Négy kiemelt közlekedési beruházás előkészítését kezdte meg a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) − jelentette be tegnap Tarlós István főpolgármester. A négy projekt: a villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója, a kisföldalatti korszerűsítése és esetleges meghosszabbítása, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az utóbbi felújítása, valamint az észak−déli regionális gyorsvasút déli ágának meghosszabbítása az Astoriáig. A tervek a kormány támogatást is élvezik. A projektek előkészítésével a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lehívható támogatások elnyerésére készülnek fel. Azért kezdik a projekteket most kidolgozni, hogy mire a forrásokra megnyílnak a pályázati lehetőségek, kész tervek legyenek − idézte Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját az MTI. A kivitelezés 700-800 milliárd forintba kerülhet, egyelőre nem tudni, mennyi pénzre tudnak pályázni. A villamos- és trolivonalak fejlesztésének projektjében Vitézy szerint helyet kaphat az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal visszaállítása, a fogaskerekű meghosszabbítása a Széll Kálmán térig. A 4-es metróval kapcsolatban a főpolgármester jelezte: 70 százalék fölötti a műszaki készültség, és elviekben tartható a 2014-es átadás.