Széles Gábor
Média, pénzügyi szolgáltatások, ingatlankezelés

Becsült vagyon: 79 milliárd

Széles Gábor nevét ma is sokan a Videotonnal azonosítják, pedig a székesfehérvári sikervállalatot − beleértve a stratégiai tervezést is − már több mint egy évtizede a két társ-vezérigazgató, Lakatos Péter és Sinkó Ottó irányítja. Ez azonban nem jelenti azt, hogy megszakadt volna a kapcsolat a "Vidi" és Széles között: továbbra is ő a cég "legnagyobb kisebbségi tulajdonosa", ami azt jelenti, hogy a cég profitjának közel fele őt illeti meg. Az egykori szocialista nagyipar utolsó mohikánja évek óta jól teljesít. Tavaly az árbevétel meghaladta a 100 milliárd forintot (ez 2010-ben 89,2 milliárd volt), a nyereség pedig várhatóan 8 milliárd körül alakul. A vállalatcsoport továbbra is nyolcezer dolgozónak ad munkát − itthon 300 fővel nőtt az alkalmazottak száma, míg a bolgár leánycégnél ugyanennyivel csökkent. Az organikus fejlődés és a technológia folyamatos megújítás révén a társaság megőrizte, sőt növelte szerepét és súlyát az európai szerződéses gyártók között − egyre több cég veszi igénybe a Videoton gyártóbázisait és fejlesztési kapacitását. Főleg az autótechnika, a világítástechnika, a fémmegmunkálás, a fröccsöntés és háztartásigép-gyártás fejlődik. A legnagyobb hazai magántulajdonban lévő cég a fejlesztéseket ráadásul hitelek igénybevétele nélkül valósítja meg. A cégcsoportnak komoly érdekeltségei vannak a szállításban (VT-Transman) és a munkaerő-kölcsönzésben is.

Széles Gábor idejének nagy részét médiaholdingjának irányítása köti le. Az Echo és Vital Tv-ből, valamint a Magyar Hírlapból álló "médiacsokor" azonban inkább viszi, mint hozza a pénzt, így Széles − aki saját zsebből finanszírozza a három érdekeltséget − becslések szerint évi 1-1,5 milliárd forintos veszteséget kénytelen elkönyvelni. (A tavalyi mínuszokkal együtt a nyolcmilliárd forintot is meghaladhatja az összesített veszteség.) A nyereséges üzemeltetésre annak ellenére sincs sok reménye, hogy az állami cégek által dominált hirdetési piacon népszerűnek számítanak...

Egy évvel ezelőtt szalagcímben tudósítottak a lapok az egykor legendás Ikarus buszgyár újjászületéséről. Ennek jegyében az új prototípus képe is bejárta a sajtót, de azóta itt is csend van. A Volán-cégek jövőbeli buszbeszerzéseiről szinte naponta jelennek meg hírek, ám üzletről eddig semmi hír. Mint ahogyan a külpiaci offenzíváról sem. Kínai, iráni és orosz piacokat említett Széles Gábor, de a várt nagy megrendeléseknek és a gyár beindításának egyelőre nincs nyoma. Az új Ikarus megszületésére tehát még várni kell − talán a magyar megrendeléseket követően valósulhatnak meg a külpiaci álmok és tervek.

A Széles-birodalom egykori bástyája, a Műszertechnika immár eredeti profilja, az irodatechnika nélkül folytatja tevékenységét, ingatlanhasznosítással, valamint pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozik.

2002
32 milliárd forint
2003
32 milliárd forint
2004
50 milliárd forint
2005
54 milliárd forint
2006
58,5 milliárd forint
2007
62,5 milliárd forint
2008
66,5 milliárd forint
2009
70 milliárd forint
2010
73,5 milliárd forint
2011
75 milliárd forint