Kommentek

tulajdonos: na4, létrehozva: 2020. augusztus 3., hétfő 18:12
 

V0LE, 2020. augusztus 11., kedd 10:51

@antitroll: "Ha Te életedhez hozzátartozik, hogy 2 tonnát húzogatsz magad után, akkor Neked szükséged van az erős motorra."

Szoval hiaba van szuksegem erosebb motorra az atlagnal, a te kitalaciod miatt fizessek extra adot. Na persze.

"A másik, hogy magadat átlagosnak tekinted!"

Mivel az is vagyok. Mo -on annyira nem divat komolyabb utanfutokat, lakokocsit huzni, de nalunk igen. Es a cikkben sem Mo -rol volt szo.

"Az M7-esen hiába gyorsulgatsz. 100-ról 140-re úgy 1,5-2 mp-el gyorsabban gyorsulsz, ha nagyon nyomod neki. Ezt megcsinálod 50-szer Siófokig. Nyertél ezzel megint 1 percet!!!"

Az agyad valahol bekattant ennel a gyorshajtas baromsagnal es csak erre tudsz gondolni. Felejtsd mar el a hulyeseged, nem vegsebessegrol hanem gyorsulasrol volt szo. Es nem 100-rol 140 -re, hanem 50-rol 110-re.

"Egyszer számoljál már utána mekkora átlagsebesség különbség kell Siófokig a 105 km-en, hogy nyerjél 5-10 percet!"

Ilyen hulyesegrol eddig csak te beszeltel, szoval talan inkabb olvass vissza es probald ertelmezni amit masok irnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 11., kedd 10:37

@antitroll:
"De a statisztikai adatok is elég egyértelműek."
Jah, akárcsak a KSH adatai. Na ne viccelj!
"Természetesen szükség van erős, magas építésű négykerék meghajtású autókra, ha a rendeltetése ezt kívánja meg."
Igen, de te azért szarrá adóztatnád őket is.

Értem én, hogy szeretnéd, hogy az emberek logikusan és környezettudatosan válasszanak gépjárművet, de ez ebben a világban maximum álom marad számodra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 11., kedd 10:31

@antitroll:
Fogyasztásról meg:
Hogyan lehet az, hogy adott egy 160 LE-s pickup 10 literes átlagfogyasztású egy ugyanolyan típus, de 240 LE változata 8 literes átlagfogyasztást produkál? Hmm?
Fogyasztási szokások nem változtak, járt út maximum minőségben romlott (ami éppen emelné a fogyasztást)
De számtalan hasonló példát tudnék neked hozni a teherfuvarozás világából.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 11., kedd 10:19

@V0LE:
Van ezzel pár probléma.
A tonna jele "t". Kis "t". És külön írjuk a "2 t"-át! Ennek megfelelően nem igazán értettem, mit akarsz írni, de most legalább igen.
A másik, hogy magadat átlagosnak tekinted!
Ha Te életedhez hozzátartozik, hogy 2 tonnát húzogatsz magad után, akkor Neked szükséged van az erős motorra.
De hol általános ez? Te vagy az átlagos SUV vásárló?
Nézzél már körül!
Nem erről szól a cikk és én sem erről beszélek!
A most forgalomba kerülő SUV-ok hány %-át használják hasonló célra, mondhatni rendeltetésszerűen? 1-3%? Sőt milyen rendeltetésszerűen? Terepre nem is ajánlják a SUV-nak nevezett izéket, mert csak olyanok, mintha...

Az M7-esen hiába gyorsulgatsz. 100-ról 140-re úgy 1,5-2 mp-el gyorsabban gyorsulsz, ha nagyon nyomod neki. Ezt megcsinálod 50-szer Siófokig. Nyertél ezzel megint 1 percet!!! Ne legyél már komolytalan!
Egyszer számoljál már utána mekkora átlagsebesség különbség kell Siófokig a 105 km-en, hogy nyerjél 5-10 percet! Meg fogsz lepődni... És akkor a közlekedés többi szereplője meglepően zavaró lesz. Minél gyorsabban mennél, minél jobban gyorsítanál...! Talán hajnalban az üres autópályán a békésen szendergő román tréleresek időszakában?
És akkor itt harap a saját tökébe az eb, A gyorsulásaid némileg több üzemanyag fogyasztással járnak.
De ez megint egy olyan mellékvágány amire tereled a szófosásunkat. Itt egy általános jelenségről beszélek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 11., kedd 10:11

@antitroll:
Én most nem a cikkel kapcsolatban írtam amit írtam.
Te mentél félre mikor a következőt írtad:
"uj autok gyartasanal megfordult a trend, a gyartok nem az egyre hatekonyabb energiafelhasznalas fele fordultak"
valamint
"150 LE felett iszonyú kemény adókat kellene kivetni a személyautókra."
Ezekreés egyéb nonszenszeidre válaszoltam.
TE se a SUV-okól beszéltél mikor ostobaságokat hordtál össze, hanem általánosan a személygépkocsikról, szóval hagyj fel a ping-pong trollkodással, mert nem méltó a nevedhez.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 11., kedd 10:05

@Sorathul:
Megint félrement!
Nem a 15 éves technológiát hasonlítgatjuk a mostanival, hanem a mostani korszerű SUV és a mostani korszerű nem SUV van a mérleg két serpenyőjén!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 11., kedd 10:01

@Sorathul:
A cikk egy általános jelenségről ír, én is.
A SUV-ok ÁLTALÁBAN nagyobb tömegűek.
A SUV-ok ÁLTALÁBAN nagyobb légellenállásúak.
Ez a kettő önmagában kizárja, hogy Te ugyanahhoz a sebességhez ugyanarra a távolságra ÁLTALÁBAN ugyanannyi üzemanyagot égessél el, mint egy hasonló használati értékű nem SUV.
Nyilván a motorok tömege nincs szoros összefüggésben azok teljesítményével abban az értelemben, hogy pl. egy 2 literes motorból mennyi LE-t hoznak ki. Ezért most ezt tekintsük konstansnak.
Azt írod, azonos kasztni tömeggel. Ezzel tudnék vitatkozni, de ok, ezt is zárjuk ki az egyenletből.
Marad a gyorsuláshoz felhasznált energia, ami arányos a gyorsulás mértékével. Itt még igazad is lehetne, hogy a lassabb gyorsulás és a gyorsabb gyorsulás végeredménye ugyanaz a sebesség, tehát az eléréshez befektetett energia is ugyanaz. Hát mégsem!
Merthogy itt belép a légellenállás és a súrlódás akárhogy hegyezzük, és fejlesztik az aerodinamikát, egy magas építésű korszerű autó légellenállása magasabb lesz, mint egy hasonlóan korszerű alacsony építésűé.
A nagyobb gyorsulás eleve nagyobb légellenállás leküzdését jelenti és ez a hátránya fennmarad mindvégig, állandó utazó sebességnél is.
De a statisztikai adatok is elég egyértelműek. Az ugyanolyan mérési metódus szerint mért átlagfogyasztása emelkedett a forgalomba helyezett autóknak az utóbbi időben a sokéves trendet megtörve. Ez egybe esik a SUV-ok divatossá válásával. Valami magyarázat erre azért kellene.
Természetesen szükség van erős, magas építésű négykerék meghajtású autókra, ha a rendeltetése ezt kívánja meg.
Csakhogy ezek eredeti és ésszel magyarázható rendeltetése nem a városi és általános hétköznapi használat.
Az meg külön vicces, amikor a "nagynak látszani" elv miatt viszonylag alacsony motorizáltságú autót is SUV-nak csinálnak meg. Itt térnék vissza a légellenállás és a fogyasztás összefüggésére. Városi forgalomban a légellenállás nem dob sokat, de egy országúti sőt autópálya tempónál már jelentősen megnő az ennek leküzdésére fordított energia.
És itt van a probléma gyökere...
Szerintem....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 11., kedd 7:41

@antitroll:
"Egyszerűen azt tartom normálisnak, hogy az energiahatékonyság növekszik a fejlődéssel. "
Ez így is van. Egy mai SUV energia-hatékonyabb mint egy 15 éves.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 11., kedd 7:32

@antitroll:
""Egy erősebb autó hamarabb eléri az "optimális" fogyasztási sebességet, kevesebbet fogyaszt!"
Megbocsáss, de itt nem velem, hanem a fizikával vitatkozol... Nagyobb tömeget gyorsítasz, nagyobb gyorsulással, nagyobb veszteségű motorral.
Hogy hamarabb eléred az utazósebességet? Igen, de többet vesztettél amíg elérted. Ezen az alapon padlógázzal lenne érdemes indulni és elérni az utazósebességet. "
Ki beszélt nagyobb tömegről?
Ha veszünk egy közel ugyanolyan(!!!) súlyú kasznit és erősebb motort teszel bele, a fogyasztása javulni fog, mert könnyebben és gyorsabban éri el az optimális fogyasztási sebességet.
A tapasztalat akkor is ezt mutatja, ha te nem akarod ezt tudomásul venni.
De kérdezz meg bármely fuvarozással foglalkozót.

A fejlődést pedig egy azon kategóriába és típusban kellene nézni, nem pedig mellébeszélni és nem a körtét hasonlítani a villanykörtéhez.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2020. augusztus 7., péntek 22:58

@antitroll: "Erdi emelkedon 140-el erolkodes nelkul megy fel 135-el (GPS-el) 130 Le-s diesel 6. sebessegi fokozatban."

Ugy tunik valamit nem ertettel meg, probaljuk ujra:

"Megneznem ahogy egy 150 lovas fossal 2T -t huzol emelkedonek felfele."

T = Tonna ( 1000 Kg )

Huzol = utanfutot vontatsz

Na akkor most probald ujra megmagyarazni az erdi emelkedot a 130 LE -s dizellel.

"Max egy-egy km-re felgyorsulsz 200-ra es Siofokrol Budapestre 5 perccel ersz elobb vissza.
Te gyoztel!"

Nem sozktam gyorshajtani, de ahogy latom te igen. ELarulom, 200 -al egy F Astra is tudott menni, a lenyeg nem a vegsebesseg hanem a gyorsulas. Ha mondjuk egy autopalyara kanyarodsz fel es gyorsan fel kell venni a tempot, akkor nem eleg az amirol te beszlesz. Pont az ilyenek miatt kell masoknak jobban odafigyelni es lassitani vagy savot valtani, mert szuttyognek negyed orat mire felveszik a tempot.

Elozes detto, nagyon nem mindegy mennyi ideig tart az elozes, foleg ha korlatozott a rendelkezesre allo terulet.

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 11:15

@Sorathul:
Egyébként nekem nem a SUV-okkal van bajom, hanem az amivel jár. Többlet környezetszennyezés, többlet fogyasztás. Egyszerűen nem ebbe az irányba kellene menni!
És nem vagyok sötétzöld! Egyszerűen azt tartom normálisnak, hogy az energiahatékonyság növekszik a fejlődéssel.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 11:11

@Sorathul:
4. A fogyasztók 10 év múlva a Te levetett autódat vásárolják, mert még "elég menő".
Ott tartunk, ahol a part szakad.... Divatot csináltak egy korlátozottan értelmes, de legalább drága dologból.

5.
"Egy erősebb autó hamarabb eléri az "optimális" fogyasztási sebességet, kevesebbet fogyaszt!"
Megbocsáss, de itt nem velem, hanem a fizikával vitatkozol... Nagyobb tömeget gyorsítasz, nagyobb gyorsulással, nagyobb veszteségű motorral.
Hogy hamarabb eléred az utazósebességet? Igen, de többet vesztettél amíg elérted. Ezen az alapon padlógázzal lenne érdemes indulni és elérni az utazósebességet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 11:04

@Sorathul:
Ugye még mindig a SUV-oknál tartunk...
1-2-3
Erre írtam korábban, hogy "relatív". Merthogy a fejlesztések vitathatatlanok, de mihez képest?
Pl. vezetőink sulykolják, mennyire jó nekünk, de kihez-mihez képest? Például ha nem lopnának?
Nagyobb teljesítmény, nagyobb kasztni, nagyobb légellenállás.
Azért elég beszédesek a számok, hogy a forgalomba helyezett új autók átlagfogyasztása (és teljesítménye) növekszik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2020. augusztus 7., péntek 10:40

Minden nap egy hozsanna annak, aki ezt a kategóriát kitalálta (Nissan). Kényelmesek, biztonságosak, erősek, sokoldalúak, jól felszereltek, stb. Nagyságrendekkel nőtt az utazás élménye. Csak így tovább fiúk!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 7., péntek 9:47

@antitroll:
" uj autok gyartasanal megfordult a trend, a gyartok nem az egyre hatekonyabb energiafelhasznalas fele fordultak"

Ez mellément de nagyon.
1. Aerodinamika fejlődése
2. Fogyasztásoptimalizáló rendszerek fejlődése
3. Vezetéstámogató rendszerek (pl. menet közben a pillanatnyi fogyasztás kijelzése, vagy az újabbaknál visszajelzés a sofőrnek mennyire vezetett takarékosan, hol tudna javítani)
4. A fogyasztók többsége is az alacsony fenntartást preferálják jobban, és gazdaságos autót keresnek még a "nagyok" között is. Az a szomorú, hogy a magyarságnak még mindig 10 éves vagy annál idősebb gépkocsikra van igényük.
5. Egy erősebb autó hamarabb eléri az "optimális" fogyasztási sebességet, kevesebbet fogyaszt! Természetesen aki azt élvezi, hogy az egyik pirostól a másikig gyorsul, arra az nem igaz. A jó sofőr az aki a legkevesebb fékezéssel, de leggyorsabban teszi meg az utat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2020. augusztus 7., péntek 9:38

@antitroll:
"Ez ma mar csak reszigazsag a tobbi urbanus magyarazkodas."
Lehet, de egy élethelyzet a napokból:
Biciklis "átalakul" gyalogosból járművé és lehajt a járdáról előttem, hogy csak vészfékezéssel tudnám elérni, hogy ne üssem el. Ha vészfékezek, a mögöttem lévő tuti belém jön, mert követési távolság ismeretlen fogalom. Szemből is jönnek, de egy "gázfröccsel" meg tudom előzni a biciklist úgy, hogy elkerülhessem, hogy bárki megsérüljön, maximum megijesztem a szembejövőt a hirtelen manőverrel, talán még lassítania is kell egy kicsit. Egy gyengébb kocsival választhattam volna, hogy elütöm a biciklist, hátulról belém jönnek, vagy a szembejövőbe megyek bele.
A Kreszt meg hagyd ki ebből, mert az eleve elvérzik azon, hogy feltételezi a forgalom többi résztvevőjéről, hogy "helyesen" közlekedik, ami ostobaság.
Kb. Hetente előfordul hasonló, ahol a gázra kell lépnem fék helyett, és nem hajtok gyorsan! Erős autó nem azt jelenti, hogy gyorsan kell hajtani. Ez emberi ostobaság, és szűrni kellene jobban kit engedünk kormány mögé, mert a legtöbb "sofőr" ön és közveszélyes.
"Gondold vegig, hanyszor fordulnak ki eled, sorolnak be veszelyesen kozel a "mazsolak", mert vagy figyelmetlenek, vagy egyszeruen nem tudjak felmerni, hogy Te a megengedett sebessegnel joval tobbel is johetsz! "
Egyszerű: az előbb mondtam, hogy attól hogy nagy az autó és erős, még nem kell vele száguldozni. Ez mindenki egyéni felelőssége és nem az autóra kell fogni, meg az útra, meg az időjárásra..stb. Politikusoknál talán elfogadott ez a "mindenki hibás csak én nem szemlélet".
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 9:05

@Sorathul:
"erőtartalék amit egy nyomatékos erős kocsi tud biztosítani elég dinamikát ad az autónak, hogy annak köszönhetően is el lehessen kerülni egy balesetet.
Ezt vezetésoktatók és kárszakértők is alátámasztják."
Az utolso mondatod kicsit santa es utalnek a kesobbi biztonsagi oves (egyebkent helyes) hasonlatodra:
Mennyivel nagyobb a valoszinusege egy balesetveszelyes helyzet okozasanak, mint az abbol valo menekulesnek, ha tenyleg allandoan, vagy csak gyakran kihasznalod az "erofolenyedet"?
Gondold vegig, hanyszor fordulnak ki eled, sorolnak be veszelyesen kozel a "mazsolak", mert vagy figyelmetlenek, vagy egyszeruen nem tudjak felmerni, hogy Te a megengedett sebessegnel joval tobbel is johetsz! Aztan megijed, rangatja a kormanyt es Te a vezetestamogato rendszereddel a fogaid kozott elkuldod a pixaba, o meg befordul az arokba, vagy a parkolo autokba, vagy mas vetlen autosba hajt.
Sokat autozom, nem egyet lattam ilyet, vagy akar kellett tanuskodnom...
Tudod nem mindenki kormannyal a kezeben es pedallal a laba alatt szuletik, mint Te es en.
Van aki tanulja es soha nem elegge. Megis ugyanazt az utat hasznaljuk. Ettol tarsas jatek, nincs kulon profi es amator liga!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 8:51

@Sorathul:
"Ha eleget közlekednél, tudnád már tapasztalatból, hogy az erőtartalék amit egy nyomatékos erős kocsi tud biztosítani elég dinamikát ad az autónak, hogy annak köszönhetően is el lehessen kerülni egy balesetet."
Ez ma mar csak reszigazsag a tobbi urbanus magyarazkodas.
Regen talan sokat szamitott a dolog, amikor 100-130 Nm-es autokkal kozlekedtel.
Ma mar szinte csak turbofeltoltos autot kapsz 200-300 Nm-el, ami gyakorlatilag egy atlag autonal is ugyanazt tudja, ment 10-15 evvel ezelott egy benzines "jobb" es nagyobb teljesitmenyu auto.
A villanyos autok brutalis nyomatekarol meg ne is beszeljunk!
Merthogy ilyenkor a nyomatek a fontos, nem a nyers LE.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 8:41

@Sorathul:
Valami info Nalad is felrement!
Nem tiltanak. A fenntartasi koltseget novelnem adoval.
Nagy kulonbseg!
A cikk arrol szol, hogy az uj autok gyartasanal megfordult a trend, a gyartok nem az egyre hatekonyabb energiafelhasznalas fele fordultak. Es erre nem a fogyasztok kenyszeritik oket! Az o marketingjuk hiteti el, hogy a SUV- al alattad vagy valaki, es 200-250 LE-vel. Egyszeru okbol. Tobb a nyereseg rajtuk, mint egy 100-150 LE auton kiviteltol fuggetlenul.
A Sok hulye fogyaszto meg rakattan a SUV-nak latszo targyakra. A kocsik fogyasztasa meg relative es soksuor defacto is novekszik villannyal es anelkul.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. augusztus 7., péntek 8:27

@V0LE:
Erdi emelkedon 140-el erolkodes nelkul megy fel 135-el (GPS-el) 130 Le-s diesel 6. sebessegi fokozatban.
Ritkan, mert ennyivel mar utolersz ugyis valakit. Es Te ugyanezt teszed 200 LE-vel alattad. Max egy-egy km-re felgyorsulsz 200-ra es Siofokrol Budapestre 5 perccel ersz elobb vissza.
Te gyoztel!
Kozben nyilvanvaloan veszelyesebb voltal a forgalomban, masokra is...
En nem vagyok onkentes rendor, ha a forgalmi helyzet indokolja, en is felgyorsulok 150-160-ra, peldaul, hogy ne miattam kelljen fekezned, de az elozest befejezzem.
A poszt nem errol szol es a Hozzad hasonlokrol, akik az autoja alapjan itelik meg a masikat. En az elet mas teruletein kivanok kitunni... Ennyi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html