Kommentek

tulajdonos: Suzywong, létrehozva: 2019. szeptember 18., szerda 10:25
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 8:38

@atombandi:
"aksik eloallitasi ara folyamatosan csokken"
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium

Mert jelenleg esik a lítium ára.
Nem lesz ez mindig így...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 8:35

@V0LE:
Ja, láttál traktort...tologatósat...60 éve...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 19., csütörtök 7:30

@atombandi: "Amig a sznobok 1%-ot sem elero aranya i8-akat meg ilyeneket vesz, az sose volt celkozonseg, legalabbis ok nem egy model3-rol almodoznak. Megveszem a bombit, aztan rajonnek, hogy szar, mert felet tudja egy teslanak, de nem erted a status fogalmat."

Epp a napokban rohogtem egy nagyot egy kinai foszeren. Epp toltottem a Tesla -t amikor felbukkant ez a majom az i8 -assal es beallt a Tesla toltohoz. Kozel 10 perc volt mire felfogta, hogy ott nem tudja tolteni azt a szutykot. Kicsit tavol allt meg a toltotol es parszor megrangatta a kabelt mert nem ert el a nyilasig, mar majdnem szoltam neki hogy fejezze be mielott szetcseszi, de meg idoben feladta es elkullogott. Es itt az oriasi kulonbseg a Tesla es a tobbi gyarto kozott: csak a Teslanak van ertekelheto gyorstolto halozata, a tobbinek szinte semmi, meg csak most kezdik el kiepiteni, de az sok ido es penz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 19., csütörtök 7:21

@krix7: Igen lattam, de en veled ellentetben lattam mast is. Talan vegre ki kene mozdulnod a budos tarjanbol hogy valosagosabb kepet kapj a vilagrol. Mondjuk ehez esz is kene, hogy felfogd mit latsz, az meg ugye nincs, szoval jobb is ha tarjanban maradsz, a helyi kocsmaban biztos nagyon tudod osztani az eszt :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 19., csütörtök 7:19

@matyi2010: "Igazad van, a Tesla nyert egy félévet. 19 végéig már valószínűleg kihúzza... Aztán megy a levesbe, az amerikai autóipar maradékával együtt."

16 eve josoljak a hozzad hasonlo idiotak, hogy mar csak par honap es jon a csod. De valahogy megsem jon es szepen tarolja le a piacot a Tesla, mikozben ti arrol almodoztok, hogy majd jol csodbe megy. LOL :DD

"A valamennyire nyereséges Model S és X eladása esik, a Model 3 meg veszteséges."

Ez jokora hazugsag, eleg csak megnezni a hivatalos eves reszvenyesi beszamolot.

"Musk szemérmetlenül hiteget -lesz gyárbővítés Sanghajban"

Nem akarlak elkeseriteni, de mar megkezdtek a munkalatokat, szoval ez sem jott be :DD

"közben meg folyamatosan veszteséges és készpénzhiányos."

Mindketto hazugsag... szokasos matyika fele erveles.

"Közben még csak most jött rá a Model X-re az I-Pace, az EQC, az e-Tron."

Es mindharomrol kiderult, hogy a Tesla koroket ver rajuk. Raadasul toltohalozat sehol nincs ezekhez.

"Jövőre jön az Y - de jön az iX3, az eQB, a Q4 Qauttro, az ID4."

Ahogy a Tesla tobbi tipusa is magasan veri a versenytarsakat, pont ugy fogja lealazni a Model Y ezeket is. Biztos nagyon rossz lesz a Teslanak, hogy minden szegmensben piacvezeto :DD

"Kínában rejtély minek bővíteni az épülő 150 ezres gyárat?"

Nem, csak siman tul ostoba vagy hozza, hogy megertsd a folyamatokat. Nagyon jol tudjak hogy mit csinalnak.

Ulj le matyika, ez idaig egy kover egyes :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2019. szeptember 19., csütörtök 3:02

Ja, azt meg elfelejtettem irni, hogy aksik eloallitasi ara folyamatosan csokken a gigafactoryban, mikozben az energiasuruseg meg no. Ezert is valtottak a bovitett hatotavu model3-ra. Boven sikersztori a tesla, akkorat rugott az autopiacba, hogy az osszes autogyarto azota keresi a csavarhuzojat, hogyan tudna hasonlot epiteni. Ritka az, ami ekkora valtozast hoz a vilag eletebe, mint a tesla tette. A tradicionalis autogyartok blokkoltak az elektromos auto fejleszteseket. Most meg csodalkoznak, hogy 10 hatranyban vannak.

O1G
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2019. szeptember 19., csütörtök 2:57

@matyi2010:
Tyu, azert el vagy tajolva a szamokkal. Egyreszt a Tesla nemcsak elektromos autokkal foglalkozik, tehat a vesztesegert sem az autgyartoi divizio a felelos. Peldaul, ha leallitanak a tolto infrastruktura fejlesztest, akkor mar pluszban lenne folyamatosan. Neked nem tunik fel, hogy folyamatosan a nulla ala van pozicionalva, de folyamatosan omlik a penz a cegbe? Az amerikai tozsde nem egy kickstarter, ha nem vetted volna eszre.

2018 Q1 9,766
2018 Q2 28,578
2018 Q3 53,239
2018 Q4 61,394
2019 Q1 62,975
2019 Q2 72,531

Ezek a hivatalos darabszamok a model3-ra. Ketlem, hogy 1800 eladott auto lenne, amikor meg mindig varolistas. De ha lemaradt egy nulla, meg az is keves lenne a negyedeves szamokhoz kepest.

A felsorolt premium kategorias autok pedig nem vesznek el piacot a teslatol. A chevi azon imadkozik, hogy minel kevesebb Bolt-ot vegyenek az emberek, mert ok tenyleg csodbe mennenek. Majd ha elektromos astra versenykepes aron, meg suzuki, akkor izgulhat a tesla. Amig a sznobok 1%-ot sem elero aranya i8-akat meg ilyeneket vesz, az sose volt celkozonseg, legalabbis ok nem egy model3-rol almodoznak. Megveszem a bombit, aztan rajonnek, hogy szar, mert felet tudja egy teslanak, de nem erted a status fogalmat. Van nekik elektromos autojuk, meg is tudjak mutatni. Hasznalni? Azt nem szoktak.

O1G
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 18., szerda 20:06

@V0LE:
Te kötsög'!
:D
Láttál már traktort valaha?
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 18., szerda 19:59

V0LE, 2019.09.18 19:42

Igazad van, a Tesla nyert egy félévet. 19 végéig már valószínűleg kihúzza... Aztán megy a levesbe, az amerikai autóipar maradékával együtt.
A valamennyire nyereséges Model S és X eladása esik, a Model 3 meg veszteséges. A Tesla piramisjátékot a befolyásolható amerikai és egyéb idióta részvényvásárlók tartják csak el.
Musk szemérmetlenül hiteget -lesz gyárbővítés Sanghajban, az Usaban, lesz Y, lesz pick-up, lesz kamion... közben meg folyamatosan veszteséges és készpénzhiányos. Miből lesz mindez? De majd a következő negyedév...
Közben még csak most jött rá a Model X-re az I-Pace, az EQC, az e-Tron. Jövőre jön az Y - de jön az iX3, az eQB, a Q4 Qauttro, az ID4.
Kínában rejtély minek bővíteni az épülő 150 ezres gyárat? Júlisban 1800 Model 3-at adtak el. Jövőre adjanak el havonta kétszer vagy háromszor annyit (ami nem lesz). Az havi 4-5 ezer....évi 50-60 ezer....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 18., szerda 19:42

@matyi2010: "Pl a Mercedes augusztusban 23%, 19-ben 3,9 %-kal nőtt Európában."

Ugyebar 2019 -es eves adat meg nincs, de 2018 -ban vilagszinten csak 0.9% -al novekedtek az eladasok.

Ekozben a Tesla globalis siznten 138% -al novelte az eladasait. Az osszes nagy marka piacot veszitett a Teslaval szemben, nem csoda, hogy gozerovel alltak ra az elektromos autokra, csak az a baj, hogy evekkel le vannak maradva. Jo pelda a legujabb Porsche, amit meg el sem kezdtek gyartani, a toluk telheto legjobb technologiat epitik bele es meg igy is leveri a 3-4 eves Model S. Raadasul joval dragabb is. Hat, nem nagy eredmeny, de nagyon buszkek ra :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 18., szerda 19:33

@krix7: "A szántásról és egyéb földmunkákról nem beszélve. Az aksi 20 perc alatt lemerülne."

Egy ujabb tudatlan pocs, szepen bealltal a sorba, gratulalok. Fingod nincs rola hol tart a technologia, de siman kijelented hogy 20 perc uzemido a max. Az ilyeneket hivjak ostoba fsznak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 18., szerda 19:32

@Sorathul: "Hozzácsapnám még az áruszállítást is."

Hamarosan az is megoldodik. Jonnek az elektromos pick-upok es az elektromos nyerges vontatok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 18., szerda 19:31

@Pistapapi: "Szerintem a töltési/ tankolási idő hossza, és elhelyezkedése az ami pillanatnyilag akadály...."

Ezek szerint halvany fingod nincs sem a toltok elhelyezkedeserol sem a toltesi idorol. Amugy stimmel :DDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 18., szerda 19:30

@Suzywong: "1. nincs a földön elég litium ahhoz, hogy többtízmillió elektromos autóba elég legyen."

Ja, a sok okos szerint az olajnak is el kellett volna fogynia mar reg, ehelyett lenyegeben tulkinalat van, vissza kell fogni a kitermelest.

"2. az elektromos autó csak városi használatra alkalmas, nem lehet vele elmenni budapestről hamburgba, de még a győr debrecen utat sem lehet vele megjárni hosszadalmas töltések nélkül."

Ez a rovidke szosszenet boven eleg arra, hogy kideruljon mennyire hulye vagy a temahoz. Van, hogy napi 6-700 km -t megyek a Teslaval, gond nelkul. Raadasulnem a 100kwh -s akkust vettuk, hanem a 75 -ost. A hosszadalmas toltes pedig ugy 20-30 perc 2-3 ora vezetes utan.
A te vilagodban az emberek tobbsege vezet napi 5-600km -t megallas nelkul... hat persze.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 18., szerda 19:08

Szerencsére ez is hülyeség, nem a németek vannak igazán bajban.
Pl a Mercedes augusztusban 23%, 19-ben 3,9 %-kal nőtt Európában.
Nagyobb a gáz a Renaultnál -23% / -4,7% vagy a FCA-nál -26% / -12%,Kínában gyakorlatilag összeomlott mindkettő. Vagy a Jaguar/Land Rover ami gyakorlatilag eladóvá vált.
Egy biztos: a villanyautóra átállás a hagyományos gyártók harmadát-negyedét padlóra küldi, esetleg a felét is. De a 3 német szerintem nincs ebben a felében....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

csakazigazat, 2019. szeptember 18., szerda 18:40

Magyarországot minden xarság magával ránthatja ! Ilyen az autóipar is , az olaj is, a gáz - élemiszer behozatal is és még sok sok más minden , mert mindíg másoktól függünk ! Közeledik az újabb válság ???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 18., szerda 14:47

@Sorathul:
A szántásról és egyéb földmunkákról nem beszélve. Az aksi 20 perc alatt lemerülne.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. szeptember 18., szerda 14:02

@Suzywong:
Hozzácsapnám még az áruszállítást is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Pistapapi, 2019. szeptember 18., szerda 10:39

Szerintem a töltési/ tankolási idő hossza, és elhelyezkedése az ami pillanatnyilag akadály.... Na, meg a hazudozás a környezetbarát jellegől....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Suzywong, 2019. szeptember 18., szerda 10:25

az elektrromos autó ugyan fog terjedni, át viszont nem veheti az uralmat, két okból:

1. nincs a földön elég litium ahhoz, hogy többtízmillió elektromos autóba elég legyen.

2. az elektromos autó csak városi használatra alkalmas, nem lehet vele elmenni budapestről hamburgba, de még a győr debrecen utat sem lehet vele megjárni hosszadalmas töltések nélkül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html