Kommentek

tulajdonos: Helianthus, létrehozva: 2015. szeptember 13., vasárnap 11:50
 

Pluralista, 2015. szeptember 14., hétfő 10:35

@antitroll: A robbanómotort rég leválthatták volna a hidrogéncellás technológiával is, valamiért nem tették. Akkor nem hiszem, hogy a nehézkes, drága elektromos motorok fogják leváltani (1-1 elektromos motorhoz rengeteg ritkafém kell, ezek szinte aranyárban vannak). A "gigafactory"-ban rengeteg akkumulátort terveznek gyártani, és ezeket a benzinkutakon cserélgetnék feltöltött akksira, hogy ne kelljen várni. Ezzel csak az a gond, hogy ahhoz ugyanúgy energia kell, amit vagy továbbra is fosszilis forrásból termelnének, vagy gigantikus napelemfarmokat telepitenek minden egyes benzinkúthoz. Mindenkinek a fantáziájára bizom...

Az amerikai palaolajjal együtt nem csak az olajcégek, hanem a finanszirozó bankok, csőgyártó acélipari cégek is bedőlnek vagy igen nehéz helyzetbe kerülnek. Dolgoztam az olajiparban, tudom hogy 1-1 mező megnyitásához mennyi szervezés, mobilizáció kell, ez a legritkább esetben sikerül 1 éven belül, de tudok olyan olajmezőről, ahol 20 év alatt sem sikerült beinditani a termelést.









A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rw2, 2015. szeptember 14., hétfő 1:04

@antitroll:
"Az 1900-as elején az elektromos autó, mint technológia sehol nem volt, nem is versenyezhetett még a kezdetleges robbanómotorosokkal sem."

Na ez azért nem igaz, az önindító feltalálásáig és a T modelig több villanyautót adtak el mint belsőégésűt. Sajnos a hatótáv miatt végül a belsőégésű leverte a villanyautókat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2015. szeptember 14., hétfő 0:45

@Pluralista:
Ja... Már ne haragudj, de ez butaság!
Az 1900-as évek elején az autó luxuscikk volt, most használati eszköz.
Az 1900-as elején az elektromos autó, mint technológia sehol nem volt, nem is versenyezhetett még a kezdetleges robbanómotorosokkal sem. Ma meg mint alternatíva viszonylag rövid időtávban leválthatja legalábbis a személyautóknál.

Ha 6 hét alatt nem is tudnak újra nyitni, egy év kb elég rá. Mivel a kőolaj világpiaci árát a tárolt készletek nagysága és a termelési adatok tény és várható idősorai határozzák meg, "atombandinak" igaza van. Az árutőzsdén nem tudnak elvonatkoztatni, mint lehetséges készletektől. Ha az olaj ára eléri a kritikus 60 USD árat (sőt állítólag már ez alá is le tudnak menni az új fejlesztésekkel az olajhomoknál és olajpalánál), akkor azonnal beárazzák, hogy a termelés beindul. Mint feltételes készlet, nem engedi az árakat elszabadulni. Ezért normál körülmények között nem tud 60 USD fölé menni többet az olajár, legfeljebb nagyon rövid időre, vagy rendkívüli körülmények hatására.
Tudom mi fáj nektek. Én nem kívánok semmi rosszat az oroszoknak, de most tényleg bajban lesznek, ha nem váltanak!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Pluralista, 2015. szeptember 13., vasárnap 21:03

@atombandi: "6 hét alatt újranyitnak az amcsik bármilyen kutat"

Ja, mint egy kerti széket.

"Gigafactory"

Már az 1900-as évek elején minden harmadik autó elektromos hajtású volt. Pedig akkor nem volt ilyen olcsó az olaj, mint most.

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2015. szeptember 13., vasárnap 20:32

@Zodiakus:
sose lesz már annyi az olaj, vagy csak igen rövid ideig, mert már beindultak a tartósan magas olajár elleni folyamatok. a palaolaj mostmár bármikor beröffenthető lesz, 6 hét alatt újranyitnak az amcsik bármilyen kutat. a másik az eletromos autók. minél tovább haladunk az időegyenesen, annál több ilyen autó lesz az utakon. minél nagyobb szérában gyártják őket, annál olcsóbbak lesznek. és ami az elektromos autók árára igen nagy hatással van, a gigafactory. nemsokára megkezdi a termelését, egymaga több, mint megduplázza az éves akkumulátor gyártást, ráadásul töredék áron fogja előállítani. a panasonic-kal együtt már a gigafactory2-t tervezik. ez biztos nem a benzin meg dízel fogyasztás növekedését segíti elő...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Rodent, 2015. szeptember 13., vasárnap 16:30

@matrica: Svajcban csak szeretnenek olyan jol elni mint az oroszok :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matrica, 2015. szeptember 13., vasárnap 16:26

@Rodent:
Ha Putyin azt mondta, hogy az oroszok svajci eletszinvonala a gazdasag zsugorodasatol meg nagyobbat no, akkor az biztos ugy is van :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Rodent, 2015. szeptember 13., vasárnap 16:18

@matrica: "Az utolso negyedevben 3,5%-kal nott az usa gazdasaga."

Az semmi, az orosz gazdasag -3,5% -os teljesitmenye, na az mar valami :DD

Tudod, unortodoxia van vagy miaszar :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matrica, 2015. szeptember 13., vasárnap 16:11

@Pluralista:
"beindítja a gazdaságukat. Aztán semmi ilyen nem történt. "

Az utolso negyedevben 3,5%-kal nott az usa gazdasaga. Akkor a magyar 3,2% megiscsak semmi?????
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Pluralista, 2015. szeptember 13., vasárnap 15:14

@Helianthus: Igen, ez érdekes, az olcsó olajár általában be szokta indítani a világgazdaságot. A mostani arab olajdömping kezdetén is először örültek az amerikaiak, mondván hogy az olcsó olaj majd beindítja a gazdaságukat. Aztán semmi ilyen nem történt. Én úgy látom, hogy épp a felfutó palaolajtermelés volt (lett volna) az a húzóágazat, ami beindította volna az amerikai gazdaságot. Hát ennek most betettek az arabok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Helianthus, 2015. szeptember 13., vasárnap 14:30

@Pluralista:

,,azaz folyik egy másik, kevésbé nyilvános, de valószinűleg sokkal keményebb olajháború is..."

Ez nem olajháború.

Nézd meg a tőzsdéket. Világátlagot tekintve már lefelé megy a görbe.
pedig az olajár csökkenése miatt ennek nem szabadna előfordulnia. Ha
megindulnának az felfelé,az felgyorsítaná a világválságot, hiszen az
energiaárak drágítanák az árukat. Ezt úgy nevezném, hogy a világválság szétterítése az olajtermelők a gazdagabb országok felé.

Ezért írtam, hogy mostanában az olajtermelőknek nem jut eszükbe tárgyalni, amikor eddig a zsebükben hordták a világot. Nem akartam néven nevezni, de ezt is nyugodtan a háttérhatalom számlájára lehet írni. Ha emelkedni kezdenek megint az árak (1-2 éven belül várható, vagy akár még hamarabb is), felgyorsul a világgazdaság esése. És a
migránsoknak sem fognak annyit adni a befogadó országok, amennyit kellene ahhoz, hogy azok kezdjék szét szedni az EU-t.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Zodiakus, 2015. szeptember 13., vasárnap 14:22

A piac újraosztása történik,mielőtt új vezetékeket építenek.Aztán ...aztán lesz még 140 dollár/hordó s az ár!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rw2, 2015. szeptember 13., vasárnap 14:19

@matrica: nem hiszem, a folyamat elindult, már nem fog megállni. Az olajár hektikus változása mindenképp efelé tereli a népeket. Sőt azt mondom talán még jó is, ugyanis ez előbb hozhat olcsóbb, szélesebb körnek megfizethető árú elektromos autókat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2015. szeptember 13., vasárnap 14:11

Azt gondolom, hogy ez a arhaboru, amit az olajtermelok folytatnak a piacert tortenelmi lehetoseget adott az EU de akar Kina kezebe.
Nyilvan elerkezett az ar arra a szintre, aminel a vegtermek arat nem szbad engedni. Adoemelesekkel lehetne szinten tartani, a beveteleket pedig energiahatekonysag novelesere forditani, uj technologiakat fejleszteni, amivel fuggetlenednenek a szenhidrogentol. Ezzel a olajhaboruban neveto harmadikkent vehetnenk reszt, amikor megvan a gyoztes, akkor a hajara kenhetne az olajat, meg a foldgazt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2015. szeptember 13., vasárnap 14:03

Ezen a szinten mar lassan mindegy az olaj vilagpiaci ara a finomitott termekek aranak szempontjabol.
Az olaj aranak csokkenesevel mar a finomitasi koltseg aranyaban magasabb, amire meg rajon a rengeteg ado.
Vagyis ha 10%-al csokken az olajar, akkor a vegtermek jo ha 1-1,5%-al csokken. Vagyis azert innentol a kozvetlen haszna a mezei autosnak eleg mersekelt.
Az oroszok meg hiaba termelnek olcson olajat, az o problemajuk nem ebbol fakad. Az oroszbarat kommentelok ezen ne oromkodjenek! Az o gondjuk, hogy joszerivel az energiahordozok exportjabol elnek. Az eredeti 2015-os koltsegvetesuk eredetileg 100 USD olajarral kalkulaltak. Kesobb ezt csokkentettek 75 USD-re. Mivel az exportjuk ugy 70%-a energiahordozo, ki lehet szamolni, hogy mekkora ervagas az 50 USD alatti olajar az orosz kulkereskedelmi merlegnek es a koltsegvetesnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Pluralista, 2015. szeptember 13., vasárnap 13:44

@Pluralista: azaz folyik egy másik, kevésbé nyilvános, de valószinűleg sokkal keményebb olajháború is, az oroszok és az arabok között. Nem véletlen, hogy mostanában Putyin gyakran beszél a szaudi herceggel (vagy mivel).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Bulemia, 2015. szeptember 13., vasárnap 13:40

Jelentős árcsökkenést generálna ez minden szinten: az élelmiszerekől a vegyiparig és a tömegközlekedésig.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Pluralista, 2015. szeptember 13., vasárnap 13:40

"Győztek a szaúdiak?" Igen. Nem mintha ez bármikor kérdés lett volna.

At oroszok meg, a gyönge rubellel, jelenleg olcsóbban termelnek mint az arabok (vagy legalábbis a nagy részük). 4.20$/barrel a Rosznyeftnél...



A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Helianthus, 2015. szeptember 13., vasárnap 12:43

@matrica:

,,Bosszankodsz egy olyan hir miatt, ami jo hir a magyaroknak es rossz hir az orosz gazdaidnak."

Meglátjuk, hogy 3 év múlva kinek lesz ez jó hír.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Helianthus, 2015. szeptember 13., vasárnap 12:41

@Rodent:

,,Valoszinuleg tobb eszuk van mint neked."

Hogy egymás alatt vágják a fát?
Ez remek, nekem jó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html