A járművek Csehországból, Plzenből érkeznek a magyar fővárosba, a sikeres tesztek után

a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon utazhatnak majd e járművekkel a budapestiek.

A lengyel-cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollino 18-asok kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor.

A közleményben hangsúlyozták: a fővárosi trolibuszpark annak köszönhetően bővül, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris-Skoda gyártójával kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet.

Mindennek nyomán kedvező konstrukcióban, szinte még 2014-es áron, összesen 26,7 millió eurós áron kerülnek a fővárosba a trolibuszok.

A vételár csupán a forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett, ami teljesen független a Fővárosi Önkormányzattól - olvasható a közleményben.