Két patinás kelet-közép-európai márkanév talált egymásra, amikor a 2006. októberi aukción a Ganz-Skoda Zrt. megszerezte a csődbe ment Ganz Transelektro Közlekedési Kft. vagyonát – mondta Zdenek Majer, a társaság vezérigazgatója egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. A társaságot a cseh Skoda Holding A.S. és a Resonator Kft. hozta létre egymilliárd forint alaptőkével, 50-50 százalékos részesedéssel. A Ganz-Skoda megszerezte a Ganz Transelektro nem vagyoni értékű jogait, gyártástechnológiáját és átvette 130 dolgozóját. A Ganz-Skoda szakmai irányítása a cseh partner kezében van, míg a magyar részvényes főként pénzügyi befektetőként vesz részt az üzletben, kisebb részben hazai piacismeretét adja a cég vezetéséhez. A vállalkozás célja elsősorban az elődtársaság profiljába tartozó közlekedési beruházásokban való részvétel a kelet-közép-európai piacokon. Ennek jegyében tavaly novemberben 17 trolibusz szállítására vonatkozó szerződést írtak alá a rigai közlekedési vállalattal, amelynek egy részét már teljesítették is. A BKV-nak 10 trolit adnak át egy 800 millió forint értékű üzlet keretében, amivel folytatódik a kiöregedett orosz járművek cseréje. Mint Jerzy Serwinski, a Ganz-Skoda kereskedelmi igazgatója elmondta: még 45 ilyen öreg trolibusz leselejtezése várható, amiben részt akarnak venni. A debreceni közlekedési vállalattal 11 trolibusz szállítására szerződtek, mintegy 1 milliárd forint értékben. Mindkét városba még idén megérkeznek az új járművek, amelyek kocsiszekrényét egyébként a lengyel Solaris cég gyártja. A cég idei terve 38 trolibusz és 6 metrómeghajtó rendszer értékesítéséről, valamint az alkatrész-utánpótlás és a szerviztevékenység erősítéséről szól, amelyből összesen 4 milliárd forint árbevételre számítanak – tette hozzá a vezérigazgató. Hosszabb távon az önálló szereplés mellett a cseh anyavállalattal együtt is indulnának a profiljukba illeszkedő tendereken.