Kommentek

tulajdonos: europeer, létrehozva: 2018. november 9., péntek 11:25
 

freemanowe, 2018. november 13., kedd 9:12

@laci_52: "korrupcióval erősen fertőzött" - jól mondod, (nem mintha eddig nem tudtuk volna) azonosítottuk a problémát, meg kéne oldani. Ezért fizetjük a sok semmirekellő vízfejet ott a nagyházban, hogy az ilyen problémákat megoldják. (Sajnos Mo.-on a sok semmirekellő vízfejű maga is a probléma része - sőt előidézője, ezért nem törekszenek a megoldásra.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2018. november 12., hétfő 14:57

@freemanowe: Nagyjából igazad van, az eredetvizsga valóban pénzlenyúlás, mert annak eredményéért a vizsgáló cég nem felelős. Az eredetvizsgáló állomásoknak teljes körű anyagi felelősséget kellene viselniük a kiadott igazolásért.

A műszaki vizsga szigorítása nehéz ügy, mert abban túl sokan ellenérdekeltek, hiszen ez korrupcióval erősen fertőzött terület...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

freemanowe, 2018. november 11., vasárnap 8:23

@laci_52: dehogy kell ide mégtöbb jogszabály - már így is minden agyon van szabályozva, pont ebből kifolyólag senki nem tart be semmit és akiknek be kéne tartatni, azok se foglalkoznak vele.
Itt az kéne, hogy az eredetvizsga nevű pénzlenyúlás helyett egy valóban a vevőt szolgáló szolgáltatást vezessenek be: tehát a vizsgálat ne abból álljon, hogy csak az alvázszámot kapirgálják, hanem teljes átvizsgálás (beleértve a műszakin is ellenőrizendőket), az eredetvizsgahelyszíneknek pedig hozzáférés biztosítási, baleseti, műszaki és szerviz adatbázisokhoz ami alapján a vevőt teljes körűen tudja tájékoztatni az autó előéletéről és állapotáról. Az ügyeskedők előbb-utóbb kihalnának...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

freemanowe, 2018. november 11., vasárnap 7:56

@atombandi: Jelen pillanatban az elektromos autózás sem 0 CO2 - csak épp nem a felhasználás helyén keletkezik. Amíg pl. németo. is tele van szénerőművekkel, nem tisztán megújulókból töltik az emberek, a gyártás során is rengeteg keletkezik. Életciklusa után is rengeteg veszélyes hulladék marad utána.
Egy 16 éves autó is lehet tip-top állapotban és egy 6 éves is lehet egy leamortizált korom-okádó fostalicska - csak a gazdáján múlik. Véleményem szerint a "roncsokat" inkább a műszaki vizsgákon kéne megfoni és véglegesen kiszűrni. Annak sem lennék ellene, hogy a rendőrség itt is kivonuljon mobil műszaki állomásokkal és menet közben is kiintene autókat ellenőrizni. A vizsgáztatóknak is jobban a körmére kell nézni - nem addig méregetni, amíg egyszer csak jó lesz, meg beültetni a kopaszt hátulra, ne pattogjon el annyira a mérőpadon, stb. stb. Be kéne vezetni a csipes kártya formátumú forgalmit és tárolni rajta a vizsgázáskor mért eredményeket - ha kiint a rendőr és ettől rettenetesen eltér az ott látott eredmény, akkor vizsgáztatót is a szőnyeg szélére kell állítani.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

laci_52, 2018. november 10., szombat 23:02

@ovodas: Igazad va n, az autókereskedők többsége szélhámos. Hogy miért? Mert nincsenek megfelelő jogszabályok. Ha eladnak egy roncsot, a vevő csak több éves pereskedéssel(amit nem is biztos, hogy megnyer!) jut hozzá a pénzéhez.

Fiatal használt autót csak magánszemélytől szabad venni, tőle is csak akkor, ha végig vezetett szervizkönyvet tud mutatni és az autó makulátlan.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

cito, 2018. november 10., szombat 18:07

@atombandi: Nem ártana utána olvasni, milyen mértékű a személyautók légszennyezése az összes elégetett szénégető fogyasztóhoz képest.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

cito, 2018. november 10., szombat 18:03

@atombandi: Ezek szerint te is csak a forgalmazást akarod korlátozni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2018. november 10., szombat 17:53

@freemanowe:
teny, hogy csak es kizarolag kipufogogaz szempontjabol nem biztos, hogy 0-ra jon ki az autocsere. az elektromos autozas is azzal a kurva sok aksival olyan merteku rabbanoveszelyes hulladekot termel, hogy ott is csak co2 szempontbol ervenyes csak az, hogy kevesebb kornyezeti karral jar. nemzetgazdasagi vagy unios szinten is szamolni kell ezekkel a vonzatokkal. ellenben az oreg auto nem hozhato forgalomba elv a magyar utakon koricalo roncsok szamat csokkentene. vagy legalabbis eltolna a hasznalt auto fogalmat a 8 eves autokra a 10-12-15 helyett. igen, nem lennenek "labon behozott" 100-200.000 forintos autok, de ez talan nem is akkora baj, sot!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

ovodas, 2018. november 10., szombat 14:46

Nekem nem az a gondom,hogy öreg (15 éves) autóm van,hanem az,hogy Magyarországon nincs megbízható autókereskedés,ahonnan nyugodt lelkiismerettel vehetnék egy két éves megbízható autót.
Nem anyagi kérdés,hanem megbízhatóság emberi részt figyelembe véve.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

freemanowe, 2018. november 9., péntek 23:03

@atombandi: azért környezetvédelem szempontjából lehetne vitatkozni, hogy mi szennyezőbb (1 ember igényeire számolva): 10 évig járni egy euro 3-assal vagy legyártani 3-4 évente egy új autót aminek ugyan kisebb a káros anyag kibocsátása...de nem annyival.
Az új autók csoda nagy biztonsága is erősen kérdőjeles - ok...egy ütközést túlélsz benne, de mikor előzöl letilt a motor, mert kifogyott az ablakmosó (direkt eltúlzott példát írtam, mielőtt belekötsz), vagy kigyullad a motor normál üzemben előjel nélkül, aztán ugrálhatsz ki belőle az autópálya szélén...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2018. november 9., péntek 19:43

@freemanowe:
nem kibaszas, elet es kornyezetvedelem. ismerve oket, meg az eu-ra is ra tudnak kenni. egy 20 eves kocsi romma torik egy karambolban. multkor lattam egy amcsi kimutatast, hogy milyen evjatu kocsiban hanyan haltak meg. meg ugye az evjaratok darabszama is ott volt, hogy aranyositani lehessen. szepen meghuzhato a vonal, minel oregebb a kocsi, annal kisebb esellyel eled tul a balesetet. a kornyezetvedelmi reszet meg nem is lehet ragozni.

amugy nekem mindegy, kezdhetnek a euro1-es autokkal aztan szepen kiszoritani mindet, de en a honositasra ertettem az euro4-et. tehat nem elvennem az emberektol az autoikat, csak nem tudnak euro3-as szarral elonteni az utakat. aki megvette az opeljet es 20 evig tervezi hajtani, azt egyaltalan nem erintene ez, onnantol nem lenne egy roncstemeto az orszag, legalabbis csak a sajat roncsai lennenek, az meg nem tul sok...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

freemanowe, 2018. november 9., péntek 17:25

@atombandi: azért ennyire a fidess se hülye, hogy ekkora tömeget haragítson magára....már a netadónál rájöttek, hogy mindig csak kis csoportokkal ba...akodjanak, mert abból nincs baj. De ha tömegével gyújtanák fel a népek a Kossuth téren az autóikat az viszont már baj lenne nekik is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2018. november 9., péntek 15:16

@europeer:
ez a csavo folyamatosan gatolni akarja a hasznaltauto eladasokat, mert o az uj atokat eladokat kepviseli. nincs itt semmi latnivalo, te is ezt csinalnad. en egyebkent nem is adoemelessel szorakoznek, hanem betiltanam az euro4 alatti kategoriak forgalamoba hozatalat. nem, nem hiszem, hogy onnantol mennenek az emberek uj q7-est venni, de kevesebb auto es kevesebb roncs auto lenne tole az utakon. ne legyen mar 100.000 forint a beugrasi kuszob a dugoban allashoz, fel kell tolni 1 milliora, az autozas draga hobby, nem engedheti meg mindenki maganak...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

europeer, 2018. november 9., péntek 11:25

EBBEN A QRVA ORSZÁGBAN MIÉRT MINDIG CSAK AZ ÚJABB ADÓKRÓL ÉS EMELÉSEKRŐL POFÁZNAK?
Ezt a birka népet, hogy mindig tűri...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html