A streaming szolgáltató vállalat az egy évvel ezelőtti negyedévben 200 000 előfizetőt veszített, majd 2022 második felévében ismét arról számolhatott be, hogy növelni tudta előfizetői számát. Ám a bővülés ismét lelassult, amely a Netflixet arra kényszerítette, hogy végiggondolja: hogyan tehetne szert több bevételre a meglévő 100 milliós felhasználói létszám mellett úgy, hogy nem emeli a platform költségeit  – írja a Reuters.

Ennek érdekében a streaming-óriás egyes országokban keményen fellépett a jelszómegosztás, vagyis a Netflix nem azonos háztartáshoz nem tartozó tagok általi streamelése ellen. Az elemzők szerint ez a lépés arra késztetheti az embereket, hogy elhagyják a szolgáltatást, de valószínűleg később visszatérnek hozzá.

A szigorításnak a júniusi negyedévben lesz jelentősebb hatása, és a Netflix több mint 10 millió új előfizetőt nyerhet, mivel az ingyenes felhasználói profilokat fizetőssé alakítja át

– mondta Barton Crockett, a Rosenblatt Securities elemzője. 

A Refinitiv által megkérdezett 16 elemző szerint a Netflix az április-júniusi időszakban várhatóan 3,43 millió előfizetővel gyarapodhat, szemben az egy évvel korábbi negyedév 970 ezer előfizetői veszteségével.

A Netflixnek erős konkurenciát jelentett a Walt Disney, az Amazon és a Warner Bros Discovery. Az Amazon tavaly letaszította a Netflixet az első helyről az Egyesült Államokban.

A Netflix novemberben 12 országban havi 6,99 dollárért vezetett be reklámmal ellátott streaming-csomagot, miután évekig ellenállt a hirdetéseknek.Disney Hulu és Disney+, valamint az HBO Max már rendelkezik reklámmal támogatott lehetőségekkel.

„A reklámok szerepe továbbra is egyre fontosabbá válik a prémium streaming szolgáltatások számára, mint nyereséges növekedési stratégiájuk része” – írta az Antenna közösségi médiaelemző cég. 2020-ban csak minden ötödik új feliratkozás volt reklámmal támogatott csomagra; tavaly ez az arány már majdnem minden harmadik volt.