Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Minden kliensének, aki évi 40 ezer kilométernél többet utazik autóval, javasolja a gázhajtás választását a FIAT varsói szalonja, mert ilyen távon már a dízelnél is olcsóbb. Egyre népszerűbbek az ilyen személyautók, miután egy liter benzin már 5 zlotyba kerül, ugyanennyi autógáz pont a felébe. Egyértelműen ez az oka annak, hogy a flottatulajdonosok közül egyre többen ilyen kocsikat rendelnek.

A trendet időben felismerték egyes gyártók - a Skoda például már több mint négy éve készít gázhajtású autókat, amikből eddig mintegy tízezret adott el. Jelenleg három modellt kínálnak: az Octaviát, a Fabiát és a Roomstert - az elsőt ráadásul promóciós áron most ugyan annyiért adják, mint a benzines változatot. Tavaly negyedévente 200-at adtak el belőlük, idén az első három hónapban már 350-et. E hónap elejétől a Chevrolet is, amely szintén promóciós áron adja a gázzal hajtott Sparkot és Aveót, és hamarosan piacra dobja a "gázos" Cruse-t és a hét személyes Orlandót. A kocsikra 3 éves, 100 ezer kilométeres garanciát adnak, de a vevő választhatja a két éves garanciát is futáskilométer-korlátozás nélkül.

A flottatulajdonosok jelentik a legnagyobb üzletet - egyikük most rendelt 40 darab átalakított FIAT Pandát, az autósiskolák Grande Puntókat vásárolnak gázhajtással. Nem véletlen, hogy a FIAT Auto Poland már azt tervezi, hogy nem az erre szakosodott cégnek adja ki átalakításra kocsijait, hanem azok eleve gázhajtásosan kerülnének ki a gyárból.

A piac legnagyobb részét azonban még mindig a használt autók teszik ki. Tavaly 180 ezer autót alakítottak át, ezzel a gázhajtású autók száma Lengyelországban meghaladta a 2,3 milliót, s arra számítanak, hogy idén eléri a 2,5 milliót - írta a Rzeczpospolita.