Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az online fizetési rendszereket forgalmazó Cybercash új, b2b piacra szánt fejlesztést dobott piacra - tudósít az Ecommercetimes. Chuck Riegel, a Cybercash marketingmenedzsere szerint jelenleg több mint 26 ezer kereskedő használja kiskereskedelmi (business to consumer, b2c) típusú online fizetési rendszerüket, és most ezt a tapasztalatot szeretnék a b2b piacon hasznosítani. Szükség is van az új piacra, hiszen a Cybercash megítélését lerontotta az internetes cégeket sújtó válság: a vállalat részvényei egy éve 16 dollárt értek, ma viszont csupán az 1-2 dolláros sávban mozognak. Veszteségét azonban az egy évvel ezelőtti 14 millió dollárról sikerült 7,6 millió dollárra csökkentenie, miközben a harmadik negyedévi bevétel elérte az 5,8 millió dollárt. A Cybercash megegyezett számos e-businessre szakosodott vállalattal - mint az Oracle, az IBM vagy a YourAccounts.com -, hogy ezek e-kereskedelemre specializált szoftvereikbe beépítik az új fizetési opcióit. A b2b cégek három fizetési opció közül választhatnak majd: fizethetnek hagyományosan hitelkártyával, a kereskedő által kibocsátott „vevőkártyával”, de lehetőség lesz két bank közötti közvetlen elektronikus átutalásra is. A Gartner Group kutatása szerint sürgető szükség is van új fizetési rendszerekre a b2b piacon. A kutató cég elemzései azt mutatják, hogy az elkövetkező öt évben a business to business típusú internetes kereskedelem hússzorosára nő. Adataik szerint 2010-re ennek a pénzforgalomnak a 61 százalékát elektronikus készpénzátutalással bonyolítják majd. Az ActivMedia Research legújabb kutatásai szerint a webes vállalatok mintegy 50 százaléka bonyolítja beszerzéseinek egy részét az interneten. A b2b cégek 54 százaléka végez online beszerzéseket, míg a b2c cégeknek csak 43 százaléka, főként a technikai háttér hiánya miatt. Az ActivMedia Research szerint jelenleg az összes b2b beszerzés 20 százalékát végzik az interneten, ez 2002-re várhatóan 4 százalékra növekszik. A fogyasztók és a cégek elsősorban az online fizetési biztonság miatt aggódnak, nem is teljesen ok nélkül. Az Egyesült Államokban a Federal Trade Commission (FTC) foglalkozik a fizetési biztonság megsértésével kapcsolatos bejelentésekkel. 1999-ben 18 777 bejelentés érkezett az FTC-hez, ennek 28 százaléka hitelkártyával, míg 55 százaléka csekken történő fizetéssel kapcsolatban. Idén 35 százalékra emelkedett a hitelkártyával történt visszaélések száma - írja a Cnet.com. Ennek ellenére a Cnet.com által idézett szakértők többsége egyetért abban, hogy a hitelkártya online használatban biztonságosabb, mint ha egy valódi étteremben fizetünk vele. (NAPI)