Kommentek

tulajdonos: DrNemoda, létrehozva: 2019. szeptember 24., kedd 10:57
 

efi99, 2019. szeptember 25., szerda 16:38

@lamlam:
Szlovákiában.
Egyébként meg mi köze a sebességhatároknak ahhoz, hogy valaki 200 autóval szembemegy ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. szeptember 25., szerda 8:07

A probléma összetett:
Sok háziorvos megadja sajnos az alkalmasságit ismerősének annak ellenére, hogy látása már nem felel meg. De hallottam olyanról is, hogy meg lett fenyegetve, amit felháborítónak találok.
Jogsit ugyan nehezebb lett "venni", de az új technika az, hogy külföldi jogsit vesznek (majd honosítják). Nem egy vidéken élő sofőrről tudok, kinek van jogosítványa, de írni-olvasni nem tud. Hogy lehet ez?!
A rendőrség pénzbehajtó szervezet lett, nem rendfenntartó. Nem célja a törvények betartatása, csak a büntetések osztása. A pénzbüntetés nem fogja ösztönözni az embereket a szabályok betartására. Lásd a "horrorkaravánokat" .
Sebességhatároknak nem sok köze van a balesetekhez, és teljesen mindegy mennyivel hajtottál balesetkor, ha a rendőrség lesöpri azzal, hogy a körülményekhez képest nem megfelelő sebességet választottál.
Az emberek hihetetlen feszültek, sietnek, türelmetlenek és sajnos vezetés közben sokszor jár máson az eszük.
Abszurdnak tekintem azt az élethelyzetet is, mikor a 30millás Audiban a fószer kézben tartott telefonnal hajt. Akinek annyi esze nincs, hogy a kocsiba beépített kihangosítót használja, attól mit várunk el?

Sajnos azzal se ártana tisztában lenni sofőrként, hogy bármikor felléphet olyan körülmény is, mely elkerülhetetlenné teszi a balesetet: pl. elém fényes nappal, lakott területen, 35km/h sebesség mellett rohant a házak közül takarásból egy őz féktávon belül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

lamlam, 2019. szeptember 25., szerda 1:41

Érdekes dolog ! Egyrészt felső korhatárt szabnának egyesek a vezetést illetően , ugyanakkor azon kisérleteznek hogy 140 km / óra sebességre emelnék a megengedettet .Mire is fel ? Több hulla legyen ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rumpundli, 2019. szeptember 24., kedd 22:26

Hogy miért hajtanak fel, de miért mennek minden villogás dudálás ellenére? Ha sárga kéz tábla lenne, ezt az sem akadályozta volna meg: https://infostart.hu/belfold/2019/09/11/videora-vettek-ahogy-az-m5-oson-a-forgalommal-szemben-a-halalba-szaguld-egy-autos
Persze lehet egyből, idősektől el a jogsit, kerékpárost rendszabályozni, meg hasonló dolgokat harsogni. Attól még ez a pár eset megtörtént, és a jövőben is lesz pl. a buliból kissé ittasan, vagy csak belőve elinduló társaság. Fognak még a haverokkal versenyezni stb. De ezek nem jelenleg is működő KRESZ hibája! Balgaság egyből szabályokat odavetni! Persze szörnyű a baleset, de a közlekedés veszélyes (még lovon is). Ezt mindenkinek tudnia kell!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. szeptember 24., kedd 20:10

@Fishriver:
"Egyébként- nem a témához szorosan kapcsolódva- a bringásokat is kötelezni kell valamilyen- akár csak egy KRESZ vizsga- közlekedés biztonságot növelő vizsga letételére. "
Fokozom!
A Nemzeti Alaptanterv részévé tenném a KRESZ oktatást. Tanítanák és osztályoznák ahogy a matekot. Lehet, hogy ezzel többre mennek, mint a hittan órákkal. Ezt nem vallásellenesség okán írom, hanem itt a gyerekek életéről van szó.
Ja és innentől büntetném is a szabálytalankodókat, nem elfordítja a rendőr a fejét.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Fishriver, 2019. szeptember 24., kedd 19:31

A forgalomban- nem sok- néhány vezető által bemutatott "alternatív" vezetési stílus igen komoly veszély forrás lehet adott szituációban úgy városban, mint településen kívül. Az egészségügyi alkalmassági vizsgálat részévé kell tenni- függetlenül a hivatásos vagy "úrvezetői" minősítéstől- a mentális alkalmasság vizsgálatát. A közúti forgalom minden egyes szereplőjére veszélyt jelentő gépjármű vezetőket ki kell szállítani a volán mögül. Egyébként- nem a témához szorosan kapcsolódva- a bringásokat is kötelezni kell valamilyen- akár csak egy KRESZ vizsga- közlekedés biztonságot növelő vizsga letételére.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

efi99, 2019. szeptember 24., kedd 19:01

Egyáltalán nem az a kérdés, hogy miért hajtanak be! Az igazi kérdés, hogy utána miért hajtanak tovább kilométereket, ráadásul 120-szal?!
A jogsiról meg: a szemvizsgálat smafu, aki rosszul lát, annak úgyis szemüvege van, mínusz fél dioptriának meg semmi jelentősége. Amit vizsgálni kellene: reakcióidőt és hogy mennyi dologra tud egyszerre figyelni és azokra mit reagál. És akkor életkortól teljesen függetlenül lehet kivágni, aki nem ér el egy minimumot, de nem életkorhoz igazított minimumot, hanem abszolut értéket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

kanri, 2019. szeptember 24., kedd 13:01

Ezektől azonnal elvenném a jogsit és soha nem adnám vissza. Aki kilométereket képes menni forgalommal szemben az tuti fél disznóért szerezte a jogsit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. szeptember 24., kedd 12:58

@ovodas:
"A megengedett sebességhatárt ugye "senki nem tartja be",ezért a lehetőségek jelzése egyenlő két nullával. "
Dehogynem! Állandóan feltartanak! :-) Viccet félretéve az autósok 80-90%-a betartja a 130 km/h sebességhatárt. Nekem az utazótempóm 130-135 km/h között van (GPS szerint), ritkán lépem túl, inkább ha úgy érzem útban vagyok egy nálam gyorsabbnak. Akit megelőzök az biztosan nem lépte túl a sebességhatárt, aki meg megelőz az tuti gyorsabban megy. Tehát az arányt ebből vettem.
"Azt tapasztaltam,hogy nagyon silány a fel és lehajtás lehetőségének a tájékoztatása."
Mondjuk a kresz táblák biztosan kinn vannak. Aki saját tudatlansága tapasztalatlansága miatt benézi, na az probléma. DE ilyen emberek vannak, és hibázhatnak. Sőt tragédia is lehet sajnos belőle. Ahogy egy rosszul megválasztott sebesség, megcsúszás a közúton is a szembe sávba sodorhat. Ott aztán már mindegy, hogy 80-al, vagy 180-al mentél, esélyed nem nagyon van, ha frontálisan ütközöl.
Azt viszont nem tudom megérteni, hogy a forgalommal szemben hogy lehet kilométereket haladni ráadásul a belső sávban? Ugye az fel sem merül, hogy ezek az emberek is normálisak, vagy tévedtek, csak nem vették észre?
Nem tudom mennyit jársz külföldön autóval, a magyar autópályák felhajtása nem rosszabb az átlagnál, sőt ahol már a sárga keretes STOP feliratú táblák is kinn vannak, azok átlagon felüliek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

ovodas, 2019. szeptember 24., kedd 12:12

Én nem vagyok híve az autópályának.Egyszer mégis mentem rajta 430km.t.
Azt tapasztaltam,hogy nagyon silány a fel és lehajtás lehetőségének a tájékoztatása.
A megengedett sebességhatárt ugye "senki nem tartja be",ezért a lehetőségek jelzése egyenlő két nullával.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krislaci, 2019. szeptember 24., kedd 11:49

@DrNemoda: A látásélesség megfelelőségét most is vizsgálják a jogosítvány érvényességi idejének meghosszabításakor.
A szellemi megfelelőséget - hasonlóan a KRESZ ismeretéhez - vizsgálhatnák IQ teszttel. Mindenkinél. Mert nekem momentán az sem megnyugtató, ha egy 20 éves, félhülye, iskolázatlan, retardált szellemi nyomorék jön szembe velem az autópályán.
És ilyen is van bőven.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krislaci, 2019. szeptember 24., kedd 11:49

@DrNemoda: A látásélesség megfelelőségét most is vizsgálják a jogosítvány érvényességi idejének meghosszabításakor.
A szellemi megfelelőséget - hasonlóan a KRESZ ismeretéhez - vizsgálhatnák IQ teszttel. Mindenkinél. Mert nekem momentán az sem megnyugtató, ha egy 20 éves, félhülye, iskolázatlan, retardált szellemi nyomorék jön szembe velem az autópályán.
És ilyen is van bőven.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2019. szeptember 24., kedd 11:07

"Katasztrófa a magyar utakon - miért mennek szembe a forgalommal a sofőrök?"
Az igazi katasztrófa, hogy az összes szembe jön velem! :-D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

DrNemoda, 2019. szeptember 24., kedd 10:57

Nem a nyugdíj a probéma, hanem a gyengén látás, a szellemi leépülés, a rossz tájékoztatás, a félrevezető jelzések, stb. A nyugdíj meg lehetne igazságosabb !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html