Kommentek

tulajdonos: acdc, létrehozva: 2019. november 13., szerda 6:07
 

fifibacsi, 2019. november 13., szerda 11:15

@fifibacsi: Ja, és még egy: Hollandiában kimagaslóan nő a villanyautók aránya, és közeli célkitűzéseikben szerepel ennek tovább növelése. Na most a villanyautók károsanyag kibocsátása nulla, így a sebességtől sem függ. Ha legalább azzal érvelnének, hogy a nagyobb sebességek nagyobb menetzajjal járnak, az elfogadható lenne, az minden járműre igaz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

fifibacsi, 2019. november 13., szerda 11:10

@laci_52: Szívük joga, csak ne akarják a szabályaikat kiterjeszteni normális méretű országokra. A vezetési stílusukat hagyjuk, nem alaptalan az a régi német mondás, hogy inkább két rendőrautó mögötted, mint egy holland előtted.
A károsanyagok pedig, tudjuk, megállnak a határoknál: amikor Nyugat-Berlinben először volt szmogriadó, a keletnémet média közölte, hogy a szocializmus diadalaként Kelet-Berlinben a levegő tisztasága kifogástalan...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2019. november 13., szerda 10:54

Igazuk van a hollandoknak: kis ország, nincsenek nagy távolságok, kevés időt lehet nyerni a száguldozással. Az eredmény: kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, kevesebb baleset.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

LibertyPrime, 2019. november 13., szerda 8:26

@narancsragacs: A sok biztonsági szirszar mellett eleve nehezebbek az autók, mint 20 éve. Az F Astra még csak kb. három zsugor ásványvíz árával volt 900 kiló fölött, ma meg nem veszel kompakt városi autót másfél tonna alatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

ilsi, 2019. november 13., szerda 8:16

10 HALOTT ÉS 76 SÚLYOS SEBESÜLT A HOSSZÚ HÉTVÉGEN (2019. aug. 17)
- és csak vállvonogatás. Ha ez időben és térben egyszerre, egy helyen történne, az egész társadalom fölhördülne. De mivel ez pontszerűen, ?szépen? elosztva következik be, napirendre térünk fölötte. Autózás: fél lábbal a börtönben, fél lábbal a kórházban. Az élet költségei ? mondja a német autóipar. Emberek kényszerülnek kerekes székekbe ? jöhet az akadálymentesítés és a támogatás. Klaus Mayer-Abich, német filozófus: Az állam, mint harmadik szereplő (az autóipar és a sofőr után), minden évben megszervezi a tömeggyilkosságot. A tempólimit-viták is szép csendben elhalnak.

LEGYEN SEBESSÉGKORLÁTOZÁS A NÉMET AUTÓPÁLYÁKON?
A közlekedés-pszichológus, Bernhard Schlag, ésszerű tempólimit vitát indítana. Az Autobahn-ok azt a csalóka érzést keltik, hogy 250 km/h is biztonságos. ?Freie Fahrt für freie Bürger?? Szabad polgárok ? szabad száguldás? Németországban (No.-ban) dúl a vita. Bernhard Schlag a drezdai műegyetemen a közlekedésviselkedés pszichológiáját kutatja, továbbá a viselkedés- és a hozzáállás-változtatásokat, innovációknál és technikai lehetőségeknél.
ZEIT ONLINE (ZO): Schlag úr, mi motiválja az autóvezetőket, hogy tiltakozzanak a sebességkorlátozás ellen?
BERNHARD SCHLAG (BS): No.-ban nyilvánvalóan egy szokásjog vert gyökeret, miszerint mindenki hajthat olyan gyorsan, amennyire csak lehet. Semmi korlátozás. Némelyek ezt az amerikai fegyvertartással hasonlítják össze. Ez döbbenetes és problémás is egyben. Meglepő, hogy ezek az emberek külföldön betartják a sebességkorlátozást, bár néhol ez még 130 km/h-nál is alacsonyabb (Svájc). Ám abból kell kiindulni, hogy ezek a sofőrök félnek az ottani magas büntetésektől és nem a belátás fékezi őket. No.-ba érve aztán rálépnek a gázra.
ZO: És ez miért probléma?
BS: A politika olyan sokáig várt a sebességkorlátozással, hogy ezt ma jóval nehezebb lesz bevezetni. Itt olyasvalami hat, amit mi, pszichológusok, kedvezőtlen framingnak mondunk. Egy nyereségről is beszélhetnénk az összlakosság számára, de az autósok is 130 km/h-nál kevésbé feszülten vezetnének, mint 200 km/h-nál. Sajnos, No.-ban a tempólimit-vita nem ilyen pozitív kontextusban folyik, annak ellenére, hogy ezt sokkal ésszerűbb bevezetni, semmint a gyorshajtás szabadságát védeni.
ZO: Milyen előnyeit látja egy általános sebességkorlátozásnak?
/ökobetyár könyve/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

narancsragacs, 2019. november 13., szerda 7:49

Közben meg olyan autókat árulnak amik 2. sebességben is képesek a 100 at túllépni :)
100 lóerő 20 éve még sportautónak számított, ma egy guruló bevásárló szatyor is annyi aztán milliárdok mennek "klímavédelemre" Ma 2 tonna vas kell 150-250 lóerővel hogy A ból B be elguruljon vagy dolgozni bejárjon 1 ember.
Eszement egy világ ez meg is érdemli a sorsát !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2019. november 13., szerda 6:20

Idióták. A segghülye, semmihez sem értő politikusok szétverik az ország gazdaságát. Nagy szívás lesz a vége.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

acdc, 2019. november 13., szerda 6:07

Belvárosi bohóckodásra tökéletes, persze csak zsíros állami támogatás és a többi autós szopatása mellett.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html