Kommentek

tulajdonos: atesz69, létrehozva: 2014. december 13., szombat 17:49
 

bogyu, 2014. december 15., hétfő 9:12

@Warlock: "Mert nyilván, több ember fizet többet jóval, mint ahány kevesebbet... különben nem várnának tőle 20 mrd-t, és nem vezették volna be."

Nyugalom, emberek, nyugalom!
A Kedves Vezető kinyilatkoztatta, a külföldiek fizetnek (pont annyit, mint eddig), a magyarok meg jobban járnak. Itt valószínűleg arra a néhány ezer (tízezer) magyarra gondolt, akik mindig jól járnak. Kapnak trafikot, családtagok állami támogatást, csatlósok földbérletet, sporthaverok zsíros állami állást, stb.
A többi itt élő ember aki szintén magyarnak gondolja magát, meg nem jár jobban. Hacsak nem hiszi azt, hogy ha fizethet, akkor jár jobban. Persze vannak ilyenek is, ezek az unortodox gondolkodású emberek. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

megfigyelt, 2014. december 14., vasárnap 22:55

@GabeszME: Ugye nem Magyarországon él,mert ha itt élne tudná,hogy a kormány döntéseit nem szakmai érvek vezérlik.A döntéseket EGOISTA SENKIHÁZI politikusok hozzák.
Amennyiben a ZEMBEREK érdekeit néznék akkor a megyei matricán kívül 4 fajta matricát vezetnének be egy 3-napost ami a hétvégi látogatásokat szolgálná lenne egy 15 napos egy havi és az éves. A 3-napos ára megegyezne a 2010 januári 4 napos árával, nem lesz ilyen mert az nem a bevételt növelné, EZEKNEK az Isten pénze sem elég.
Két mérnök barát találkozik ,az egyik kérdezi ""Mit csinálsz most"" válasz : "semmit"" ujabb kérdés "" melyik minisztériumban.""
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2014. december 14., vasárnap 16:50

@anti-unortodox: Csak egy tipp: ugyan nem mindenkinek jó a matricázás, de...

De találtak egy módszert, amivel a fuvarozók számára megint sikerült kicsit kiszélesíteni az adóztatott útszakaszok hosszát.
Ez pedig ugyanolyan fejőstehén, mint az ÁFA vagy a tranzakciós adó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Warlock, 2014. december 14., vasárnap 14:56

@anti-unortodox: "Csupán egy kérdésem van, ha annyira jó mindenkinek az új megyei szintű matrica bevezetése, és szinte mindenki jól jár vele, akkor mégis hogyan, és kiktől tervezték be azt a 20 milliárd éves bevételt?"

Na... pont erre a kérdésedre nem fogsz választ kapni... legalábbis értelmeset... :-)) Mert nyilván, több ember fizet többet jóval, mint ahány kevesebbet... különben nem várnának tőle 20 mrd-t, és nem vezették volna be.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

anti-unortodox, 2014. december 14., vasárnap 14:52

@GabeszME: Csupán egy kérdésem van, ha annyira jó mindenkinek az új megyei szintű matrica bevezetése, és szinte mindenki jól jár vele, akkor mégis hogyan, és kiktől tervezték be azt a 20 milliárd éves bevételt?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rohadtnarancs, 2014. december 14., vasárnap 14:38

NFM:olcsó az új sztrádamatrica.A tavalyelőtihez képest igen ,mert az már nem ér semmit.
Az NFM-nek olcsó,mert a mi pénzünkön vesznek nekik matricát,bitos azért mert olyan kicsi a fizetésük a mi kis minimál bérünkhőz képest.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matuska63, 2014. december 14., vasárnap 13:04

@GabeszME: Had válaszoljak mint érintet. Ez minimum 150.000 embert érint ami kb 50.000 család alsóhangon. Miért is? Mert sajnos Mo-on nagyon sok olyan igazgatási stb. dolog van amit csak Pesten tudsz elintézni. Munkába én is közösségi közlekedéssel jutok el, de havi szinten minimum 1-2 szer be kell Pestre autóznom. Ja és a fizetős szakasztól 4 km.-re lakom.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2014. december 14., vasárnap 12:38

@GabeszME:

Ez az intézkedés nem, hogy növelné, de inkább csökkenteni fogja a településeken áthaladó kocsik számát,

te inkabb ne írj hatastanulmanyt, ehhez azert kicsit tobb kell :)




Egyébként kíváncsi lennék a "szakma" véleményére és indoklásaira, valamint egy két számításra is. Kíváncsi vagyok látunk-e ilyet valaha.


na latod, elerkeztel a lenyeghez
erre mi is kivancsiak vagyunk, de nem utolag, hanem minden intezkedes ELOTT
ti. az így szokas, nem megerezeskre szoktak normalis helyeken inzótezkedsejket, rendeleteket, torvenyeket hozni, hanem alapos tanulmanyozas utan, amihez a szakma az alap


de elmondom neked a valosagos sztori

van egy olyan koltsegvetes, amit rosszul csinaltak meg
most nem menek bele a stukruralis hianyba, ami evente no allandoan, ami egyre csak a hízik, a lenyeg, hogy van rajta egy baromi nagy lyuk..

erre kiutalaltak, csak ugy, minden elozetes vizsgalat nelkul ezt a fizetest

erre felhaborodas
na, mit csinaltak..
bevezetnek ezt a megye kartyat, ami amugy, mas korulmenyek kozott nem is lenne rossz (ugyan az ellenorzast meg most sem ertem)..hogy lecsendesítsek a kozfelhaborodast

szoval itt nem az a lenyeg, hogy nekunk jobb legyen )mert akkor csak a kartyaban gondolkkodtak volna (de elotte gondolkodtak is volna), hanem a penzhez jutas

nemsok?

pewrsze
itt 400HUF-fal tobb, ott "csak" 300 Huf, emerre 1000 HUF..amott meg 500HUF..es így tovabb...szinte a vegtelensegig


nem sok szerinted?
eccer add ossze, hany ezer forintra jonnek ki ezek az 'aprobb' tetelek
nem kevesre, havonta sok-sokezer tobbletteher
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2014. december 14., vasárnap 12:29

@rigolya:

paksot ne hagy ki
az azert eleg nagy falat minden hatastanulmany nelkul
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2014. december 14., vasárnap 12:28

@HovZoli:

A körgyűrű esetén a brutális külföldi tranzit forgalmat akarják

1.
a korgyuru ezert van, hogy a brutalis tranzitforgalom ne a
a varoson menjen at
2.
egyedul csak oket nem erinti, hiszen mar a hataron felszerelkeztek matricaval

viszont erinti az agglomeraciot, arinti azokat, akik naponta jarnak munkaba, erinti azt, aki ki akar ugrani az anyjahoz, vagy egy baratjat akarja meglatogatni, de esetleg csak vasarolni akar (ugye ott nagy bavasarlokozpontok epultek)
es erinti az ott lakokat, bizonyos telepules lakoit..ugye nem gondolod, hogyha valakinek ki kell mondjuk szombaton ugrani a a Baumaxba. mert vmit szerelni akar otthon..majd ilyen bizbazt mindjart vesz is..
nem, szepen a mellekutakon kikacsazik

es meg annyit

te pontosan ismered az osszes megye hatarait?
mert be van igerve a nagy buntetes persze, ha atleped valahol
te biztos, hogy nem fogod soha atlepni???
nem fogsz olyan utra tevedni, amirol nem tudod, hogy fizetos?

mellesleg milyen modon ellenorzik?
mit kell hozza kiepíteni?
es ki epíti ki ezt januar elsejeig? es mennyibe fog ez nekunk kerulni?
errol meg egy hangot sem hallottam

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2014. december 14., vasárnap 12:12

@GabeszME: Ön szerint mennyi szakmai konzultáció és hatásvizsgálat előzte meg:
- az internetadó ötletét?
- a megyei autópályamatrica ötletét?
- a pedagógus-bértábla minimálbértől való leszakítását?
- a rezsicsökkentéses m.rhaságokat?
- a MOL-részvények megvásárlását?
- a banki államosításokat?
- a külügyből a diplomaták futsalosookra cserélését?

Nem kíván maga túl sokat orbániától?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

GabeszME, 2014. december 14., vasárnap 11:23

Most nem azért, hogy OV-t védjük, vagy a kormányt éltessük, de Pest megyében hányan voltak eddig azok, akik a díjmentes részen kívülről jártak be dolgozni, akik nem vettek éves vagy havi matricát mert sokallták az összeget? Na most ezek rendre a környező településeken mentek keresztül, lehet, hogy felmentek utána az ingyenes szakaszra, azonban ezek az emberek 90-95 %-ban meg fogják venni 5-10 eFt-ért az éves matricát 1-2 megyére, mert gazdaságilag megéri. 1 év alatt az üzemanyagon be fogja hozni a matrica árát azáltal, h. nem kell a településeken áthaladni. Ez az intézkedés nem, hogy növelné, de inkább csökkenteni fogja a településeken áthaladó kocsik számát, maximum más lesz a "célközönség". Egyébként kíváncsi lennék a "szakma" véleményére és indoklásaira, valamint egy két számításra is. Kíváncsi vagyok látunk-e ilyet valaha. Vagy csak hőbörögni, tiltakozni és a kormányt szidni tudnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

GabeszME, 2014. december 14., vasárnap 11:21

Most nem azért, hogy OV-t védjük, vagy a kormányt éltessük, de Pest megyében hányan voltak eddig azok, akik a díjmentes részen kívülről jártak be dolgozni, akik nem vettek éves vagy havi matricát mert sokallták az összeget? Na most ezek rendre a környező településeken mentek keresztül, lehet, hogy felmentek utána az ingyenes szakaszra, azonban ezek az emberek 90-95 %-ban meg fogják venni 5-10 eFt-ért az éves matricát 1-2 megyére, mert gazdaságilag megéri. 1 év alatt az üzemanyagon be fogja hozni a matrica árát azáltal, h. nem kell a településeken áthaladni. Ez az intézkedés nem, hogy növelné, de inkább csökkenteni fogja a településeken áthaladó kocsik számát, maximum más lesz a "célközönség". Egyébként kíváncsi lennék a "szakma" véleményére és indoklásaira, valamint egy két számításra is. Kíváncsi vagyok látunk-e ilyet valaha.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

ZalanIvan, 2014. december 14., vasárnap 8:03

Hova maga valoban ennyire korlatolt? Maga latott mar olyan hulye kulfoldit,aki vegig megy az orszagon alsorendu ingyenes utakon,aztan az elso ingyenes sztrada felhajtonal feloson ra,majd par km utan lemegy mert fizetni kell... Milyen meset akar itt elsutni maga is? Kulfoldi eddig is fizetett es ezutan is fizetni fog. Most ezzel az a helyben lako fog fizetni akki eddig ingyen hasznalta ezeket a szakaszokat az orszagban. Ne hulyitsen itt senkit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

ZalanIvan, 2014. december 14., vasárnap 8:03

Hova maga valoban ennyire korlatolt? Maga latott mar olyan hulye kulfoldit,aki vegig megy az orszagon alsorendu ingyenes utakon,aztan az elso ingyenes sztrada felhajtonal feloson ra,majd par km utan lemegy mert fizetni kell... Milyen meset akar itt elsutni maga is? Kulfoldi eddig is fizetett es ezutan is fizetni fog. Most ezzel az a helyben lako fog fizetni akki eddig ingyen hasznalta ezeket a szakaszokat az orszagban. Ne hulyitsen itt senkit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

HovZoli, 2014. december 14., vasárnap 6:33

A budapesti régióban a bér és fizetés +20% a magyar átlaghoz képest, tehát az egykulcsos adó kiket érintett a legpozitívabban?
A családi adó kedvezményt is Ők tudják leginkább elérni! Most tényleg havi 400 Ft-on (egy buszon megváltott BKV jegy árán vacakolnak?)

A körgyűrű esetén a brutális külföldi tranzit forgalmat akarják megadóztatni leginkább, de ugye az EU-s szabályok nem engedik, hogy idehaza külföldi és magyar között különbséget tegyenek, az adó jogszabályok tekintetében!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

VoIe, 2014. december 13., szombat 22:43

Mino meglepetes, orban megint hazudott:

http://www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/cafolja_orban_kijelenteset_brusszel.3.207859.html
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2014. december 13., szombat 21:36

@gadam0114: Miért nem lesznek sztrádakapuk?

A kapuk nem jönnek ki orbániával!

1998-ban ők bontották le az igazán használatarányos fizetést lehetővé tévő sztrádakapukat.
Valamint egy bizonyos kollégiumi társ is vett valami beléptetőkaukat, amik aztán lezsírozva álltak addig, amíg erkölcsileg el nem avultak.

Mit nekünk racionalitás és szakértelem?! orbániának biztos nem kellenek!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

gadam0114, 2014. december 13., szombat 21:18

Rendben, és mi van azokkal a megyékkel ahol nincs is autópálya, a pesti jól jár, mimnden autópálya oda megy, de pl. ha valaki hajdúbiharban autózik, vagy békésben ? Hol tudja az a megyei matrica előnyeit kiélvezni ? Ja és a rendszer már bonyolultabb nem is lehetne, miért nem vezetnek be kapus rendszert ennyi erővel... de ez a megyei díjazás, egy hülyeség, értelmetlen, és átláthatatlan és egyes megye határon lévő településeket komoly forgalom fog terhelni, hogy 10 km -re az autósok másik megyében nem foglyák megenni a matricát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

zappara, 2014. december 13., szombat 21:16

@zappara:

de a kocsma viszont olcso :)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html