A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) a gazdasági reklámtörvény, valamint a gyógyszerek és a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények reklámozásáról szóló rendelet 1997-es hatályba lépése óta harmadik alkalommal ellenőrizte e termékek reklámozásának jogszerűségét. A tavaly október-november folyamán elvégzett felmérés során az FVF összesen 276 reklámot továbbított az Országos Gyógyszerészeti Intézetnek (OGYI) szakhatósági állásfoglalásért. Az OGYI a reklámtörvény, a népjóléti minisztériumi rendelet és más szakmai szempontok alapján a benyújtott reklámok 59,8 százalékát ítélte kifogásolhatónak. A szakhatósági vélemények alapján az FVF fővárosi szerve és a megyei felügyelőségek 19 gyártóval szemben hoztak határozatot, amelyben kötelezték a reklámozókat a jogsértő magatartás megszüntetésére. A reklámtörvényben meghatározott bírságolás lehetőségével három esetben élt a fővárosi felügyelőség: a Smith Kline Beecham Gyógyszergyárra 500 ezer forint, a Béres Rt.-re 800 ezer forint, az Egis Gyógyszergyár Rt.-re pedig 200 ezer forint bírságot szabott ki. (NAPI)