Kommentek

tulajdonos: Czirok_a_gasztroblogger, létrehozva: 2018. szeptember 7., péntek 22:37
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018. szeptember 14., péntek 23:36

@Józsi1111: @feketeluk:
"A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot."

Ja, ahogy azt elképzelitek, Mórickák. Az elektromos autók aksijához minimum fél kiló különböző ritkafém kell, amelyek közül egyesek aranyárban vannak, mások meg drágábbak az aranynál... Ebből csináljatok népautót, Mórickák...

Ha ha ha

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi1111, 2018. szeptember 14., péntek 23:09

@feketeluk:
"A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot. "
Egyetértek!
Ezzel elfogadjuk az elektromos autó korlátait és nem akarunk távolsági rekordot dönteni.
Eleve rövidtávra, sokkal olcsóbban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

lordofearth, 2018. szeptember 14., péntek 7:30

Itt Svájcban rengeteg Tesla van. A saját márkámból még egyet sem láttam. Tesla S és Tesla X, vegyesen, hasonló elosztásban. Ezek a svájciak tudnak valamit :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018. szeptember 13., csütörtök 22:24

@feketeluk: golfautó-dodzsem 80 ezer dollárért, azaz kb. 22 millió Ft-ért... Ez ám az üzlet, a hülyének is megéri... (Ja, James Watt úr már 100 évvel ezelőtt megmondta hogy az akkufejlesztés zsákutca, vakvágány...)

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

feketeluk, 2018. szeptember 13., csütörtök 22:01

@V0LE: "egyedul nekik van hasznalhato gyorstolto halozatuk, amivel hosszabb utakra is kenyelmesen hasznalhato az autojuk."
Mert nekik nem szabványos a gyorstöltésük. A többiek megegyeztek a szabványban, amivel váltó 22kW, egyenben meg akár100kW töltő teljesítmény elérhető.
Hosszabb utakra meg egyelőre nem jó, még a Tesla sem, más villanyautó sem. Mert mindenki hozzá van szokva az 500km..1000km hatótávhoz, a 10 perc alatt fullra utántöltéshez és a 10km-kénti töltőállomáshoz. Amíg ezt a hármat(!) el nem éri a villanyautó, addig a zemberek nem fogják hosszú távra használni a villanyautót. (A beszerzési árról nem is beszélve, mert az egyelőre kb. kétszerese a besőégésűnek.)
Mondom ezt úgy, hogy van villanyautóm, használom, és szeretem. De még nem hagytam el Budapest agglomerációját vele. (Pedig range extenderes, papíron akár a Balatonra lemehetnék vele.)
De a villanyautó a városban király. Az életeleme a gyorsítás/lassítás. hosszas tötyörgés után padlógázzal felgyorsítani 100-ra, majd a mozgási energiát visszatölteni az akkuba. De autópályázni 160-nal... az (még?) nem a villanyautó műfaja.
A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi1111, 2018. szeptember 13., csütörtök 21:42

@V0LE: 2018. szeptember 13., csütörtök 19:13
A te balatoni példád volt a rövid táv.
A bécsi pedig a megfelelő irány.

"Ez is azt bizonyitja, hogy az auto korlatai tulmutatnak az atlagos felhasznalason, tehat szeles tomegeknek is kompromisszum mentes kozlekedest kinal. "
Mi bizonyítja ezt te ütődött?
Csak nem az, hogy mindkét példádban kompromisszumot alkalmaztál?
Mit tud a Modell X?
Teljesítmény, végsebesség, belső méret ( utastér, csomagtér), az autó súlya?


A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018. szeptember 13., csütörtök 20:23

@matyi2010: "Pont olyan röhejes vagy a Tesláddal mint Hedviga volt a bitcoinnal"

Jó hasonlat! Az amerikai reklámgépezet szerencsétlen rászedett balekjai, ezeknek lehetett eladni a Ponzi-piramisjátékot meg a Golden Gate hidat is... (megtörtént eset)

Ha ha ha ha ha

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2018. szeptember 13., csütörtök 20:12

V0LE, 2018. szeptember 13., csütörtök 19:03

Tudod az ember megmosolyogja amikor egy egy butácska itt okoskodik.
De igazán az a nevetséges, ha egy ostoba tapló ráadásul olyan bölcsnek, humorosnak, frappánsnak képzeli magát mint te...
Természetesen a tényekre elfelejtettél reagálni...
Pont olyan röhejes vagy a Tesláddal mint Hedviga volt a bitcoinnal...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018. szeptember 13., csütörtök 19:26

@V0LE: "A Model X kategoriaja a Mercedes ML AMG"...

Idáig olvastam...kész... a Trabant meg a Porsche kategóriája, ugye Móricka? Teljesen megkattantál ott Kanadában, segílyturista Úr...a Model X meg a Mercedes ML, ez kész van teljesen...

Ha ha ha ha ha


A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. szeptember 13., csütörtök 19:13

@Józsi1111: "A rövid ebben a vonatkozásban azt jelenti, hogy a távolság az autó korlátainak megfelelő."

Ez is azt bizonyitja, hogy az auto korlatai tulmutatnak az atlagos felhasznalason, tehat szeles tomegeknek is kompromisszum mentes kozlekedest kinal. De nyugodtan okoskodj tovabb, hatha kisul belole valami.

"De a kommentemben az is benne volt, hogy nem is a konkrét hatótávolság az érdekes."

Ossze-vissza irogatsz, szerintem mar te sem tudod, hogy mit akarsz, igy aztan eleg nehez ugy valaszolni ahogy te szeretned. Talan fogalmazzal erthetoen, egyertelmuen. Jah, akkor nehezebb lesz mindenfele belekepzelt hulyeseg moge bujnod, de ez mar csak igy megy.

"De igen, kevéssé művelt barátom, csakhogy az itt emlegetett elektromos autónak az amortizációs költsége kb négyszer nagyobb."

Na akkor mutasd a szamitast amibol ez kiderul, mert igy csak idebofogsz valamit, amit nekem/nekunk feltetel nelkul el kene fogadni, ez pedig nagyon nem igy megy.

"Ez az autó kb 20 millióba kerül. Egy ugyanilyen benzinest vegyünk 5 milliósra."

Ebbol az egy mondatbol kitunoen latszik, hogy halvany fingod sincs a Teslakrol, eloben meg plane nem lattal meg egyet sem, nemhogy vezetted volna. A Model X kategoriaja a Merdedes ML AMG, BMW X5, X6, ezekbol is inkabb az M -es verzio... ha ilyet tudsz ujonan 5M -ert, akkor azonnal szolj, veszek parat.
Szoval az amortizacios koltsegeknel vagy ezekkel a tipusokkal szamolj, vagy ha 5M -s szutyukival akarsz hasonlitgatni, akkor annak megfelelo elektromos autot keress a szamitasokhoz. Tudod, ha almat az urhajohoz hasonlitgatsz, abbol sik mindent ki lehet hozni, csak ertelme nem lesz.

"Ha figyelmesebben olvasnál, észrevetted volna, hogy én nem azt írtam, hogy az autó hibája."

Akkor meg mi a tokot akartal ezzel? Vagy cska epp eszedbe jutott valami marhasag es ugy gondoltad leirod? Bocs, nem tudtam, hogy te itt blogolsz, azt hittem meg szeretnel gyozni valamirol :))

"Amúgy az adórendszer emlegetése arra utalt, hogy a benzint lényegesen magasabb adó terheli mint az elektromos áramot."

Megegy erv az elektromos autok mellett. Ongol faszikam :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018. szeptember 13., csütörtök 19:12

@V0LE: te tényleg a tahó libsik mintapéldánya vagy. Állítólagos Mercedesed lecserélése az állítólagos Tesla kisautóra pedig "karrieredet" is szépen mutatja.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. szeptember 13., csütörtök 19:03

@matyi2010: "Miért gondolja úgy minden tahó libsi, hogy személyeskedéssel, bunkóskodással helyettesítheti az érveket, tényeket?"

Jajj, szegeny matyikat banccsak... eltort a mecses matyika? Talan nem kene annyit hazudozni, akkor nem "bunkoznanak" veled, tudod?
Na majd ha megtanulsz hazudozas nelkul tarsalogni, akkor lehet tovabb beszelgetni, addig meg pityogjal nyugodtan, hogy mindenki bunko veled :)

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

kozmix1, 2018. szeptember 13., csütörtök 0:27

@Józsi1111: "Amúgy az adórendszer emlegetése arra utalt, hogy a benzint lényegesen magasabb adó terheli mint az elektromos áramot.
Igy ez is csökkenti az elektromos autók energia költségét"

Már bocsi, hogy bele vau-vau, de azért azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy ha valaki rendelkezik elektromos autóval, és van lehetősége a lakhelyén, vagy szerencsésebb esetben akár a munkahelyén napelem felszerelésre, akkor az évtizedekig jelentősen csökkenti az üzemeltetési költségeket, mert manapság egy pár db 275 W-os napelem beszerzése, és felszerelése nem jelent megoldhatatlan feladatot! :)
A közvetlen környezetemben, már most pontosan ugyan ezt csinálják! :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi1111, 2018. szeptember 13., csütörtök 0:05

@V0LE: 2018. szeptember 12., szerda 7:04
A rövid ebben a vonatkozásban azt jelenti, hogy a távolság az autó korlátainak megfelelő.
De a kommentemben az is benne volt, hogy nem is a konkrét hatótávolság az érdekes.
A Józsi,2018. szeptember 10., hétfő 23:16- kommentemben ezt írtam és ráadásul neked.

?Az elektromos autóknak a távolság és az irány szerinti használhatóság vonatkozásában komoly korlátai vannak a robbanómotoros autókkal szemben.?

Az új példád is figyelembe veszi az autó korlátait.
Most töltőhelyes irányt választottál.
Ez mennyivel lenne jobb, mint az előző példád?

Az autó korlátozottan használható.
Mi nem érthető ebben?

?Peldaul a benzinesnek is. Hogy csak ket konkret korlatot irjak: benzin utantoltes nelkul egy ido utan megall. ... ?

Te tényleg ilyen ütődött vagy?
Az én emlékeztetőül fentebb ideírt állításomban a < szemben > szó is szerepel.
Te a mondatoknak csak egyik felét olvasod el?

?Miert, a benzinesnel nem faszikam? Az nem amortizalodik??
De igen, kevéssé művelt barátom, csakhogy az itt emlegetett elektromos autónak az amortizációs költsége kb négyszer nagyobb.
Ez az autó kb 20 millióba kerül. Egy ugyanilyen benzinest vegyünk 5 milliósra.

?"Ráadásul még a neked kedvező kisebb adó sem az autód érdeme, hanem az adórendszeré."

Halvany lila fingom nincs, hogy mirol vartyogsz makifej, de te majd biztosan ezt is kifejted. Amugy ha valami az adorendszer erdeme, de az autora vonatkozik, akkor az az auto hibaja? ?

Ha figyelmesebben olvasnál, észrevetted volna, hogy én nem azt írtam, hogy az autó hibája.

Amúgy az adórendszer emlegetése arra utalt, hogy a benzint lényegesen magasabb adó terheli mint az elektromos áramot.
Igy ez is csökkenti az elektromos autók energia költségét
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

kozmix1, 2018. szeptember 12., szerda 23:42

@Józsi1111: "1. : A CO2 kibocsátásnak hány %-át jelentik a személygépkocsik?
Ebből a szempontból azonban az is fontos, hogy mennyi az áramtermelés CO2 kibocsátása, illetve mennyi lesz."

A véleményem szerint, a CO2 az csak az egyik probléma, a másik nem kevésbé súlyos probléma az autóknál, illetve a robbanó motoros, vagy sugárhajtású gépeknél, erőműveknél (legyen az akármiféle tüzelős, vagy atom erőmű), a környezetbe kerülő a mai viszonyok között igen komoly méretű közvetlen hőterhelés!
Sok száz millió gépről lehet beszélni, amelyek hatalmas nagyságrendű hőt juttatnak a légkörünkbe, amely szintén felelős a klímaváltozásért azaz a felmelegedésért, de erről nem igazán beszél senki!
A közeli jövő csak az lehet, hogy amit csak lehet, ki kell váltani zöld energiával (nap, szél, víz), és a jövő elektromos járműveit is ezekkel kell üzemeltetni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Józsi1111, 2018. szeptember 12., szerda 23:06

@matyi2010: matyi2010, 2018. szeptember 11., kedd 11:55
Erről vitázunk:
Tőled:?Gyakorlatilag biztos, hogy az elektromos autók jelentik 2030-2040 körül az autózást.?
Én: "Természetesen valamikor majd csak elektromos autók lesznek.De azért a 2030-as idő szerintem egy kicsit korai.A jelenlegi növekedési szintet nem lehet alapul venni.Jelenleg lényegében flancból vásárol autót az, aki a borsos árat meg tudja fizetni."

Kettőnk kijelentése nem teljesen azonos, de ebben a vonatkozásban nem emeltél kifogást.
Én úgy értettem, 30-40-körül az lesz a természtes, hogy valaki elektromos autót vesz.
Az egész világon, hiszen az én kijelentésem szükségszerűen az egész világra vonatkozott.

1. : A CO2 kibocsátásnak hány %-át jelentik a személygépkocsik?
Ebből a szempontból azonban az is fontos, hogy mennyi az áramtermelés CO2 kibocsátása, illetve mennyi lesz.
No meg az is, hogy mi lesz a teherforgalommal?
Természetesen a lítiumtermelés energiaigénye sem mellékes, így ez is CO2 kibocsátást jelent.
Szerintem a közvetett CO2 kibocsátás is CO2 kibocsátás.
2.: A kitiltás természetesen ösztönözni fogja az elektromos autó vásárlást, de csak azok vásárolhatnak elektromos autót, akiknek lesz hozzá elég pénze.
A többségnek marad a tömegközlekedés.
3. : A piac nagysága csak a darabszámot emeli drasztikusan, de a %-ot nem.
?helyeznek forgalomba Kínában ez 2030-ra 10-15 millió lesz. ?
No de hány %-ot jelent ez a mennyiség?
Kétlem, hogy megközelítené a 100%-ot.
Ha pedig nem, akkor saját adatod cáfol meg.
Kötelező elektromos kvóta?
Mennyi is lesz?
Honnan lehet ebből tudni, hogy 2030-40-re a kötelező kvóta 100% lesz?

Fenntartom, a jelenlegi célok szerinti extrapolálás nem megfelelő.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2018. szeptember 12., szerda 8:22

Józsi1111, 2018. szeptember 11., kedd 21:31
@matyi2010 "Természetesen valamikor majd csak elektromos autók lesznek.De azért a 2030-as idő szerintem egy kicsit korai.A jelenlegi növekedési szintet nem lehet alapul venni.Jelenleg lényegében flancból vásárol autót az, aki a borsos árat meg tudja fizetni."
1. 2030 -ra az EU 45%-kal akarja csökkenteni a CO2 kibocsájtást. Ezt szerinted milyen más módon éri el?
2. 2030-ra számos városból, vagy azok belvárosából kitiltják a belsőégésű motorral működő autókat.
3. Az EU-tól kétszer-háromszor nagyobb, jelentősebb piac Kína. A nagyvárosokban, Sanghajban, Pekingben már most drasztikusan korlátozták a benzinmotoros autók forgalomba helyezését. A dízeleket kpl kitiltották, csak az elektromos hajtásúak helyezhetőek forgalomba. Már 2020-ban kb 2 millió elektromos autót gyártanak és helyeznek forgalomba Kínában ez 2030-ra 10-15 millió lesz. Hiába ment Merkel a VW érdekében panaszkodni Hszi Csin Pinghez, jövőre KÖTELEZŐ elektromos kvótát kell teljesíteni a német gyártóknak is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2018. szeptember 12., szerda 8:06

V0LE, 2018. szeptember 12., szerda 7:11

Miért gondolja úgy minden tahó libsi, hogy személyeskedéssel, bunkóskodással helyettesítheti az érveket, tényeket?

Most nincs időm összegyűjteni az összes hivatkozást, egy példa: https://dailykanban.com/2018/09/tesla-drives-contractor-into-bankruptcy-trustee-says/

Tesla minőség és megbízhatóság: https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-2018-9/
Nissan Leaf (2011-2017) 99.7%
Least reliable: Tesla Model S - 50.9%

Így sorra az összes ostobaságod cáfolható.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. szeptember 12., szerda 7:14

@Czirok_a_gasztroblogger: "Nem tudom hogy nő, de egy Bp-től kevesebb mint 200 km-re lévő autóipari üzemben dolgozó haverom mesélte, hogy egyszer hoztak nekik Pestről egy Teslát (a Model S-t, ha jól emlékszem), és az út utolsó harmadában már igen necces volt hogy kibírja-e az aksi, útközben nem voltak töltőállomások, ugye. "

Na, mostmar megint 200km cefrecske? Ez nalad ha jol latam veralkohol szint fuggo, neha 100km -t se megy, neha 200 -at se, neha sikerul a 200km, aztan megint csak 100km. De legalabb csak ennyi valtozo van nalad egy tortenetben, ez is valami :DD
Mellesleg a kocsmai haverod nagyon megbizhato forras.... legalabbis neked biztosan :D


A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2018. szeptember 12., szerda 7:11

@matyi2010: "Erősen veszteséges, egyszerű piramisjátékként működik: az új befektetők fedezik a meglévő és egyre növekvő veszteséget."

Akkor talan tedd fel magadnak a kerdest: miert veszteseges evek ota?
Aztan az egyik fuggony mogott ott lesz a folyamatos fejlesztes, toltohalozat kiepitese, gyar epites...

"Nincs vevőszolgálat"

Ez meg jozsika hulyesegeinel is durvabb. En hulyem eg epp ma hivtam oket egy rendeles miatt, de nem teszem, ha elore tudom, hogy nincs is kit hivni.... :DDD

"a holland importőr már csődeljárást indított a Tesla ellen, mert nem fizeti a garanciális javításokat"

Szep hazugsag matyika... a szokasos toled.

"Vásárlói érdekképviseletek szerint magasan a legrosszabb minőségű autó."

Ez is kamu, de jol hangzik es a kocsmaban biztos eros utokartya egy vitaban.

"Vagy pénzügyi befektető, valamelyik tech cég (pl a legnagyobb részvényes kínai Tencent) vagy egy nagy autógyár, mint a VW lesz az új tulajdonos"

Oh, a vegere csak megcsillant a kristalygombod matyika, koszonjuk a tuti infokat a jovorol... biztos igy lesz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html