A kerékpár biztosítás elég mostoha körülmények között van ma Magyarországon, mert a legtöbb terméket úgy tudja elérni az ügyfél, ha van egy lakásbiztosítása, és van mellé kiegészítő biztosítása

– mondta Cselovszki Zsolt az InfoRádiónak a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnökségi tagja, hozzátéve, hogy pár éve megjelentek az önálló termékek is, amikkel jelenleg két társaság rendelkezik, de ezekben komoly megkötések vannak a biztosítási összeggel, illetve az önrésszel kapcsolatban.

Márpedig itthon szükség lenne a biztosítások könnyű elérésére, hiszen a Magyar Kerékpárosklubnak a Mediánnal végzett reprezentatív kutatási adatai szerint 2022-re országosan 40 százalékra, Budapesten 20 százalékra nőtt a kerékpárjukat legalább heti rendszerességgel használók száma.

Kerékpár-biztosítási lehetőségek

Az önálló termékek között létezik olyan biztosítás, ami fedezi a kerékpár értékét, és magas a limitje. Ennél egy applikációt kell használni, és a kerékpár lezárásánál egy fotót kell készíteni. Ha ez nem történik meg, akkor jóval magasabb önrésszel biztosítják. A másik önálló terméknél alacsonyabb a limit: 250 ezer forintig biztosítja a kerékpárt, miközben sokszor előfordul, hogy ennél drágább a jármű. További kikötés, hogy számlával kell rendelkezni a kerékpárról, és tíz évnél idősebb bicikliket nem biztosítanak.

Cselovszki Zsolt azt mondta, a kerékpár tulajdonosoknak háromféle biztosításra lehet szükségük:

  • amikor saját vagyontárgyukat biztosítják,
  • személyi biztosítás baleset esetére,
  • a felelősségbiztosítás a károkkal kapcsolatban, ha maguk okoznak balesetet.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási rendszerében mindez egyszerű, hiszen mindenkinek rendelkeznie kell vele. A kerékpárosoknál azonban nem így van. Ott általában a lakásbiztosítás kiegészítő szolgáltatásaként kínálják, és inkább az a kérdés, hogy megfelelőek-e a limitek, fedezik-e az esetleges kárt.

Jöhet a kötelező rollerbiztosítás

Elektromos rollerből országos szinten nagyjából 50–60 ezer van használatban.

Ezeknek a járműveknek érdekes a biztosítási helyzetük, hiszen a járdán a gyalogosokat veszélyeztetik, az úttesten meg maguk vannak veszélyben, és bizony az utóbbi időben az elektromos rollerekkel sok baleset történik. Ráadásul ha 300 watt feletti a teljesítményük, akkor segédmotoros kerékpárként kell őket biztosítani, ha pedig 25 km/órás sebességnél gyorsabbak, akkor fontos kötelező felelősségbiztosítást is kötni rájuk, ugyanis ezek a járművek a Gfbt. törvény alá tartoznak, amit sokan sajnos nem tudnak.

Megérkezett az új KRESZ-tervezet: a kormány végre rendet tesz

Jó ideje húzódik a KRESZ igencsak indokolt módosítása, amely szabályozza az elektromos rollerek közlekedését és használatát. Úgy tűnik, a módosítás már csupán egy miniszteri aláírásra vár, és hamarosan mindannyian nagyobb biztonságban lehetünk az utakon.
Bővebben -->

Készült egy KRESZ-módosítási javaslat az e-rollerekkel kapcsolatban, jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium válaszára várnak ezzel kapcsolatban. A szöveg szerint a 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak. Utóbbiakra tehát muszáj lesz kötelező biztosítást kötni, a bukósisak használata is kötelezővé válna használatukkor, valamint vezetésükhöz elvárás lenne a KRESZ-ismeret, továbbá érvényes lenne az alkoholfogyasztási zéró tolerancia.