Kommentek

tulajdonos: troll, létrehozva: 2017. december 26., kedd 17:26
 

tatami, 2017. december 27., szerda 11:32

@a nagy hohoohooo: Nagyjából így van. Azért ezt a "szilikát" dolgot javítanám, mert az egy falazó anyag az építőiparban, ami szilícium-dioxidot tartalmaz.
Ami a téli gumiban van, az a szilikagél, és inkább a szilikonhoz van köze. Ettől lesz rugalmas hidegben a keverék.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2017. december 27., szerda 9:36

@cito: az is balesetveszélyes, ha valaki ismeri az autója képességeit, de ennek tudatában nem veszi fel a forgalom ritmusát. Ő sem való a forgalomba.
Csodagumi nincs, de fizika azért van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

MLB2018, 2017. december 27., szerda 8:58

Ideje lenne a kresz által valamilyen formában kötelezi a téli gumik használatát. Felelőtlen emberek ne veszélyeztessenek az utakon, van ott enélkül is elég baj.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

vanrob, 2017. december 27., szerda 8:49

Az idecitált Totalcaros teszt baromi jó, de! Új gumikkal végezték a teszteket. Egy 3-4 éves HASZNÁLT nyári már közel sem tapad a 3-4 fokos száraz aszfalton úgy, ahogy egy új. Aki azon lovagol, hogy jó a nyári, mer' úgyis száraz az aszfalt, az nem teljesen gondolja át ezt a gumis történetet...
Szerintem az autósok töredéke jár minden évben új gumival. A többség évekig, 4-5 vagy akár 6 évig is használ egy garnitúrát. Használt nyári vs használt téli... Hideg aszfalton. Szerintem nem kérdés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

drnemoda@yahoo.com, 2017. december 27., szerda 8:29

De hát plusszok vannak és száraz utak ! Most kell ezügyben túráztatni az ellenőrzéseket ? Mindent a marketingért ? Mi ez a szőrszálazás, hogy 5,3 milliméter 5,4 milliméter, meg márkás, nem márkás - hová még ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

cito, 2017. december 27., szerda 2:06

@terabit: Az balesetveszélyes, ha valaki nemismeri a saját és autója képességeit. Sokhülye bánja, hogy szó szerint veszi a hülye reklámot és rábízza magát a csoda gumira. Betiltanám az ilyen reklámokat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2017. december 27., szerda 1:19

@laci_52: majdnem, én a 3.-at azért nem erőltetném, balesetveszélyes.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2017. december 26., kedd 22:00

@terabit: A teszt, amit idézel, fontos tanulságokkal szolgál. Például azzal, hogy ha száraz az út, nyugodtan használhatunk télen is nyári gumit fagyos időben is. Ezenkívül az is kiderül, hogy ha nem használjuk sokat az autónkat, jó választás a négy évszakos gumi. A harmadik fontos következtetés pedig az, hogy - a gyors kopás miatt - csak akkor hagyjuk fent a téli gumit nyárra is, ha már annyira elkopott, hogy a következő télre úgyis lecserélnénk...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2017. december 26., kedd 20:00

A téliguminak a Magyarországon érvényes klimatikus viszonyok között +3 - -5 oC közötti vizes, latyakos és havas időszakokban van jelentősége. Tisztán havas út viszonylag ritka jelenség.
Ezt csak azért írom, mert én is olvastam több zestet arról, hogy száraz és vizes úton semmi baja a nyári guminak. A száraz még mondjuk akár igaz is lehet. A vizes teszteket azonban (aki erre figyel az láthatja) úgy végzik, hogy fellocsolják az aszfaltot. Na de hány fokos aszfaltot, hány fokos vízzel, hány fokos a gumi hőmérséklete?
A 0 fok közeli sónedves aszfalton bizony már nem lesz ugyanaz az eredmény, mint 8-10 foknál. És mind a kettő víz, vizes aszfalt. Havon és latyakban meg egyértelmű a helyzet a téli gumi javára. Aki évente 15 ezer km-nél többet megy, annak már érdemes beruháznia szerintem külön is a nyári és a téli gumira. Alatta a négy évszakos lehet óvatos kompromisszum.
Ha valaki tisztán nyári gumival kimerészkedik latyakos és havas útra, az felelőtlen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

a nagy hohoohooo, 2017. december 26., kedd 19:37

@troll: Hudekurva szellemi sötét vagy hehee..
Miben más a téli gumi?

A legfontosabb különbség a téli és a nyári gumiabroncs között, hogy alapvetően más az abroncsok gumikeveréke. A nyáron használt gumiabroncsok a hidegben rideggé, merevvé válnak, így nehezen, vagy egyáltalán nem képesek arra, hogy megfelelő mértékben deformálódjanak, és hogy "kenődjenek". A téli gumiabroncsok anyaga még a -20°C-os hidegben is kellőképpen rugalmas marad, azaz képes a kenődésre és a deformációra. Éppen emiatt a hideg elmúltával vissza kell cserélni az abroncsokat, mert nyáron hamarabb lekopik a futófelület a téli gumiról a nagyfokú lágysága miatt.

A második különbség, hogy a téli gumiabroncs keskenyebb. Így az autó súlya, mint erő, kisebb felületen oszlik meg, így nagyobb lesz a kerék alatti nyomás. Nagyobb a felületeket összenyomó erő. Emiatt a motor által kifejtett forgatónyomaték jobban tud érvényesülni.

A harmadik különbség az abroncsok magasságában van. A téli abroncs magasabb. A magasabb abroncs magasabb súlypontot eredményez ugyan, tehát romlik az autó stabilitása. Viszont télen nem jellemző, hogy nagy sebességgel közlekedünk, a magasabb autó pedig nehezebben tud "felülni", azaz bizonyos határok között biztosítva van, hogy a kerekek elérik az utat.

És végül az utolsó különbség az abroncs mintázatában van. A téli abroncsok mintázata speciálisan kiképzett (egyébként meglehetősen durva), hogy az autó képes legyen a havat "elkaparni" maga alól és így kapcsolatba kerülni az úttesttel.

A téli gumiabroncsokat plusz 7 Celsius fokos napi átlaghőmérséklet beköszöntekor célszerű felszerelni az autóra.
A korszerű téli gumi különlegessége az alapanyagba kevert "szilikát", amely nagy hidegben is jó tapadást és rugalmasságot ad a havas, síkos útburkolaton is.
A minőséget nemcsak az anyagösszetétel, hanem az alkalmazott mintázat is erősen befolyásolja. A traktor mintázatú téli gumik ideje lejárt, helyette apró lamellák ezrei biztosítják a jó vonóerőt és a hatásos fékezést, a nagyobb hossz- és keresztirányú hornyok pedig a megfelelő úttartásért és a csapadékvíz kiszorításáért felelnek.
Jeges-havas úton pedig a mintaárok folyamatos deformálódása és különleges alakja lehetővé teszi a fordulatonkénti tisztulást, vagyis a hó nem tudja eltömni a mintázatot.

http://www.vilaglex.hu/Erdekes/Html/Teligumi.htm
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2017. december 26., kedd 18:19

Ezt érdemes elolvasni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/12/08/nyari-_teli-_es_negyevszakos_gumiabroncs_osszehasonlito/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

troll, 2017. december 26., kedd 17:26

két fontos szempont:

1.jókora átverés az, hogy hidegben veszélyes lenne a nyári gumi.
a nyári gumi tapadása kezd ugyan önmagához képest leromlani a hidegben, azonban még minusz 10 fokon is jobban tapad száraz aszfalton, mint a téli gumi.
a téli gumi csak hóban és jégen jpobb, de akkor sokkal.
ha valaki nem ül kocsiba havas időben ,annak felesleges a téli gumi.

2. ha valaki sokat megy, annak semmi plusz költséget nem jelent a téli abroncs, ugyanis amég a télit használja, addig nem kopik a nyári.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html