Kommentek

tulajdonos: Suzywong, létrehozva: 2019. szeptember 18., szerda 10:25
 

na4, 2019. szeptember 22., vasárnap 23:20

@krix7: Semmi pánik. A belsőégésű motorok még sokáig megmaradnak. Lesznek elektromosok is, és hibridek is. Ez utóbbi még sok lehetőséget tartogat. A végső szót pedig majd úgyis a piac mondja ki, nem a hőbörgés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 22., vasárnap 22:24

@V0LE:
"A Merci es a VW bejelentette, hogy befejezi a belsoegesu motorok fejleszteset................ Ennyit az elavult benzinesekrol es arrol, hogy az elektromos auto halott dolog."

Ok, de nehogy azt hidd, hogy ez a te érdekedben történik!
Rájöttek, hogy fele ráfordítással dupla akkora hasznot lehet bezsebelni és a zöld hiszti is pont jókor jött nekik (segít magasan tartani az árat)!
A fogyasztó (az autós) meg le van xarva, majd eljut A-ból B-be 6 órával később, senkit se érdekel...
Ha összeáll a kartell, mindenki átáll elektromos autóra nem lesz más választásunk, meg kel venni akkor is ha 3x annyiba kerül...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

na4, 2019. szeptember 22., vasárnap 18:12

Hajaj. Ebből az elektro hisztiből még nagy bukta lesz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 22., vasárnap 17:46

Meg egy par finomsag:

A Merci es a VW bejelentette, hogy befejezi a belsoegesu motorok fejleszteset es minden erejevel az elektromos autokra koncentral. Ennyit az elavult benzinesekrol es arrol, hogy az elektromos auto halott dolog.

Hollandiaban a Tesla Model 3 vezeti az eladasi listakat, masodik a VW Polo, harmadik a Ford Focus. Mas nyugati orszagokban is hasonlo a helyzet.

Az elektromos auto eladasokkal kapcsolatban erdemes megznezni ezt az animaciot:

https://insideevs.com/news/351297/u-s-electric-car-sales-moving-chart/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 22., vasárnap 17:31

@matyi2010: "drága, aránytalanul drága"

Vagy csak tul csoro vagy matyika.

"Hiába jó pl a Model 3 (akár kategóriájában a legjobb), ha hozzá viszonyítva 80-90%-ban használható autókat a konkurencia 40-80%-kal olcsóbban tud a piacra dobni."

Ez erdekelne. Melyik az a gyarto aki a Model 3 -ashoz 80-90% -ban hasznalhato ( itt gondolom a hatotavra gondoltal ) autot 40-80% -al olcsobban gyart? Ilyen elektromos autorol ugyanis meg nem hallottam. Nyilvan elektromos autorol beszelsz, elvegre az elavult benzineseket nehez lenne a Model 3 -ashoz hasonlitani. Kivancsoan varom ezeket a tipusokat. Vagy megint csak benyogtel valami baromsagot?

"A modellkínálat szegényes"

Megis milyen tipus hianyzik a modellkinalatbol? Talan egy olcsobb SUV... ja igen, annak jovore indul a gyartasa.

"a kereskedő és szerviz hálózat szegényes."

A vilag barmely pontjan vehetsz Tesla -t ha van internet hozzaferesed. Jelenleg nincs ennel nagyobb kereskedoi halozat a vilagon, de nyugodtan nyomjad a szokasos ostobasagaidat :DD

A szervizhalozat hasonloan a kereskedoi halozathoz nem az elavult rendszer szerint mukodik amit a tobbi kereskedo kenytelen hasznalni, fenntartani. Az elektromos autoknak joval kisebb a szervizigenye mint a benzines vagy dizel autoknak. A Tesla szervizek altalaban regios kozpontok, ahova csak nagyobb javitasra vagy karbantartasra kell bevinni ( peldaul futomu allitas ), a kisebb problemakat vagy megoldjak interneten keressztul ( ugyanis a Teslak a sok elavult szarral szemben rendelkeznek allando sajat internetkapcsolattal ), vagy kikuldenek egy mobil szerelot hazhoz.
De valoban, az isten hata mogotti kinai falvakban ahol meg aram sincs, oda nem telepitettek Tesla szervizkozpontokat, valoszinuleg azert mert nalad joval ertelmesebbek.

"A Tesla forradalomhoz hasonló erejű lesz a tradicionális gyártók villanyautó "inváziója"

Vegulis csak 5-8 evvel vannak lemaradva, ha minden anyagi forrasukat raallitjak az elektromos auto fejlesztesre, akkor talan 10 ev mulva utolerik a Tesla -t. Az eddig piacra dobott Audi, Merci, VW... csak kullognak a Teslak mogott. Legjobb pelda talan a Porsche. Meg el sem kezdtek gyartani a legujabb elektromos autot, szoval a leheto legjobb technologia van alatta, megis porig alazza egy 3-4 eves Model S. Biztos tele a gatya a Teslanal :DDD


"De ezt a kettőt a Tesla valószínűleg nem éli túl. Nem műszaki - a már leírt gazdasági okok miatt."

MOPndtam mar, 16 eve remenykedik a sok hozzad hasonlo okostojas, de a Tesla koszoni szepen meg mindig jol van, gozerovel fejleszt es tarolja le az elavult fostalicskak piacait.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

V0LE, 2019. szeptember 22., vasárnap 17:14

@Sorathul: "Ne haragudj, én szívesen várnám már az elektromos traktort meg az elektromos kamionokat, de a jelenlegi kísérletek vagy kudarcba fulladtak, vagy kiderült, hogy szemfényvesztés."

Na akkor ha mar igy le vagy maradva, ideje rakeresned erre: Tesla Semi. A teszteles vegso fazisaban jarnak, a ket teszt jarmu gyakorlatilag az ami jovore sorozatgyartasba kerul. 30-35 tonnas vontatmannyal siman hozza az eredetileg tervezett hatotavot, sot, tulszarnyalja azt. De igazad van, ez mind oriasi kudarc :DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. szeptember 20., péntek 15:17

@laci_52:
Itt még a 15 éves közel roncsautókat is megveszik. Miből gondolod, hogy nincs kereslet dízelre?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2019. szeptember 20., péntek 14:49

Ne temessük még a német autóipart, az EU-n kívüli exportban még vannak lehetőségei és ott akár a szennyező dízelautókat is megveszik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 20., péntek 14:38

rigolya, 2019. szeptember 20., péntek 14:00

Ezt a butaságot te sem gondolod komolyan. Kína nem frekventált részeiről volt szó, nem Norvégiáról. Belső-Mongóliában hol javíttatsz Teslát?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2019. szeptember 20., péntek 14:00

@matyi2010: khm...

Minek annyi kereskedés, ha van online bolt?

Kit érdekelnek a kereskedések, ha meg tudja javíttatni az autóját máshol?!

Norvégiában az eladott új autók többsége Tesla.
Hollandiában vagy Dániában a már az eladási listák elején van.

És még csak 400.000 db/év a gyártás, ami nő.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Sorathul, 2019. szeptember 20., péntek 11:00

@V0LE:
"Fingod nincs rola hol tart a technologia."
Ne haragudj, én szívesen várnám már az elektromos traktort meg az elektromos kamionokat, de a jelenlegi kísérletek vagy kudarcba fulladtak, vagy kiderült, hogy szemfényvesztés.
Ha a közúti áruforgalmazást egyszerűen nem képes kiváltani, akkor hogyan tenné meg ezt a mezőgazdasági gépekkel?
Nyugodtan bedobhatsz egy pár linket, ha tudsz sikeres kísérletekről.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 20., péntek 9:23

A helyzet tisztázásához: a Tesla negyon jó, jelenleg a világon a legjobb elektromos autó. Musk zseniálisan felismerte, hogy a korábbi VW, GM vagy olasz-francia próbálkozásokkal ellentétben a prémium szegmensben kell megjelenni. Az ő és a Tesla érdeme az autózás történetében vitathatatlan.
De: drága, aránytalanul drága. Hiába jó pl a Model 3 (akár kategóriájában a legjobb), ha hozzá viszonyítva 80-90%-ban használható autókat a konkurencia 40-80%-kal olcsóbban tud a piacra dobni.
A modellkínálat szegényes, a kereskedő és szerviz hálózat szegényes.
Kínában Sanghaj, Peking és Kanton-Sencsen-Hongkong térségében van jelen. Ezeken kívüli Kína 1,1 milliárd lakosára 8 Tesla kereskedés jut......
A Tesla forradalomhoz hasonló erejű lesz a tradicionális gyártók villanyautó "inváziója" (VW, BMW, Hyundai, Mercedes meg Renault, Nissan ) és harmadiknak a kínai EV gyártók globális piacra lépése.
De ezt a kettőt a Tesla valószínűleg nem éli túl. Nem műszaki - a már leírt gazdasági okok miatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 20., péntek 9:13

atombandi, 2019. szeptember 19., csütörtök 2:57
"A felsorolt premium kategorias autok pedig nem vesznek el piacot a teslatol." - Butaság. Azért csökkent a Model S 1-7 havi értékesítése a tavalyi 25 ezerről 15 ezerre, a Model X-é 25 ezerről 20 ezerre.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

matyi2010, 2019. szeptember 20., péntek 8:49

V0LE, 2019. szeptember 19., csütörtök 7:19

Látod, ezért utálja az emberiség 90%-a a libsi söpredéket, mert ilyen tahók mint te. Érvek hiányát nem pótolja most sem a bunkó személyeskedés, idiótázással, ostobázással érvek helyett csak saját sötétségedet érzékelteted. A pénz nem helyettesíti az intelligenciát. Azt te sem tudod megvenni.
Legalább egyetlen egy tényt írtál volna, ami demagóg őrjöngésedet alátámasztja....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 13:44

@atombandi:
" A CDC szerint a szezonális influenza már októberben megkezdődik és többnyire májusig is kitart."

LOL
Mosakodsz?
Hiába...
Majd szólok neked októberben, hogy van-e már influenzás beteg...
:D
Te lüke...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 11:31

@atombandi:
"Jon az influenzaszezon kisoreg, vigyazz nehogy elpatkolj a valasztasig"

Te elmebeteg, az influenzaszezon a választások után jövő tavasszal jön!
Te tényleg xopni jársz ide...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2019. szeptember 19., csütörtök 11:29

@krix7:
"Te retek nyugger!"
Ez mekkora, nyuggerkent igy nyomod? Eskuszom ki kene plakatolni, hogy ilyen egy atlag fideszes nyugger. Jon az influenzaszezon kisoreg, vigyazz nehogy elpatkolj a valasztasig, mert viktor nem lesz buszke rad. Ja igy sem az.

O1G
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 11:04

@atombandi:
Te retek nyugger!
Az ipari mérték nem csak a kocsikra korlátozódik...
Teneked a kocsi van becsípődve?
Azon kívül nincsenek aksik?
:D

"A gigafactory egymagaban annyi aksit gyart, mint az egesz vilag egyuttveve"
Az sok?
Az aksis forradalom épphogy elindult...

Látom szopni jársz és élvezed!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

krix7, 2019. szeptember 19., csütörtök 10:30

@atombandi:
Ha beindul az ipari mértékű aksigyártás ez a tizedére se lesz elég!
:D
Megint nagyot akartal mondani, es koppantal...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2019. szeptember 19., csütörtök 9:49

@krix7:
Valoban. Ha technologiai valtas lesz, akkor meg ennyi sem lesz az ara. Addig talan kibirja ez a "kicsike" keszlet. Megint nagyot akartal mondani, es koppantal.

"A USGS (United States Geological Survey) becslése szerint a világ lítiumtartalékai 2008-ban 13 millió tonnára rúgtak.[40] Lítiumlelőhelyek találhatók Dél-Amerikában végig az Andok hegyláncai mentén; ennek megfelelően Chile a vezető lítiumtermelő, melyet szorosan követ Argentína. Mindkét országban sós medencékből nyerik ki az elemet, akárcsak az Egyesült Államokban, ahol Nevada bővelkedik lítiumban.[13] A világ ismert lítiumtartalékainak fele azonban Bolíviában, az Andok közép-keleti lejtőin elterülő országban található. Az USGS becslése szerint csak az Uyuni sósivatagban 5,4 millió tonna lítium rejlik.[78][79] 2009-ben Bolívia japán, francia és koreai vállalatokkal kezdett tárgyalásokba a kitermelés megindítása céljából.[78] A nemrégiben felfedezett wyomingi Rock Springs Uplift lelőhelyen a becslések szerint 228 000 tonna lítium található, egy mindössze 64,75 négyzetkilométeres területen. Extrapolálva ezt az értéket, a geológiai képződmény területén akár 18 millió tonna is rejtőzhet.[80]"
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html