Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Veszteségesen működött az Est Media a Sziget Kft.-ben lévő részesedés eladása után − derül ki a cég harmadik negyedéves gyorsjelentéséből. A vállalkozás a júliustól októberig tartó három hónapos időszak során valamivel 200 millió forint alatti árbevétel mellett 60 millió forint veszteséget termelt. (Az adatokat megtisztították a Sziget-részesedés eladásának hatásaitól.) Ez ugyan alacsonyabb, mint a megelőző időszakok mínusza, ám feltehető, hogy a tőke és egyéb finanszírozási lehetőségek híján lévő cég nem sokáig képes finanszírozni a ráfizetéses működést. A negyedév során − bár erre a jelentés pontosan nem tér ki − feltehetően veszteségesen működött a román és a bolgár leányvállalat is, az első három negyedévet összesítve vizsgálva azonban 245 milliós árbevétel mellett már szerény, négymilliós profittal javítani tudták a csoport eredményét. A vezetőség várakozásai szerint − tekintve, hogy a negyedik negyedév a médiapiacon szezonálisan jellemzően erős − mindkét külföldi vállalkozás pozitív eredménnyel zárhatja az évet. A cégcsoport média üzletágával kapcsolatban annyit közöltek, hogy a folyó reorganizációtól azt remélik, hogy általa megteremthetők a nyereséges működés feltételei.

A vállalkozás az év végi hajrának köszönhetően pozitív eredménnyel zárhatja az évet
Kép: Reuters