Az akvapónikus farmok olyan zárt rendszerre alapulnak, amiben termőföld helyett, a halak ürülékében megtalálható tápanyagokat használják különböző növényfélék termesztésére. A brüsszeli modellben mindent megtesznek az energiapazarlás elkerüléséért, ami hosszútávon a fenntarthatóság egyik legalapvetőbb szükséglete, ennek ellenére azonban kérdéses, mikor válhat gazdaságossá a mintafarm, ami a nagy kereslet ellenére, elkészülte óta, még nem tudott profitot termelni.
Szerző(k): Sasvári MarcellTöbb magyar vásárló vesz zöldséget és gyümölcsöt az egy évvel korábbihoz képest, ám a drágulás hatása kézzelfogható - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. Tízből hat magyar vásárló kevesebb mint 10 ezer forintot fordít zöldség- és gyümölcsvásárlásra, több mint 3 százalékuk 30 ezer forintnál is többet.
Szerző(k): Csernátony CsabaSorozatban harmadik éve a Lidl Magyarországot választották meg az Az Év Zöldség és Gyümölcs Kereskedőjének. A vállalat emellett Diszkont kategóriában is győzedelmeskedett második kerületi, Csalogány utcai áruházával - olvasható az áruházlánc közleményében.
Szerző(k): K. Kiss GergelyJó termésre számít idén a főként paprikát és paradicsomot termelő DélKerTÉSZ. Bár a megnövekedett költségek a magyar termelőknek is kihívást jelent, de egyúttal lehetőséget is. Az európai piacokra távolról, például Észak-Afrikából érkező zöldségek szállítása sokkal drágább lett, a közelebb lévő magyar termékek így átvehetik a szerepüket.
Szerző(k): Csernátony CsabaÁprilisban átlagosan 45,7 százalékkal voltak magasabbak a mezőgazdasági termelői árak, mint egy évvel korábban, a márciusihoz képest 8,3 százalékponttal gyorsult a drágulás üteme - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataiból.
Szerző(k): Szász PéterA kávé és a trapista sajt brutálisan megdrágult, a vásárlói kosárba kerülő alapélelmiszerek közül csak a fehérrépa lett lénylegesen olcsóbb - ez derült ki a G7.hu bevásárlókosarának elemzéséből.
Szerző(k): Szabó M. IstvánKözel 3 milliárd forintos beruházással épít részben robotizált logisztikai bázis a magyar paprika- és paradicsomtermelés egyik jelentős szereplője, a DélKerTÉSZ. A szövetkezet elárulta, melyik paprikát szeretik a legjobban a vásárlók.
Szerző(k): Csernátony Csaba