Tavaly Magyarországon 21 milliárd forint volt a b2b kereskedelem összárbevétele. A b2c forgalom 1,1 milliárd forintot tett ki, ami a teljes kiskereskedelmi volumen 0,02 százaléka. Az adatok alapján a magyar internetes kiskereskedelem Nyugat-Európához képest 1-2 éves, az Egyesült Államokhoz képest pedig 4-5 éves lemaradásban van - áll a GKI jelentésében. Az internettel és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásokat számszerűsítő GKI-Webigen internetgazdasági konjunktúraindex 12,0 ponton áll 2001 első negyedévében. Az indexen belül a közép- és nagyvállalatok 6,8, a kereskedelem 7,3, a turizmus 8,2, a pénzügyi szektor pedig 25,6 pontot kapott. A részértékekből kitűnik, hogy a közeljövőben várhatóan a pénzügyi piacok szereplői lesznek az internetgazdaságban a legaktívabbak, míg a három másik szegmens képviselői egyelőre inkább várakozó álláspontra helyezkednek. A tanulmány szerint az internetes reklámra fordított összeg átlagosan a reklámköltségvetés két százalékát tette ki tavaly, idén azonban némi növekedésre lehet számítani. K. P. P.