Kommentek

tulajdonos: lordofearth, létrehozva: 2019. április 18., csütörtök 19:58
 

V0LE, 2019. április 21., vasárnap 0:51

Pfuu, mennyi okos szakerto van itt mar megint. Kar, hogy messzirol sut a kommentekbol, hogy eletetekben nem lattatok modern elektromos autot. Tovabbi jo szakertest :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

csaba7272, 2019. április 19., péntek 13:57

@Panzerkraftwagen_Drei:

"...Ezért nem lesz soha olcsó elektromos népautó, az megmarad a gazdagok játékszerének..."

Ne viccelj, a gazdagok nem vesznek gyerekjátékot, szappantartó méretű Nissan LEAF-ot, amikor ott a nagy dög Audi, BMW, Merci! Nem kell nekik a szarakodás az órákig tartó töltéssel. Meg is értem őket, igazuk van! :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

csaba7272, 2019. április 19., péntek 13:53

@Panzerkraftwagen_Drei:

"...Dotálják, úgy kerül ennyibe..."

Igen, ez a vicc az egészben. Vagy teljesen más típusú aksit kell kifejleszteni, ami relatív olcsón előállítható, vagy hagyni a francba! Ott van a BMW által kifejlesztett hidrogén üzemű autó. Még az sem tökéletes, de talán jobban megérné fejleszteni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019. április 19., péntek 13:16

@matura: pontosan, ezt a poént már én is készültem elsütni, hogy az oroszok rég föltalálták a gazdaságos elektromos járművet, úgy hívják hogy trolibusz.

Ha ha ha

A lítium egyébként nem számít ritkafémnek (kémiailag), tudtommal még a jóval ritkább nikkel és kobalt sem, viszont az elektromos motorhoz (konkrétan annak állandó mágneséhez) kellenek valódi ritka(föld)fémek, mint a nióbium, gallium, terbium, neodímium, diszprózium és prazeodímium - na, ezek aranyárban vannak, sőt némelyikük jóval drágább az aranynál. Ezért nem lesz soha olcsó elektromos népautó, az megmarad a gazdagok játékszerének (amíg ki nem megy ismét a divatból, mint 100 évvel ezelőtt).

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019. április 19., péntek 13:04

@csaba7272: " ha el akarják terjeszteni az e-autót, azt dotálni kellene. Féláron adni, hogy rákapjanak, megszokják az emberek. Ehelyett 10 milla egy Nissan LEAF."

Dotálják, úgy kerül ennyibe...

Ha ha ha

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

csaba7272, 2019. április 19., péntek 12:55

Valamit valamiért! Drága, és még környezet szennyezőbb az aksik előállítása? Igen. Mit gondoltak a túl okosak, hogy majd egycsapásra megoldják a már száz éve az utakon guruló, pöfékelő autó.kérdést?
Drága, és nincs elég olyan fontos fém alapanyag, amiből az aksi készül. Keresni kell egy másik megoldást az aksira.
Jaaa, senki nem mondta, hogy ez az út kátyúktól, göröngyöktől mentes. Arról nem is beszélve, hogy ha el akarják terjeszteni az e-autót, azt dotálni kellene. Féláron adni, hogy rákapjanak, megszokják az emberek. Ehelyett 10 milla egy Nissan LEAF. Kössssz! 5-6-ért olyan autót veszek, hogy hétnyelven beszél!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

terabit, 2019. április 19., péntek 11:52

Nem az elektromos autóval van baj, mert az jóval egyszerűbb felépítésű mint egy benzin vagy dízel autó, hanem annak a jelenlegi, li-ion akkujával.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. április 19., péntek 11:45

Különben is, a föld meg lapos....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matura, 2019. április 19., péntek 11:15

amellett ott van a ritka fémnek számító és korlátozotton előforduló nehezen kinyerhető litium
költsége, nem beszélve a sulyos akkumlátorok állandó cipelésének költsége és pótlásának költsége is. Viszont tudok egy gazdaságos , elfelejtett elektromos autóról, ez a trolibusz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

fifibacsi, 2019. április 19., péntek 10:55

@lauda: Nincs ilyen kimutatás, a megbízás az ismertetett vélemény előállítására szólt. A munkát slendriánul végezték, mert kihagyták példáual a villanyautókat építők által kilehelt széndioxid beleszámítását.
Mottó: "Az üzemanyag a benzinkutak tartályában születik."
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

lauda, 2019. április 19., péntek 10:41

Szeretnék látni egy kimutatást !! Egy hagyományos autó előállítása mekkora széndioxid kibocsátásával jár , és mennyivel egy elektromos autó gyártása !! Üzemeltetés során kilométerenként mennyi szén-dioxidot bocsát ki egy hagyományos , és mennyit az elektromos !!! Pláne , ha szenes erőművet veszünk alapul ???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

MLB2018, 2019. április 19., péntek 9:30

@LCoder: "Az igazán környezetbarát dolog az lenne, ha a személyautók max. sebessége városban 40 kilométer / óra lenne, lakott területen kívül 60 kilométer / óra"
Vagy menjen mindenki gyalog, esetleg lóháton. De a lóval is csak olyat etessünk amitől nem szellent túl metánosat, CO2-set.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

LCoder, 2019. április 19., péntek 8:50

A kutatást nyilván az oldtimergyártó autóipari cégek finanszírozták. Amúgy nyilván, a mai 3 millió alkatrészből összetákolt dízelmotorok gyártása katalizátorral, adblue-val meg kisistennyilával teljesen CO2 nélkül történik...

A hidrogénnal pedig az a baj, hogy csúnya tüzijátékot rendez egy balesetnél.

Az igazán környezetbarát dolog az lenne, ha a személyautók max. sebessége városban 40 kilométer / óra lenne, lakott területen kívül 60 kilométer / óra, a max. súlyuk pedig 300 Kg. Teherautó lehetne nehezebb, de ugyanezekkel a sebesség határokkal, és a sofőröknek fél évenkénti kötelező vizsgával, hogy az úrvezetőknek ne legyen kedve teherautót venni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Nono81, 2019. április 19., péntek 8:29

Pontosan, a sok eurós normákat teljesítő autók esetében is vannak kételyeim, hogy tényleg környezetbarátabbak-e mint a régi társaik. Ami segéd kütyüket elő kell állítani hozzá, na meg az élettartamuk is rövidebb. Ami áramot ezekhez majd elő kell állítani az se lesz környezet barát, kivéve ha győzik a megújulóval. Csak egy rövid érdekesség, nagyfaterom 83 évesen elég jó egészségi állapotban van, füvet nyír, fát hasogat, kertet rotál stb. az öreg. Csupán 20 évig vezetett diesel mozdonyt a bányában a föld alatt, szóval ha valaki szívott gázolaj füstöt akkor ő igen. Lehet a füst tartósít? Na jó csak vicc.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2019. április 19., péntek 7:05

Na végre! Pontosan így kell összehasonlítani, hogy az egész értékláncot vizsgálják, nem csak magát az autót. Mióta mondtam ezt te Jó Isten. Az egész elektromos hisztit az ostoba, semmihez sem értő, segg buta politikusok keltik :-((
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

lordofearth, 2019. április 18., csütörtök 19:58

Tökéletesen egyetértek a cikkel és a megállapítással, tanulmánnyal, a hidrogén a jövő. Tanulni kellene ezerrel a múltból...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html