fogyasztókra, és azok vásárlási szokásaira gyakorolt hatásától. A harmadik negyedévre ezért igen óvatos egy százalékos csökkenés és egy százalékos emelkedés közti sávba várják az amerikai üzletág forgalmának alakulását.

A csoportszintű árbevétel összességében 109,37 milliárd dollárt tett ki, amely 5,4 százalékos javulás a tavalyi azonos időszakhoz képest és meghaladja a 108,08 milliárdos elemzői várakozásokat is.

A társaság a június végén záruló időszak egyszeri tételektől megtisztított 1,09 dolláros részvényenkénti eredménye (EPS) után a folyó negyedévre 0,95-1 dolláros papíronkénti nyereségre számít. Az év egészét tekintve viszont hajszálnyival 4,41-4,51 dollárra emelte EPS-várakozásait a menedzsment. A gyorsjelentést követően 3,2 százalékkal drágultak a társaság papírjai.