Kommentek

tulajdonos: Bulemia, létrehozva: 2015. október 2., péntek 10:35
 

Bulemia, 2015. október 3., szombat 14:22

@Zodiakus: Tudom, akkor is éltem, most is élek.

Az, ami nálunk kapitalizmus címén kerül be a történelembe, nem volt más, mint cinikus rablássorozat, előre megfontolt szándékkal végrehajtott népkifosztás, amelyben a prímet a magukat nemzetinek nevező aljadékok vitték.

Meglepetés nem lesz - össztérsadalmi szempontból egyértelműen a szocializmus volt a jobb. Egyéni szempntból - a sajátomra is gondolok - nagy előnyöket nyújtott ez a 25 év. Meg óriási veszteségeket s hozott.

Kulturális értelemben e negyedszázad egy nagy csapás. Összeomlott a magyra kultúra, olyan mérhetetlen csődtömeggé vált, amelynek színvonala nem mérhető. Alig van - művészi értelemben véve - normális színház, a könyvkiadás a sok jó magyar mű ellenére is szemétlerakóhely, a digitalizális eltűntette a hagyományos és szép kiadványokat létrehozó nyomdákat, a filmművészet siralomház ( a közszolgálatinak csúfolt televíziók, ha valami jót akarnak mutatni, akkor a havanas -hetvenes-nyolcvanas évek alkotásait tűzik műsorra, azokat az évekét, amelyben a magyarság nem is létezett! ), a közművelődés meghalt.

A magyar gazdaságról sokszor és sokat elmondtak, az én mondandóm annyi: visszatért a feudalizmus.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Zodiakus, 2015. október 3., szombat 11:26

@Bulemia: És....és jobb lett a világ???
Tudod itt kb 40 évig szocializmus épülgetett,most 25 éve más rendszer van.No,majd valaki 15 év múlva kasszát csinál,melyik volt a jobb,haladóbb.Ha pártatlan,igazságos lesz akkor lesznek meglepetések....
Visszatérve a VW bulira.Ha csalt akkor fizessen!!!Tisztázni kell a helyzetet.
Vagy a környezetvédelmi előírások túl szigorúak,vagy a VW spórolt egy kicsit ezzel a csalással.(olcsóbb katalizátor)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Bulemia, 2015. október 3., szombat 8:45

@Zodiakus: Ez a modern capitalism's.

Amiben te is felnőttél, az az a rendszer volt, amelyben egyaránt lopoot/elstúrt minden lehetségest a vezető és a vezetett.

A hozzáállás azonban megmaradt: ha ma megnézel egy építkezést - legyen az útépítés avgy házfelújítás - ugyanazt látod, mint 20-30-40 éve. Reggel hosszú reggeli, tízkor hosszú tízórai, délben hosszú beed, majd kis szieszta...Közben a sok emberből dolgozik egy-kettő.

Mindig van azonbn legalább egy irányító, felügyelő. A közszolgáltatóknál lehet ezt kitűnően megfigyelni.

Üdv a soha el nem tűnt szocializmusban!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2015. október 3., szombat 6:46

Azért Piech Winternkorn kritikájának az egyik alapja a kínai VW szereplés volt, szerintem ő elég jól otthon van a Volkswagen belső ügyeiben.
Nem csak az augusztusi, hanem az éves VW márka eladása is visszaesett 10%-kal 2015-ben, ha ez nem romlik akkor is -300 ezer, + Audi -6% -a eddig még -35 ezer, a Skoda is mínuszos.
A Great Wall növekedése mögött pont az van, hogy gyorsan reagált a piaci -változásra, 7-8 SUV-ból áll a kínálata szemben a Tiguannal és az importált Touareggel.Ezért nőtt éves szinten 70%-kal a Haval (al)márka értékesítése, beáldozva a hagyományos szgk-kat és a pick-upokat is 30%-kal a teljes Great Wall.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

pecskeke, 2015. október 2., péntek 18:02

@pecskeke: 3-4ezer elírás, 3-400ezer akart lenni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

pecskeke, 2015. október 2., péntek 18:01

@matyi2010:

EU piacról azt írtad, 3-4ezerrel kevesebb autót fog eladni a VW. Szerintem kevesen vannak, akik káros anyag kibocsátás alapján választanak modellt. De lehet tévedek.
Másrészt kiemelsz egy hónapot az évből (Kína, augusztus) és már temeted is a VW-t. Vess egy pillantást pl. a Hyundai eladásaira. Hyundai júniusban 30%-ot esett vissza, míg pl. a VW 16%-ot és a Nissan 8%-at Kínában.
A fantasztikus Great Wall meg 172%-ot nőtt. A kínai vásárlók biztos a minőségre mentek.
Szerintem várjuk meg a Q3 és Q4 értékesítési adatokat és a jövő év elejét. Én továbbra is USA piacvesztést várom és a kártérítéseket (USA-ban). Hosszútávon nem hinném, hogy megrengetné a vállalatot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2015. október 2., péntek 16:46

pecskeke, 2015. október 2., péntek 15:19

Nem pontosan értem a hozzászólásodat.
A VW egyik de kisebb baja a dízelügy, ami miatt főleg az európai eladások minimális, legfeljebb kb 5%-os visszaesését várom.Nem csak a nagyobb károsanyag kibocsájtás miatt a vásárlástól elállók miatt, inkább a negatív sajtókampány és a visszahívásokkal járó hercehurca miatt.
Arányaiban nagyobb a kínai piacvesztés, aminek oka az ott kb 40% kal növekvő SUV piacon való gyenge Volkswagen kínálat.
A harmadik nagy gond a brazil(és az orosz) piac összeomlása,ahol a VW augusztusban 40%-kal kevesebb autót adott el mint tavaly.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Zodiakus, 2015. október 2., péntek 16:29

Akár 78 milliárd eurós veszteséget okozhat a botrány a Volkswagennek
-Hol itt a gond???A magyar melós három év alatt visszatermeli.Azért van vagy nem????
Érdekes ez.Van egy cég,annak van egy tulajdonosi háttere,akik alkalmaznak egy menedzser réteget hogy profitot termeltessen a melóssal.Csak ez a menedzser réteg átveri,lenyúlja a tulajdonosokat,a melósnak a bérét lenyomja.Ha még ez is kevés,akkor önállósítja magát a több pénz érdekében.De ...de ez néha visszaüt.Akkor a menedzsereket elküldik,busás végkielégítéssel,ráfaragnak a tulajdonosok is,de legjobban a melós.Neki kell kitakarítani,rendbe tenni a céget.Természetesen a saját bére rovására.Rosszabb esetben irány az utca.Hát .....isten hozott a kapitalizmusban!!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

pecskeke, 2015. október 2., péntek 15:19

@matyi2010: eddig Te is az alapján vettél autót, hogy mennyi volt a káros anyag kibocsátása? Nem hinném.
Nem vagyok VW párti, mert a pdti-vel szívtam rendesen anno. De nincs az a pénz amiért francia vagy olasz autót vennék. Lehet, hogy jobb a káros anyag kibocsátásuk, de minden más szarabb.
Szerintem ennek nagyobb a füstje mint a lángja. Egy piac érzi meg, az amerikai. Meg legalább lökést ad a hibrid és elektromos autó fejlesztésnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2015. október 2., péntek 11:37

Szerintem akár 1 millióval is csökkenhet a VW gyártása 10-ről 9 millióra.
Kínában veszíthet vagy 300 ezer autót, nem a dízelügy miatt, ott csak benzines autókat gyárt, hanem az elégtelen SUV kínálat miatt.
BRICS országokaban, Oroszország és Brazília miatt egy kicsit többet 3-400 ezer autót veszíthet az ottani válság miatt.
Észak-Amerikában az imageveszteség miatt vagy 100 ezer veszteség lehet, és Európában 3-400 ezer lehet a dízelügy és az itteni gazdasági nehézségek miatti veszteség.
Kell másfél-két év esetleg mire visszaáll a 2015 eleji helyzet a VW-nél.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Bulemia, 2015. október 2., péntek 10:35

Ez azt jelenti, nagyjából vége a VW-nek.

Középvállalattá minősül vissza.

Ha megmarad...

Mi lesz a többi autóscéggel? Nálunk mi fog kiderülni?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html