Kommentek

tulajdonos: Alabástrom Jakab, létrehozva: 2020. január 22., szerda 14:31
 

Koronat_Orsosra_Mozgalom_2, 2020. január 29., szerda 23:15

Komplett erdőt vágnak ki a Tesla német gyárának építéséhez

https://autopro.hu/gyartok/komplett-erdot-vagnak-ki-a-tesla-nemet-gyaranak-epitesehez/263470

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 28., kedd 8:41

@Koronat_Orsosra_Mozgalom_2:
Igen Véglényke, legalább dolgoznak rajta akárhány éve és nem minden eredmény nélkül, sőt a mostani "csúcs" lítium akkumulátorok is ennek köszönhetők. Valami izét, úgynevezett NOBEL díjat is kapott érte a csávó...
A világ nem állt meg a Te születéseddel, noha magad bizonyítod hozzászólásaiddal, hogy egy fejlődési zsákutca vagy.
Tulajdonképpen mit akartál mondani? Mert az nem derült ki! :-)
Vagy csak büfizni jöttél? :-D Egészségedre!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Koronat_Orsosra_Mozgalom_2, 2020. január 28., kedd 8:20

@antitroll: "gozerovel dolgoznak rajta, hogy kivaltsak ezekrt a ritka femeket"

Ja, már legalább 20 éve, gőzerővel, Móricka. De inkább 100...

ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2020. január 28., kedd 3:16

@na4: "csak az USA-ban 14 ezer lepukkant, tönkrement szélturbina van, amit horror pénzekért kell lebontani, ártalmatlanítani."

Csak Alberta -ban 77.000 elhagyott olajkut van aminek nagysagrendekkel koltsegesebb es energiaigenyesebb a lebontasa, artalmatlanitasa mint a teljes amerikai szelturbinanak. Ezekrol miert nem beszelsz?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

nandras51, 2020. január 28., kedd 1:53

Az áram egyre nagyobb részét zöld energiából nyerik, tehát az autók áramfelhasználása egyre széndioxidmentesebb lesz. Másrészt a szélerőművek élettartama bőven megéri a felhasználásukat még a megsemmisítésük környezetszennyezése ellenére is. A madarak pedig meg fogják tanulni elkerülni ezeket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2020. január 28., kedd 1:12

@na4: "hanem az, hogy a gyártása során rengeteg környezetszennyező anyag keletkezik, ill. azok az országok, ahol az aksik fontos alkotóelemeit bányásszák már lassan belerokkannak ebbe, mert a bányák akkora környezeti terhelést jelentenek."

Ez tipikus blabla, amit hallottal valahol es most visszamondtad, de fingod nincs rola, hogy mi is a helyzet.
De megcafolhatsz es alatamaszthatod az allitasodat mondjuk szamokkal/adatokkal.

"Vagyis csak a hülyék gondolják azt, hogy van olyan hófehér és szeplőtelen energia forrás, mint az arkangyal szárnya. "

Ilyet ki es hol allitott? Vagy csak probalod magadat igazolni azzal, hogy egyertelmu hazugsagokat adsz masok szajaba?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 27., hétfő 11:39

@na4:
A technologiai fejlesztes segithet ezen.
Sok hirt lehet errol olvasni, gozerovel dolgoznak rajta, hogy kivaltsak ezekrt a ritka femeket.
Jo esely is van ra. Nem kemiai elektrokemiai problemak hatraltatnak, hanem technologiai. A litium-ken akkumulator peldaul 5-10-szer nagyobb kapacitast eredmenyez joval olcsobban. A ken toltes-kisutesi ciklusban bekovetkezo terfogatvaltozasa azonban technologiai problema. Mostanaban olvastam rola, hogy valaki talalt ra megoldast valamelyik amerikai egyetemen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2020. január 27., hétfő 11:26

Az akkumulátor gyártással nem a széndioxid kibocsátás a baj, - ezt csak zöld fasiszta hülyék állítják - , hanem az, hogy a gyártása során rengeteg környezetszennyező anyag keletkezik, ill. azok az országok, ahol az aksik fontos alkotóelemeit bányásszák már lassan belerokkannak ebbe, mert a bányák akkora környezeti terhelést jelentenek. A megújulókkal is rengeteg baj van: a szélturbinák millió számra gyilkolják szerencsétlen madarakat, csak az USA-ban 14 ezer lepukkant, tönkrement szélturbina van, amit horror pénzekért kell lebontani, ártalmatlanítani. A Welt cikkezett erről nemrégiben, hogy eközben mennyi káros anyag keletkezik. Vagyis csak a hülyék gondolják azt, hogy van olyan hófehér és szeplőtelen energia forrás, mint az arkangyal szárnya. Túrót. Az éremnek két oldala van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 27., hétfő 10:56

@antitroll:
Csak kifelejtettem valamit!
A gázolaj egy literjének elégetésekor valóban 2,5 kg CO2 keletkezik, de mire a kőolajat kibányásszák és gázolaj lesz belőle, eljut az üzemanyag töltő állomásra, ez még bőven több lesz.
De ez a számítás eredményét csak annyiban befolyásolja, hogy nem 120 ezer km-t kell menni a kezdeti akkumulátorgyártási emisszió "ledolgozásához", hanem ennél kevesebbet, becslésem szerint legfeljebb 100 ezer km-t.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 27., hétfő 9:32

Senki nem állítja, hogy az elektromos autózás és általában a megújuló energia egyből mindenre megoldást jelentenek.
Ellenvetésként az árat és mindig a lassú megtérülést említik (akár CO2 emisszióban is). Igen az, ahogy az elektromos autó is az én számításom szerint az első 120 ezer km-en épp csak ledolgozza az egyszeri többlet ráfordítását.
Ugyanakkor aki ezen felakad az mondjon jobbat!
A Pató Pál úr szemlélet nem megoldás.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 27., hétfő 9:27

@V0LE:
Gondolom nem olvastad végig, összefoglalom.

Linkeltem korábban a Gigafactory-t... Pont ezért...
Ugyanakkor egyre több gyártó áll rá akkumulátor és elektromos autó gyártásra, nem csak olyan megújuló energiával bőségesen ellátott területen, mint Nevadában. Tehát én ezt sem nevezném általánosnak.

Az igaz, hogy a megújuló, vagy az alacsony emissziójú energia (atom) aránya a mixben növekedni fog nem csak hosszú, de már középtávon is, ami minden mai állapotra történő kalkulációt és véleményt értelmetlenné tesz.
Ideális esetben egyszer talán elérjük, hogy a fosszilis üzemű erőművek csak akkor fognak menni, amikor megújulót kell pótolniuk. Ez óriási eredmény és CO2 kibocsátás drasztikus csökkenését eredményezné. Ezt elérni persze nem lehet, de közelíteni igen.
1 liter gázolaj elégetése kb. 2,5 kg CO2-t termel. 5 liter alatti fogyasztású kocsi nem nagyon van, inkább több az átlag. Ezzel 100 km-en ki is bocsát a diesel autó 12,5 kg CO2-t. Ezen változtatni érdemben már nem lehet a technológiai határok miatt.
A magyar hálózatba kerülő elektromos áram elfogyasztott 1kWh-ja 350 gr CO2 kibocsátással jár. Egy elektromos autó klímával, tempósan 18-20 kWh-t fogyaszt el 100 km alatt.
Azaz a jelenlegi elég szerencsétlen magyar energia mixben is 7 kg/100 km CO2-t termel. Ez a mix zöldülése miatt a jövőben csökkenni fog nyilvánvalóan.

A diesel és elektromos üzemű járművek CO2 üzemi emissziója között már most van minimum (!) 5,5 kg/100 km CO2. Legyen ez kereken 6 kg.

A mai lítium akkumulátor gyártási technológia energiamérlege alapján egy kWh akkumulátor kapacitás kb. 60 kg CO2 kibocsátással számol. Ennek az adatnak utána néztem és azt látom, hogy az ezt az adatok publikáló kutatók korrekten odaírták, hogy "MEGÚJULÓ ENERGIA HASZNÁLATA NÉLKÜL!". Ezen ne akadjunk fel, számoljunk a legrosszabb eseménnyel! Legyen ennek kétszerese az újrahasznosítás okán, azaz 120 kg/kWh!

Egy feltételezett 60 kWh-s akkucsomag 7200 kg CO2 kibocsátásért felelős.
Azaz 1200 x 100 km-t kell menni vele, hogy az akkumulátor gyártás CO2 mérlege kiegyenlítődjön. Ez nálam 120 ezer km-re jön ki. A 60 kWh-s akkutelep legalább 300 km-re elegendő. Ez 400 töltési ciklust jelent, de a lítium akkumulátorok legalább 1000 töltési ciklust viselnek el élettartamuk végéig, amikor is a kapacitásuk az eredeti kapacitás 85-90%-ra csökken.
Az akkumulátor kapacitásának a végéig még nagyjából 180 ezer km-t tesz meg az elektromos autó és végül 10-11 ezer kg-al kevesebb CO2 kibocsátást eredményez, mint ugyanezen táv diesel járművel.
Szóval minden azon múlik, hogyan tálalom a dolgot...

Amit voltam bátor kifogásolni és csúsztatásnak tartani a cikkben, a mai akkumulátor technológiát és annak mai CO2 emisszióját veszi alapul, aztán ebből jött a konklúzió, amit persze nem ír le, de sejtet: az elektromos autózás nem megoldás semmire, különösen a CO2 emisszió csökkentésére.
Ezzel szemben nekem az a véleményem, hogy az egyik megoldás a jövőben ez lehet. A technológia (elsősorban az akkumulátor technológiára gondolok) még gyerekcipőben van. Viszont ebben van az óriási fejlődési potenciál, ami a fosszilis technológiában már nincs meg.

Kérem, aki vitatkozni szeretne, az számokkal (!) tegye!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2020. január 27., hétfő 4:23

Azt meg megjegyeznem, hogy a sok okos cikkiro es kommentelo valahogy mindig elfelejti, hogy a Tesla jelentos megujulo forrasbol fedezi a Gigafactory energiaszuksegletet es par even belul a cel a 100% megujulo. Szoval minimalis CO2 keletkezik az akkupakkok es autok gyartasa soran, ellentetben peldaul a benzin vagy dizel finomitok altal termelt CO2 -vel, amit soha nem szamolnak bele a benzines/dizel autok CO2 ertekeibe, kizerolag az elegetett uzemanyagot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2020. január 27., hétfő 4:16

@laci_52: Amennyiben normal halozatrol toltik fel az elektromos autot, akkor az orszag aktualis energiamix -e szerint szoktak ezt megallapitani. Az egyes orszagok adatainak pedig a neten utana lehet nezni. Tegyuk fel, hogy egy adott orszagban az aram termeles 40% -a szen, 40%-a atom es 20% -a nap/szel/viz. Ez esetben az adott orszsagban "tankolt" elektromos autok CO2 ertekeit is ez alapjan kell szamolni.

Kiveve ha kifejezetten olyan tolto hasznal az illeto, ami nem a halozathoz kotott ( otthoni napelemek ), ebben az esetben ezzel kell szamolni. Ezert is erdemes tamogatni a napelemeket es az elektromos autokat is, a ketto egyuttes hasznalataval oriasi mennyisegu szennyezestol szabadulhatunk meg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2020. január 26., vasárnap 23:17

Honnan tudja ez a jóember, hogy az autót meghajtó áramot miből állították elő? Mert ha vízerőműben, szél- vagy napenergiából, akkor a széndioxid-kibocsátás nulla!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 26., vasárnap 21:55

@antitroll:
Nevezd aminek akarod.
Te azt állítottad, hogy van bizonyítékod.
Én az állítottam, nincs.
Beláttad, hogy a cikk helyes olvasata mellett a 120-as bizonyítékod semmire sem bizonyíték.
Maradt az általános vélményeink különbsége.
De ez sosem vot az én vitám tárgya.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 26., vasárnap 18:42

@Józsi2222:
"Csakhogy én ezt teljes megadásnak nevezem."

Aha... :-)
Inkább fáradásnak... :-D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 26., vasárnap 17:56

@antitroll:
Ez a komment már nem méltatlan hozzád.
Csakhogy én ezt teljes megadásnak nevezem.
Ugyanis teljesen egyértelmű, hogyha az energiatermelés teljesen CO2 kibcsátásnélküli lesz,akkor az elektromos autók is teljesen azok lesznek.
Ez alapszintű állítás.
De a diesel és a benzines auto sosem lehet CO2 kibocsátás nélküli bármiféle fejlődés ellenére sem.
Ez is alapszintű állítás.
És az én számomra még az is, hogy az energiatermelés teljes CO2 kibocsátásmentességének 50-re való megvalósulása is erősen kérdéses.
Ha ezt így elfogadod, akkor ezeken a pontokon nincs véleménykülönbségünk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2020. január 25., szombat 23:49

@Józsi2222:
Jó, ajánlok egy kompromisszumot.
Lépjünk át a cikk állításain és számain, fogadjuk el, hogy annyi, amennyit leírtak.
Fogadjuk el, hogy nüansznyi különbséggel környezetbarátabbak az elektromos hajtású autók a dieselhez képest..!
Fogadjuk el, hogy az akkumulátor előállításának óriási energiaköltsége is csak fosszilis forrásokból biztosítható!

Csak egy apró kötözködés marad a részemről....
A diesel technológiában az emisszió vonatkozásában már nincs remény technológiai áttörésre, nem lesz érdemi változás a jövőben.
Az elektromos meghajtás "üzemanyaga" azonban nem CSAK fosszilis forrásból állítható elő, hanem annál kisebb CO2 emisszióval.
A számítás 350-380 g/kWh CO2 emisszióval számol az elektromos energia előállítása során!
A jövő a megújuló energiák arányának növekedése, vagy például Magyarország esetében az atomenergia arányának növekedése.
Ezek együttesen biztosan és tartósan csökkentik a CO emissziót és ahogy ez csökken, úgy lesz egyre környezetbarátabb az elektromos hajtású autó.

Vagyis a cikkből jó esetben is egy pillanatképet lehet(ne) levenni, amit persze nem hangsúlyoz. A jövőben a fosszilis hajtású autók hátránya nőni fog.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 25., szombat 22:39

@Józsi2222:
8.rész
Tehát az elektromos autó kibocsátása= 170gr/km + valamennyi.
A diezel autóké pedig = 170gr/km + valamennyi + 10-15gr/km.
Ennyi az információ, se több se kevesebb.
Ennél több már vélemény, hit kérdése.
Ahány tanulmány, annyi erdmény.
Vége.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi2222, 2020. január 25., szombat 22:33

@Józsi2222:
7.rész
De milyen információnk van erre nézve?
Az mondat 70gr/km-el indít.
" ehhez jön" az akkumulátor gyártása +50gr/km.
" és a megsemmisétése is" vagyis még +50 gr/km.
Vagyis eddig összesen 170gr/km.
Nem lehet a cikket másképp értelmezni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html