Kommentek

tulajdonos: Fricibacsi3, létrehozva: 2019. december 6., péntek 10:03
 

zappara, 2019. december 6., péntek 22:07

@V0LE: hidd el, a gumi nagy probléma..a mikroszemcséivel tele a levegő..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. december 6., péntek 21:35

@zappara: "nem pusztán az üzemanyag szennyez, talán még rosszabb a gumikről lerepülő apró szemcsék áldatlan munkája.."

A gumi pont nem akkora problema, viszont a kipufogo gazok mellett a fekpor jelenti a nagy gondot es azzal altalaban senki nem foglalkozik.
Ez pont az a terulet, amiben az elektromos autok oriasi elonyt jelentenek meg: tized annyit kell a feket hasznalni, mivel a motor fekezeskor generatorkent mukodik, ezzel nem csak aramot termel, de az autot is hatekonyan lassitja. Egy jol megepitett elektromos autoban 2-300e km -ig ra se kell nezni a fekbetetekre.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Ballada, 2019. december 6., péntek 18:53

A gazdag jól jár, neki nem tétel ezentúl a WC-re is kocsival mehet, a drága nagy fogyasztású terepjárójával. A kisember a kis fogyasztású autóját hátrahagyva kutyagolhat hóban sárban fagyban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2019. december 6., péntek 18:53

Ha a belső városrészek állandó lakóinak nem kell dugódíjat fizetniük, ők lesznek az igazi nyertesek: csökken a
forgalom a környékükön, ráadásul ingyen.

Persze "magyar módi" szerint előfordulhat, hogy ebben az esetben a fiktív bejelentések miatt százezrekkel megnő a belső kerületek népessége...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2019. december 6., péntek 12:23

@snel: az életminőség része az is, hogy az embernek joga van a minél tisztább levegőhöz..abba, hogy vki nem ül kocsiba naponta,még nem hallottam, hogy vki belepusztult volna...a légszennyezettségbe viszont évente kb 8-10 ezer hal meg évente Mo-on (de nem is kell meghalni, elég életre szóló betegséget összeszedni)..az utóbbi mellesleg a NNK adat (Nemzeti Népegészségügyi Központ)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2019. december 6., péntek 12:17

@snel: > csekély hozadékkal a légszennyezés terén< hát ezel azért vitatkoznék, másrészt nem pusztán az üzemanyag szennyez, talán még rosszabb a gumikről lerepülő apró szemcsék áldatlan munkája..summa summárum ma Bp. az egyik leginkább légszennyezett város európába- hozzáteszem Mo. egésze sem különb- (hátulról a második, az utolsó helyet, ha jól tudom, Bukarest halászta el előlünk)hosszú évek óta és eddig a kisujját sem mozdította..(nem hiába már az EU bíróságon az ügy, mivel a figyelmeztetések, kérések még csak aprócska visszhangra sem találtak)..mellesleg amit a normál autók szennyező hatásának csökkenésén nyertünk azt visszakapjuk a termetes és egyre divatosabb un városi terepjárókkal..
és a lakhatásról amit te mondasz..tulképpen az embereknek ki kellene Bp-en költözni a perifériára..persze ezzel vinnék a problémát is magukkal..(mellesleg nem pusztán a belváros problémája a szennyezettség)..ahol műxik a dugódíj ott eléggé jó eredményeket értek el (szóval elsősorban nem pénzbehajtás, ha jövedelemmel is jár, hanem forgalomszabályozás) a légszennyezettség mértékében..mellesleg emberek ezrei halnak meg emiatt évente
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

kanri, 2019. december 6., péntek 10:47

@Fricibacsi3: igy van...legalább nem ütnek el amikor az úttesten tántorogsz:)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

snel, 2019. december 6., péntek 10:38

Az mindig "bájos", amikor egy befektetési bankár értékeli a közlekedés életminőségre gyakorolt hatását. Korunkban a mobilitás (ezen belül a személygépkocsival történő) is része az életminőségnek. Nagyon primitív - bár bizonyos esetekben az egyetlen hatásos - megoldás a differenciálatlan tiltás, a pénzügyi eszközökkel történő változat (dugódíj) viszont ténylegesen csak gazdagabbaknak segít gyorsabban haladni, csekély hozadékkal a légszennyezés terén, ahol a közlekedési eredetű rész már évek óta amúgy is egyre kisebb arányú (a korszerűbb járművek elterjedése miatt). Egyébként pedig a negatív közlekedési hatásokat úgy is lehet csökkenteni, hogy nem rendezzük be életünket közvetlenül nagyforgalmú utak mellett ill. nem azonos szinten.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Fricibacsi3, 2019. december 6., péntek 10:03

Újabb sarc a fővárosban amit Kamu Geriek el tudnának lopni.
Ha valódi megoldást akarnak akkor ki kell tiltani az autókat abelvárosból
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html