Összegyűjtöttük a hét legfontosabb eseményeit az amerikai piacokról.
Szerző(k): Kovács ÁdámBármennyire is szeretnénk és divatossá is vált, a fenntartható és környezettudatos cégek nem nagyon jelentenek jobb befektetést az ilyen kérdésekkel nem foglalkozó társaiknál. Az ilyen irányú vizsgálatokat többen is megkérdőjelezték, de a befektetési guru Warren Buffet sem hisz az ESG csodában. Ettől függetlenül egy cég még működhet felelősségteljesen.
Szerző(k): EconomxA Közös Agrárpolitika Irányító Hatóság által készített tervezet azoknál a gazdáknál, akik már legalább öt alkalommal megkapták a természetvédelmi területek után járó szubvenciót, 200 euro hektár/évben maximalizálnák az igénybe vehető támogatás mértékét.
Szerző(k): Gulyas ÁbelMagyarországon az ipari méretű napelemparkok és a háztartások együttesen elérték a hatezer megawatt naperőművi teljesítményt. Így megfelelő időjárás esetén a napelemek önmagukban megtermelik az ország ellátásához szükséges energiamennyiséget.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA klímaváltozással együtt járó globális felmelegedés miatt egyre korábban kezdődik az allergiaszezon Európában. Ez pedig egyre több okot ad a szenvedésre.
Szerző(k): EconomxÚj vasúti járművekre jelenleg nincs pénz, ezért a MÁV kénytelen használt mozdonyokat és vonatokat vásárolni.
Szerző(k): EconomxA napokban nagyon fontos uniós döntés született azzal kapcsolatban, hogy véget érjen évtizedek erkölcstelen gyakorlata, jelesül, hogy az élelmiszeripari cégek a nyugat-európai embereknek jobb minőségű élelmiszereket szállítanak, mint a közép-kelet európai fogyasztóknak. Az Economxnak az ügyet kezelő magyar uniós képviselő elmondta: véget érhet a kettős minőség alkalmazása.
Szerző(k): Drávucz PéterA szobafestők, klímások és a kőművesek több mint a dupláját keresik a Covid-járvány óta. Óriási növekedést mutat a mesteremberek keresete 2020 óta, sőt néhány szakmában meg is duplázódott a jövedelmük. Az alkalmazott szakmunkások keresete ezzel szemben reálértékben is csökkent, és végképp leszakadt a mesterekétől.
Szerző(k): Zádori BenceA csütörtökön átadott tíz csuklós buszt év végéig további 30 követi, ezzel teljes lesz a flottacsere, és a Debrecenben közlekedő autóbuszok átlagéletkora három év alá csökken.
Szerző(k): Horváth Tibor