Élelmiszeripar
BECSÜLT VAGYON: 6,9 MILLIÁRD

Rendkívül gyors növekedést produkálva néhány év alatt az energiaital hazai piacvezetője lett a Hell. A cégbírósági nyilvántartás szerint a ma is Miskolcon élő Barabás Ernő és Barabás Irén a Hell Energy Magyarország Kft. tulajdonosai, ifjú Barabás Ernő az ügyvezető. A társaság jogelődjét 2004 nyarán alapították. A Hell két évvel későbbi piaci bevezetését arra alapozták, hogy a Red Bull az általa kitalált és bevezetett termékét a prémium márkák körébe pozicionálta, de a kisebb pénzű fiatalok tömegesen lehetnének vevői egy olcsóbb, könnyen gyártható cukros-koffeines, rágógumiízű italnak. A bérmunkában történő gyártás, a tőkeigényes gyors terjeszkedés, a piacvezetőtől teljesen eltérő marketing mellett a szerencse is közrejátszott a gyors növekedésben: a legnagyobb vásárlói csoport, a 18-24 éves korosztály a 2006-2009 közötti időszakban szokott rá az energiaitalok rendszeres fogyasztására.
A növekedés ütemét jelzi, hogy amíg a 2009. évi hárommilliárd forintos nettó árbevétel 2011-re megduplázódott, a kezdeti 156 milliós export e három év alatt közel 13-szorosára ugrott. Tavaly már négy kontinens 30 országába exportáltak. Ezt a 2011-ben tető alá hozott − részben hazai, részben uniós forrásokból megvalósított − 4,5 milliárd forintos beruházás tette lehetővé. A cég szikszói üzeme napi egymillió doboz ital gyártására képes, s ha ez nem lenne elég, tervbe vették egy brazíliai üzem megnyitását is.
A magyar cég sikerének fontos tényezője, hogy míg legnagyobb konkurense, a Bomba Ausztriában gyártja az italait, addig a Hell Magyarország egyik legelmaradottabb régiójában ruház be. Ez az érv a cég kommunikációjában is fontos szerepet kap. Eddig kilenc pályázaton közel másfél milliárd forint támogatáshoz jutottak.
"Magyarország sikeressége elsősorban azon múlik, hogy az itthon beruházó és munkahelyeket teremtő magyar vállalkozások hogyan tudnak megerősödni, hiszen a gazdaság motorját a verseny- és exportképes kis- és középvállalkozások adják" − nyilatkozta nemrégiben a sajtónyilvánosságot kifejezetten kerülő tulajdonosok helyett Szabari József régióigazgató.
A piacot ismerők szerint a Magyarországon bevezetett népegészségügyi termékadó most súlyos terhet, később akár jelentős kockázatot is jelenthet a magát családi multiként emlegetett társaságnak. A Hell tartja magát ahhoz, hogy nem csökkenti klasszikus italaiban a koffeintartalmat, és ezért idén várhatóan 400 millió forint adóteher-növekedést kell majd kigazdálkodnia, de új termékeiben kicserélte a koffeint termékadó-fizetéssel nem járó alapanyagokra.
A cég távlati terveiben szerepel, hogy fel szeretnék helyezni Szikszót a turisztikai térképekre. A hatmilliárd forintos  beruházási terv központi eleme egy autó- és motorversenypálya, de csatlakozna hozzá hotel, étterem és játszópark is. (A részletes tervek szerint egy 2,6 km hosszú aszfaltos versenypálya, egy versenyépület, egy 3000 négyzetméteres fedett és egy csaknem 500 méter hosszú szabadtéri gokartpálya, egy 22 szobás, négycsillagos szálloda és étterem, valamint egy 5000 négyzetméteres játszópark épül itt.)