Kommentek

tulajdonos: Szakadas, létrehozva: 2019. október 9., szerda 15:54
 

Józsi2222, 2019. október 11., péntek 19:58

@Mekelekke:
Igazad van a sebességi korlát problémás.
De éppen ezért lenne teljesítmény korlát.
Sík betonút, 65kg esetén.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2019. október 11., péntek 13:41

@Józsi2222: "Hanem az ennek kb megfelelő teljesítmény korlátot a állítanék. "

"10 km/h-nal megfelelő teljesítmény korlát" NEM LÉTEZIK. Ekkora sebesség tartásához tükörsíima vízszintes járdán keskeny és kemény gumival akár 10-20 watt is elegendő lehet, meredek emelkedőn vagy homokban/sárban 200 watt is kevés lehet, sima lejtőn meg még 1 watt is túl sok. Tehát akkor hány wattos korlátozást javasolnál?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2019. október 11., péntek 13:34

Szerintem ha soha nem gyorsabb 15 km/h-nál ÉS kis helyet foglal (mondjuk sehol nem lóg ki pl egy elképzelt 60 cm átmérőjű függőleges hengerből), akkor ne számítson járműnek (maradhasson a járdán), akárhány wattos is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2019. október 10., csütörtök 21:12

@Józsi2222: folyt 2
Mivel alapvetően gyalogosok, a sebbességük nem lehet sokkal nagyobb mint a gyalogosok é.
A 10km/órát megfelelőnek tartom, de nem a sebességet korlátoznám.
Hanem az ennek kb megfelelő teljesítmény korlátot a állítanék.

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2019. október 10., csütörtök 21:02

@Józsi2222: 20:47 folytatás 1
Részletekben kisebb az elvesztett szöveg, ha kidob a rendszer.
A probléma ott van, hogy az ilyen eszközökre nincs előírás, egyik kategóriába sem illenek bele.
Én így szabályoznám:
Géppel hajtott roller, gördeszka, görkorcsolya, stb.:
A kerékpárutakon kerékpárok, de csak ezeken.
Járdán és úttesten gyalogosok.


A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2019. október 10., csütörtök 20:47

A Kreszt ki kell egészíteni.
Tehát előbb vagy utóbb jönni fog a módosítás.
Jobb lenne inkább előbb.
De hát a kormány szóvivő nyilatkozata szerint a kormány asztalán nincs ilyen javaslat.
Ez a nyilatkozat is jellemző ezekre a röketlenekre.
Senki sem mondott olyat, hogy már a kormány asztalán lenne a javaslat.
Miért ezt kellett cáfolni?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

midnightcoder, 2019. október 10., csütörtök 18:30

Az elektromos rollerekkel együtt pedig szerintem a kutyákat is ki kellene tiltani a járdákról, azok is balesetveszélyesek, Pl. fellökhetnek kisgyerekeket vagy időseket, nem is beszélve arról, hogy meg is haraphatják őket, amit egy elektromos roller semmiképpen nem tenne.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

midnightcoder, 2019. október 10., csütörtök 18:27

Nem igazán látom, hogy egy elektromos rollernek miért is kellene szélesebb hely a biztonságos előzéshez mint egy biciklinek. Amúgy szerintem a kreszre közös európai szabályozás kellene.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. október 10., csütörtök 8:39

@styepanbandi100@gmail.com:
Az elején már leírtam. KRESZ tudorok szerint nem a sebesség a döntő. Vannak aszfaltozó munkagépek, amik 10 km-nél nem tudnak gyorsabban menni, mégis "járművek". Meg aztán a sportos életmódot élő gyalogos is haladhat (futhat) gyorsabban, igaz kerekek nélkül 10 km/h-nál.
Szóval a tudorok azt vezették le, hogy jelen szabályozásban a joghézagot a szék hiánya és a 300W alatti motoros meghajtás jelenti az elektromos rollerek esetében. Ezt kellene bezárni... DE aggódom, ha ezeket beengednék az autók közé. Most nem is a súlyos balesetveszélyről, hanem a kényelmetlenségről szól a dolog.
Autók között azonban nagyon más a helyzet!
Nem tudom mi a megoldás, a kerékpárosok sem tartják be a közlekedési szabályokat, vagy nem veszik őket emberszámba az autósok, mindegy. Sok is a baleset. Ha a rollerek is az aszfaltra kerülnek, a helyzet sokkal rosszabb lesz!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

styepanbandi100@gmail.com, 2019. október 10., csütörtök 8:07

Az elektromos kerékpárt is KRESZ-hez kell kötni mindenképp, mert hangtalanul suhannak és ezért nagyon is veszejtessek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

styepanbandi100@gmail.com, 2019. október 10., csütörtök 8:03

A KRESZ szerint, Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
A roller többel megy mint 10 km/óra sebességnél,tehát jogosítvány kell hozzá.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. október 10., csütörtök 7:49

@antitroll:
"Értem a problémát, de ha a forgalomba a kocsik közé terelik a villanyos rollereket, azzal még nagyobb és súlyosabb sérülésekkel veszélyeztető balesetveszélyt generálnak! "
Nem számít.
A KRESZt az alapoktól kellene újraszerkeszteni, mert elavult rengeteg területen.
Arról nem is beszélve, hogy az útépítéseket se ártana következetesen végezni, és ha pl. egy tábla tiltja az előzést, akkor ne szaggatott vonalat fessenek fel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. október 10., csütörtök 7:14

Értem a problémát, de ha a forgalomba a kocsik közé terelik a villanyos rollereket, azzal még nagyobb és súlyosabb sérülésekkel veszélyeztető balesetveszélyt generálnak!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Mekelekke, 2019. október 9., szerda 22:56

Legyen minden jármű, ami helyettesíti az izmokkal történő haladást és gyorsabban halad 15 km/h-nál. Mindegy legyen, hogy roller, segway, görkorcsolya, rokkantkocsi vagy exoskeleton és az se legyen mentség, hogy a lejtőn felgyorsult. Ha gyorsabb akarsz haladni 15 km/h-nál, hagyd el a járdát.
A wattot korlátozni viszont marhaság, mert 200 watt vízszintes sima járdán valóban sok, de pl meredek emelkedőn, lépcsőn felfelé vagy mély homokban, sárban akár még kevés is lehet 200 watt észerű tempó tartásához.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. október 9., szerda 17:57

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. október 9., szerda 17:56

@Szakadas:
Ugyxan nem én vagyok a megszólított, de egy cikkben valahol már foglalkoztak vele KRESZ szakértők...
A probléma kulcsa, hogy a rolleren nincsen szék.
Van egy másik szabály is, miszerint legfeljebb 250W teljesítménnyel meghajtott...
Az utóbbi teljesítményt a legtöbb roller nem lépi túl.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Szakadas, 2019. október 9., szerda 15:54

Kérem a tisztelt kormánybiztos urat, értelmezze nekünk az alábbi jogszabályokat, és magyarázza meg, hogy a roller miért nem "kerékpár":
"a) * Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek."
Mivel az elektromos roller 10 km/h-nál gyorsabban tud haladni, nincs ami kizárja a járművek közül.
Hogy miért kerékpár? Mert: "r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el."
Semmi nincs, ami az elektromos rollert kizárná ebből a kategóriából.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html