Mennyire haragszanak a kutasok a Molra? Mire elég a kormány 20 forintos literenkénti támogatása? Valóban hitelfelvételbe menekülnek a tartalékokból kifogyó kutasok? A 480-es benzinár miatt extradrága a kóla és a sajtos stangli a benzinkutakon? Erről és még sok minden másról is kérdezzük a Napi.hu friss videó podcastjába a fél év után visszahívott szakmabeli bennfentest, Bujdos Esztert, a Holtankoljak.hu alapító tulajdonosát.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMinden különösebb probléma nélkül négyzetméterenként két tonnával terhelhető, nem kopik, nem csúszik, viszont feltűnő: ezek a térburkolati elemként funkcionáló napelemes rendszer főbb ismérvei. Újrahasznosított anyagokból is készül, illetve egy magyar vállalkozás tervezi, fejleszti, építi e megoldásokat. A cég ügyvezetője korábban leginkább a repülésről gondolkodott, most viszont egy olyan elképzelés alá gyűjti a felhajtóerőt, amely a piacon máris nagyot szólt, de szerinte igazán akkor robban, ha a napelemes rendszerek számára a háztetőkön elfogy szabad hely. A Napi.hu friss videó podcastjának vendége a korábban a Wizzairt is építő Sebők András.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMa borozni fogunk, de kezdjük annak a sok valóságtartalommal is bíró közhelynek a kibontásával, hogy “a magyar bor leginkább idehaza világhírű”. Az utóbbi másfél-két évben a magyar borpiacon olyan sok minden történt, hogy muszáj erről különböző perspektívákból beszélni, a helyzetet megpróbálni jól értelmezni. Azt nem ígérhetem, hogy ma, itt az asztalnál megoldjuk a magyar bor problémáit, de egy kis betekintést reményeim szerint adhatunk arról, hogy miként néz nézett ki az elmúlt időszak egy borászat szemszögéből. A mai vendégem szekszárdi, mondhatni: családilag beleszületett ebbe a szakmába, de azért azt is egyre többen meglátják, hogy az utóbbi időszakban a bormarketinges és borkereskedői vénáját is alaposan kitágította. Ő Heimann Zoltán.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMájus közepén Münchenben tartották a világ napelemes seregszemléjét. Az Intersolárra mi is kaptunk meghívót, arra, hogy nézzük meg: hol tart az európai napelemes gondolkodás, illetve ennek eszköz-, és piaci oldali megvalósíthatósága. A börze egy felkiáltó jel volt. A Napi.hu friss podcastjában ezt próbáljuk meg már az itthoni környezetben értelmezni. A vendégünk Szabó Róbert, a Huawei Solar Inverter Europe fejlesztési megoldásokért felelős értékesítési vezetője.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNem túl valószínű, hogy van, akinek ne tűnt volna fel, hogy a koronavírus-járvány hatására a korábbiaknál gyorsabban, drasztikusabban és intenzívebben megváltozott a körülöttünk élők társas kapcsolatrendszere. Vagyis az, ahogyan a munkahelyen, a rokonságban, a baráti körben egymáshoz viszonyulunk, ahogyan “helyre tesszük” a dolgokat. De mennyit lehet ebből valóban a járványra, a home office-ra, a Covid-19 miatt megváltozott viszonyokra fogni? Mi az, ami a mi - és mi az, ami nem a mi sarunk ebből? Erről kérdeztük a Napi.hu mai videós podcastjának vendégét, Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológust.
Szerző(k): Szabó M. IstvánGyakorlatilag összeomlottak a magyarországi autókölcsönzők a járvány miatt 2020 tavaszán, közel 1,5 évig csak különböző túlélési stratégiákkal voltak képesek fenntartani működésüket, azt is takaréklángon. Most a turizmus bár újraéled, de a szektort is sújtja az új autók drágulása és hosszúra nyúlt szállítások. Többek között erről beszélt a Napi.hu videopodcastjában Sződi János, a Magyar Autókölcsönzők Egyesületének elnöke, az Avalon Rent a Car(e) társtulajdonosa és ügyvezetője. Emellett szó lesz a videóban a bérelt autókat kifosztó bűnbandákról és az elektromos autók hiányáról is.
Szerző(k): Szász Péter