Kommentek

tulajdonos: Mekelekke, létrehozva: 2020. január 28., kedd 20:07
 

Józsi2222, 2020. január 30., csütörtök 18:12

@antitroll:csütörtök 6 52
Érdekes vagy!
A fenti kommented vonatkozásában már első esetben sem emeltem kifogást.
A cikket az első mondat után nem olvastam tovább.
A vegyes szó esetén a hibrid vagyis vegyes ( kétmotoros), ugrott be.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 30., csütörtök 7:03

@antitroll:
Nálunk van egy hagyomány...
Ha valaki a kollégák közül új autót vesz, akkor a parkolóban álló autója alá öntenek a munkatársai egy kis olajat úgy, hogy kifolyik elől.
Senki nem tudja megállni, hogy ne ereszkedjen térdre a kocsi előtt és ne nézzen alá! :-D
Persze a távolból figyelik! :-D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 30., csütörtök 6:59

@Józsi2222:
Ja és nincs seggemhez nőve az autó, nem is csak én használom a családon belül.
Átlagos használatot és használati feltételeket kell figyelembe venni.
Ha szükséges céges kulcsos autók is rendelkezésre állnak, ha vidékre kell mennem munkaügyben.

A diesel használata kb. ezt a 2-2,5 liter/100 km üzemanyag megtakarítást hozza ki lényegében bármelyik típusnál a benzineshez képest, ami az üzemanyag energiatartalmából és ahogy írtad a technológiából következik.
Visszatérve a témára, nekem az 1,4-es Suzuki motor azért is szimpatikus, mert hozza a diesel nyomatéki előnyét.
Az meg hogy hibrid kicsit még rátesz, hiszen a kocsi karaktere valószínűleg még jobb lesz az elektromos rásegítéssel.
A fogyasztáscsökkenés a fékezési energia visszanyeréséből következik, de nem ez a lényeg, hanem a használhatóság és a kényelem, amire kényes a derekam.
Ez utóbbi még tesztelést igényel.
Az ára pedig teljesen rendben van, ennyit ér. Van olcsóbb a piacon, és van drágább is.
Autót használni veszek, nem villogni. Számos beosztottamnak jobb-újabb autója van fele-harmad akkora fizetéssel. Engem nem zavar!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 30., csütörtök 6:37

@Józsi2222:
Vegyes fogyasztás: mondjuk város, országút, autópálya vegyes használattal.
Ez nálam kb úgy néz ki, hogy 6,5-7,0 liter, 4,2 liter, 5,0 liter
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 30., csütörtök 0:09

@antitroll:
Ok!
Bocsáss meg, de csak a kommentem megírása után vettem észre, hogy a benzines és a diesel összehasonlításáról beszéltél.
Nekem elég jó általános ismereteim vannak, de csapnivaló, mondhatnám semennyi lexikális ismereteim vannak.
És ez természetesen az autókra is igaz.
A dieselek lényegesen kisebb fogyasztása természetesen ismert számomra.
Ez a működési elvük külöbségéből adódó sűrítési előny következménye.
Ez tehát számomra nem lexikális adat,hanem a dísel autókra vomatkozó általános ismeret.
A vegyes diesel kitétel a fogyasztásra vonatkozó mondatban nem szerencsés, mert nyilván nem vegyes fogyasztásról volt szó.
Ez az autód típusára vonatkozó utalás.
Márpedig a konkrét autó szerinted is érdektelen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 29., szerda 19:53

@antitroll:
:-)
Az tény, hogy alkudtam...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 29., szerda 19:53

@Józsi2222:
Az ár mindegy, a különbséget írtam. 400 ezer forint volt.
Az tény, hogy aludtam, most így visszagondolva az összehasonlításból kihagytam, hogy valszeg a benzinesből is tudtam volna 200 ezret. Az eredményt ez azonban nem befolyásolja lényegesen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 29., szerda 19:50

@Józsi2222:
Hogy ne lógjon a levegőben:
Azonos kategóriában, azonos korú, méretű és motorteljesítményű kocsival történik az összehasonlítás. Célszerűen a saját márkán és típuson belül.

Konkrtétran:
A kisebbik-újabbik autó 1,6 HDi és a gyári 109 LE vegyes diesel fogyasztása méréssel és nem a fedkomp szerint 5,0-5,2 liter. Ilyen használat mellett a hasonló benzines kocsi 2-2,5 literrel többet eszik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 29., szerda 16:42

@Józsi2222:
És milyen vételi árak mellett!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 29., szerda 16:41

@antitroll: szerda 13 26
Ez egy egészen kiváló komment lenne.
De igy ahogy van, hiányos.
Milyen autók, milyen tényleges fogyasztással erdményeztek ekkora meg takarításokat.
Ezen adatok nélkül pedig, a kommented lényegében a levegőben lóg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2020. január 29., szerda 15:24

@hedviga: A francia, olasz és amerikai autógyártók többsége a "tervezett avulás" világbajnokai. Amihez ők hozzányúlnak, az mind automatikusan tönkremegy a garancia idő lejárta után 10-15 másodperccel. Amelyik autómárka kooperál a Renault-tal, azt a márkát még véletlenül sem nevezne japánnak senki, aki számára az autók hosszú távú megbízhatósága a legfontosabb jellemzők között van :) Pl nagyon tetszett a Nissan Qashqai amikor megjelent, de amikor megtudtam, hogy komoly alkatrészei is francia gyártásúak illetve tervezésűek, sikítva menekültem onnan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

hedviga, 2020. január 29., szerda 14:07

A Renault-Nissan story óta valahogyan másképpen nézek a japánokra is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

hedviga, 2020. január 29., szerda 14:07

A Renault-Nissan story óta valahogyan másképpen nézek a japánokra is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 29., szerda 13:41

@Warlock:
Off:
Voltak vállalkozásaim, üzleteim, mellette mindig "állami alkalmazott" is voltam és vagyok. Vezető beosztásban és mellette oktatás.
Ahhoz hogy legyen valamid nem kell lopni, ez valamiféle becsípődés, ami közvagyonhoz közel kerülő személyek vagyongyarapodása okán elég logikusnak látszik.
Egyébként én inkább ingatlanokba fektettem és fektetek, ha már villantani akarok! :-)
Ja és nem "fidesz-ellenes, liberós-szerető" vagyok, legfeljebb annak látszom. Valószínűleg a mostani kurzus stílusa nem tetszik és ennek hangot adok. Ahogy teszem-tenném ezt a másik oldalon is, csak hát arra most a hatalom megoszlása okán kevesebb a lehetőség.
Rühellem a szélsőségeket, a szektás elfogultságot... bárhonnan jön. Ez az ars poetica-m!
ON
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Warlock, 2020. január 29., szerda 13:30

@antitroll: Hát ecsém... Az eddigi kommentjeidet olvasva te valami politikai pályán mozogsz, önkormányzatnál vagy hivatalnál vagy vmi nagy fejes, és ha jól veszem le, alapvetően fidesz-ellenes, liberós-szerető vagy.

A mostani kommentedből ítélve azt kell mondja, minden elismerésem a tied (vicc nélkül), mert ezek szerint te nem loptál, vagy legalábbis nem sokat. :-))) Az autóparkodból kiindulva. Remélem azért nem fogsz előttem autózni ezekkel a gépekkel, őszintén a pokolba kívánom az összes füstölő dízelt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 29., szerda 13:26

@Mekelekke:

Az ék egyszerűségű motornál nincs tartósabb, ez tény. A Te "húsz éves" megfigyelésed azonban némileg túlzó.
Nekem is van 20 éve megfigyelésem és tapasztalatom.
Két turbós autóm van, egyikben van kettőstömegű lendkerék. Mindenki ezektől retteg, mert mindenféle rémtörténeteket terjeszt. Pedig egészen egyszerűen féligazságokból építkező túlzások. Minden a karbantartásról és a használat módjától függ. Igen, a Suzuki 1,3-ra nem kellett ezeknél annyira odafigyelni, de valamit valamiért. Ja és soha nem parkoltak garázsban, nincs garázsom! Az autó használati eszköz, nem családtag, vagy presztízs cucc, hogy befogadjam a házamba! :-)

A régebbi autóm 2001-es turbódiesel. 300 ezer km van benne. Kb. 7-8 éve van alkalmi használatban, előtte napi volt. Mérete miatt ideális költözéshez, nyaraláshoz. A motorja bontatlan, kopó alkatrészek voltak cserélve.
A turbó köszöni jól van... Titka, hogy a karbantartás és főleg az olajcsere nincs elhanyagolva, sőt a 20 ezer helyett 10-15 ezer km-ként történik.
Végeztem számítást, annyi üzemanyagot megtakarítottam a 300 ezer km alatt, aminek az árából többszörösen telik bármilyen nagyobb javításra. A többlet szervizelési igényt is figyelembe véve kb. 2 millió forint előnyben vagyok, napi üzemanyag árral számolva. Ez olyannyira szép, hogy most vittem el egy extra szervizelésre, aminek a lényege az összes gumi alkatrész (szilentek szervócsövek stb) cseréje. Mert megérdemli és mert ha kell odaadom a fiamnak. Szeretem a családtagjaimat biztonságban tudni.

A "fiatalabbik" autóm 2009-es, turbódiesel, kettőstömegűvel, félautomata váltóval, részecskeszűrővel.
190 ezer km van benne, ez a futkározós autó. Karbantartása hasonlóan megy, mint az előzőnek. Motor bontatlan, minden eredeti, pedig itt aztán van minek elromlani, ha igazak a rémhírek.
Most várom, hogy kérje az autó a részecskeszűrő cseréjét, valamint a FAP folyadék utántöltést, kb ennyi ezek az élettartama, a kettőstömegű lendkeréknek még nincs baja. Némi olaszivárgás van a hengerfejnél, ezzel egyszer foglalkozni kell, de ez jobb családokban is előfordul, az olajveszteség nem éri el az utántöltési kényszert.
Ez még gazdaságosabb, még kevesebbet fogyaszt, mint hasonló erejű benzines társai (130 LE tuninggal). Az üzemanyag költségmegtakarításból levonva a többlet szervizelést, már itt is 1,3-1,5 millió forinttal beljebb vagyok!

Most jön az, hogy a számokat egymás mellé állítom ( az utóbbinál, mert az ugye "veszélyesebb").
Ha csak a megtakarítást nézem, akkor ebből jöjjön már ki egy-két generál javítás, mint a 200 ezer forintos részecskeszűrő + FAP folyadék, 150 ezres turbó csere és a szintén kb 150 ezer forintba kerülő kettőstömegű lendkerék.
Amikor megvettem, kb 400 ezer forinttal forinttal volt drágább, mint hasonló felszereltségű szívóbenzines, plusz a félautomata sebváltó, amit csak ehhez adtak.
Tehát pluszban vagyok, és a kényelem, a komfort, vezethetőség, nyomaték nem forintosítható dolgok!
Nem vettem figyelembe, hogy a használt autó piacon esetleg többet kaphatnék-e érte, mint a szívóbenzinesért? Korábban talán igen, most nem tudom, mert a dieselektől mindenki beszart.

Tiszteletben tartva a véleményedet, én meg így látom! Ezért nem félek az új 1,4-es Suzuki-tól, ha rászánom magam idén a cserére. És bár játszom a csere gondolatával, de a karbantartásokat ennek ellenére megcsináltatom, mert csak...
Pénzem van új autóra és éppen ezért csak újat veszek és csak hosszútávú (8-12 év) használatban gondolkozom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2020. január 29., szerda 5:58

A széndioxid kibocsátás erőltetett csökkentése egy teljes agyrém. Ebből nagy szívás lesz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2020. január 29., szerda 0:44

@antitroll: " Ilyen világban élünk."

Olyan világban élünk amilyenné mi tesszük. A teljesen értelmetlen (és hatástalan) CO 2szabályt az általunk megválasztott nagyokosok szavazták meg (másodpercnyi gondololkdás, utánajárás nélkül), hogy rohadna le a szavazó kezük. Ettől a világ co2 szinte nem fog semmilyen műszerrel mérhető mértékben csökkenni, viszont azt ügyesen elérték, hogy akik Európa szegényebb országaiban éppen mostanában akarták régi autójukat korszerűbb új autóra cserélni, azok (az áremelkedések miatt) inkább még további öt-tíz évig szennyezik a levegőt a régi ronccsal. Vagy vásárol egy kevésbé roncsot Nyugat-Európából és azzal jár még 15 évig.
Egyetlen szénerőmű többet szennyez, mint egymilló személyautó, de a sok idióta állatnak inkább az egész autóipart kellet szétverni, hogy ne kelljen húsz szénerőművet se bezárni a több százból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2020. január 29., szerda 0:26

Húsz évnyi autó-megbízhatósági megfigyelésem (egyik) eredménye: a kettős tömegű lendkerék és a turbó bevezetése előtti Suzuki benzinmotorok simán kibírtak 400 ezer kilométert bármiféle javítás nélkül (ha a gazdájuk nem volt hülye és újkorában nem hajtotta szét és gyakran cserétek benne jó minőségű olajat). Ez a valószínű megbízhatósági időtartam néhány éve a motorok durva megbonyolódásával (turbó és társai) kb felére zuhant és tapasztalataim szerint a tovább-bonyolítással éppen most az orrunk előtt zuhan le 100 ezer Km megbízhatóság alá, a gyengébb német és a jobb francia autók átlagos megbízhatósága közé. Úgy is mondhatnánk, hogy akik régen a legendás megbízhatóságáért szerették a japán autókat, azok mostantól eggyel kevesebb márkából válogathatnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 28., kedd 22:51

@Mekelekke:
Vezettél Te ilyen autót? Pláne az új 1,4-es motorral. Nekem nagyon tetszett. Sőt meghívtak úgy két éve a Suzuki gyárba Esztergomba, végigjárhattam az egész gyártósort! Na jó, nem jártam másik autógyárban még, de ettől még impozáns volt. Egy hosszabb utat mentem S-Cross-al, fele utat (visszafele) vezettem is. A kocsi egy éves volt, ami mondjuk nem nagy kor, a 40 ezer km (céges) se eget verő.

Van két régi autóm, az egyiket kellene lassan cserélni, benne van a pakliban a Suzuki S-Cross, vagy akár a Vitara. Attól függ, hogy melyik autót cserélem.

Miből alakítottad ki a véleményedet? Azt gondolom, még nem futottak annyit, ami alapján ilyen véleményt mondhatnál.
Az új motor talán három éve van a palettán, a népítéletek dicsérik. A karbantartást igényli, mint bármelyik turbós korszerű motor, de ez nem újdonság, a régiek is ilyenek nekem, megkapják amit kérnek.
Azért a fődarabokra adott 10 év garancia nem rossz.
Az ára sok lenne? Ezt konkrétan cáfolom. 6 millió forintért hazavihetsz egy négy kerék meghajtású hibrid autót 140 lóerős motorral, illetve kevesebbért, ha alkudsz. Szolgáltatásaiban ez egyáltalán nem rossz ár.
El kell felejteni azt, ami korábban a Suzuki nevéhez kötődött, hogy olcsó népautó, alapszolgáltatásokkal, olcsó megoldásokkal.
Hogy ezek az új 1,4-es motorok nem lesznek olyan tartósak, és nem lesznek olyan agyonüthetetlenek, mint a régi 1,3-asok? Lehet. De el kell felejteni a régi szívómotorokat! Ilyen világban élünk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html