Kommentek

tulajdonos: joekiss, létrehozva: 2018. május 15., kedd 2:20
 

Agar, 2018. május 18., péntek 7:49

@atombandi: "ha 160-al mesz, akkor viszont akar fekezesre is kenyszerithet, hiszen o abbol indul ki, hogy te is szabalykoveto ember vagy, nem eshetsz ra tizedmasdpercek alatt, ha kijon eled..."

Ez nem a KRESZ, hanem a saját értelmezésed. Erről beszélj egy közlekedésileg hitelesnek minősülő személlyel, és nézd át a KRESZ leírását.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

veressg, 2018. május 18., péntek 6:49

Pontosítsunk: Ausztriában ÉVTIZEDEK óta működik ez a rendszer. A magyarok is megtapasztalhatták a Bécs-Budapest autópálya szakaszon, meg az 1-es autópálya más szakászán 20 évvel ezelőtt is, hogy jelzés nélküli személyautó követi, majd megelőzi és megállítja. Többszáz eurós büntetés kifezetésévután, vagy az autót hátrahagyva lehetett tovább haladni. Én kimondottan üdvözlendőnek tartom, mert talán így visszaszorítják a 180-200-al száguldozókat, meg a leálló sávban folyamatosan előzgetőket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2018. május 17., csütörtök 22:01

@rigolya:
Nyugodtan tegezzél!
Nem igazán értem mit szeretnél bizonyítani a számításoddal, de nem is állítottam, hogy a külső sáv kihaltabb lenne. Néha úgy tűnik, de nem számít.
Induljunk ki abból, hogy gyakran előfordul (nem hétvégi csúcsforgalomban), amikor 200-400 méter, vagy nagyobb távolságban követik egymást az autók a külső sávban. Tapasztalatom szerint a középső és külső sáv tempója ritkán tár el jelentősen (+20 km/h felett). Levonva az elvárható követési távolságot, akár percekig lehet haladni, mielőtt sávváltásra kényszerüljön a hátul jövő. Innentől nehezen indokolható azzal, hogy azért nem megyek ki a szélső sávba, mert 200-300 méterre megy velem majdnem azonos sebességgel egy másik jármű.

De nem ez a lényeg! Az hogy nincs értelme. A lopás büntetendő, de érthető, mert haszna van belőle a gazembernek.
A gyorshajtást büntetik, mert szabálytalan a mértékétől függően a balesetveszély növekedik, de célja van, előbb oda akarok érni valahova.
Na de annak mi haszna, ha szabálytalanul a középső sávban folyamatosan haladok, esetenként ugyanúgy balesetveszélyt okozva?! Miféle haszna van? Ez számomra nettó emberi hülyeség. Vagy valaki tud ésszerű magyarázatot?
Ja és szabály, de nem büntetik...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

rigolya, 2018. május 17., csütörtök 8:29

@antitroll: khm...

Mennyire életszerű, hogy kihaltabb a legkülsőbb sáv?

Ha ön +10km/h-val beér egy 130 km/h-val közlekedő autót, akkor 100m előzés 0,6 percébe kerül. Ezalatt 140 km/h-val megtesz 1,4km-t.
És közben a legkülsőbb sáv kihaltabb, mint a legbelső???
Mikor???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2018. május 16., szerda 20:00

@atombandi:
Érvelésedben hibát látok.
Először is nem arról van szó, hogy kijön elém. Nem, ő ott folyamatosan és szabálytalanul halad. Most abba ne menjünk bele, hogy melyik okoz nagyobb balesetveszélyt, a kicsi vagy nagyobb sebességhatár átlépés, vagy a jobbra tartás be nem tartása. Ez egy komplex dolog. Bizonyos körülmények kellenek hozzá, alapból egyik sem az. Ő is haladhatna balesetveszély nélkül, ha senki más nem lenne az autópályán. Ha azonban összetorlódnak mellette és körülötte, akkor fékezésre kényszerít, vagy sávváltásra. Ezek pedig már kifejezetten balesetveszélyes manőverek.

Én inkább az emberi mentalitásra, a vezetési kultúra hiányára helyezem a hangsúlyt. Az utakon nem játszunk önkéntes rendőrt! Nem mentség és nem feljogosító tényező, hogy a másik szabálytalanságára hivatkozva én is szabálytalankodjak! Ha én sietek, akkor annak oka van. Valamivel (arányosan a sebbesség töblettel) nő a balesetveszély. Az igazi balesetveszély akkor fog bekövetkezni, ha valaki beáll a középső sávba és rosszkor éri utol egy gyorsabb autó. Valaki magyarázza már meg, olyan aki felvállalja, hogy rendszeres középpályás utazó, mi a jó abban, MITŐL JOBB ott utazni? Oda szól a jogosítvány?
Arról ne is beszéljünk, hogy 10% sebességtúllépésért megbüntetnek, de folyamatos középpályázásért meg nem hallottam büntit. 10%-al túllépni a sebességhatárt sem nagy dolog. A KRESZ meghatározza a megengedett legnagyobb sebességeket és előírja a jobbra tartást is.
Egyébként megfigyeltem, a középső sávot kifejezetten a sebességhatárt soha nem túllépő (ez teljesen korrekt!), de csak látszólag (!) abszolút szabályos vezetők favorizálják. Beállnak 125-130-ra (km óra alapján) és kirobbantani nem lehet őket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

atombandi, 2018. május 16., szerda 13:07

@antitroll:
a ki nem mondott kerdesedre valaszolva, amikor utoljara neztem a magyar kreszt par eve, abban meg olyan kitetel szerepelt, hogy a szabalyosan kozlekedo autot nem tarthatja fel a masik. tekintsunk el az egyebkent is kotelezo jobbra tartastol, tehat ha 130-al ersz moge, akkor kutya kotelessege lehuzodni. ha 160-al mesz, akkor viszont akar fekezesre is kenyszerithet, hiszen o abbol indul ki, hogy te is szabalykoveto ember vagy, nem eshetsz ra tizedmasdpercek alatt, ha kijon eled...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Agar, 2018. május 15., kedd 16:03

@antitroll: mellesleg a rendőrség tisztában van a gyorshajtókkal és a drifkirályokkal, de amíg nincs baleset, őket nem érdekli a szabálysértés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Agar, 2018. május 15., kedd 16:01

@antitroll: igen, irónia.

Ahogy az is irónia, hogy a 140el száguldó, aki elé alsóbb rendű útról mentek az 50es táblánál, és 4ember bele halt a balesetben, ott a 140 nem volt baleseti ok, hanem áldozatnak hozta ki a bíróság.

A gyorshajtást semennyire nem veszik komolyan. És a forgalmat feltartókat sem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2018. május 15., kedd 13:38

@pmksz:
Utálom én is ha a seggemben vannak, de ez nem sebesség függő. De ugye nem azzal van a baj, hogy 130-nál teszik és nem a külső sávban vagy?

Engem azok az autósok irritálnak nagyon, akik az M7 háromsávos részén utaznak a középső sávban éppen a megengedett 130-as, vagy akár az alatti tempóban (ha nem GPS szerint nézik, akkor valójában lassabban mennek, csak nem tudják).
Ha az én esetleges és nem jellemző 5-10 km/h-ás gyorshajtásommal utolérem őket, akkor az kevésbé veszélyes esemény, mint esetleg több sávot váltani miattuk. Én ugyanis betartom a jobbra tartás szabályait. Merthogy az valóban a biztonság és kiszámíthatóság miatt van.
Utolérem őket jobbról, aztán besorolok egyet, majd még egyet. Persze ilyenkor elég gyakran jön a legbelsőben egy még gyorsabb autó és előttem két lehetőség van.
1 Visszalassulok a középső sávban szabálytalanul utazó tempójára, és megvárom amíg a legbelső sáv megürül.
2 Jobbról szabálytalanul megelőzöm.

A második lehetőséggel nem számolva, a visszalassulás sem nagy áldozat, ilyenkor csak az jut eszembe, hogy ezek vagyunk mi magyarok, leszarjuk a másikat. Egy pici gesztust nem teszünk, amitől mindenkinek jobb a napja egy kicsit, érzi és érezteti az empátiát. Igen, ilyenkor előfordul, a belső sávban több autó jön és diszkréten (!) villantok. Jelezve, hogy kérem húzódjon le a picsába, engedjen utamra, neki tök mindegy.
Ezek amúgy a tipikus önkéntes rendőrök, ahogy visszasorolok elé és ismét kívülre (ahol neki is kellene lennie) nyomja nekem a refit, nem átallottam őt megzavarni a középső sáv magányosságában.

Szóval a jobbra tartás szabályainak betartását kellene már keményen ellenőrizni és büntetni. Csak egy ideig, mire megszokják az autóstársak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

antitroll, 2018. május 15., kedd 13:18

@Agar:
Te nem ismered a félbalkáni magyar fajtánkat?
Nálunk annyit ér bármilyen szabály, amennyit betartatnak belőle! Nem csak közlekedési...
Ha a 30-as övezetedben megbüntetnének 20-30-50 autóst nem kicsit, akkor híre menne és mindenki pontosan annyival menne amennyi a megengedett, de legalábbis nem lépné túl kétszeresen.

"Ha eltörölnék, de legalább csökkentenék a gyors hajtásért járó bírságot, gyakrabban lenne totál káros autó és kevesebben lennének az utakon."

Ez ugye csak irónia? Merthogy akkora hülyeség! Majd ha a Te hozzátartozódat csapják el a zebrán, vagy járdán a száguldozók, esetleg beléd csapódik egy belőlük, miközben tök szabályosan közlekedsz, akkor elgondolkozol ezen a mondatodon. Ha irónia volt, akkor más...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

pmksz, 2018. május 15., kedd 12:31

Na végre. Éppen ideje volt a csomó állat miatt, aki 130-nál a külső sávban mögöttem egy méterrel jön. Meg aki az M3-on a leállósávból előz rendszeresen
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

mufflinca, 2018. május 15., kedd 6:15

Szlovákiában egy szürke Passat-ból nyalókával integetve állítottak meg (nincs villogójuk sem). Fénykép készült, ahogy a lakott terület táblánál 55-el, fékezve berobogok :). 20 EUR.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

Agar, 2018. május 15., kedd 6:15

@joekiss: Magyarországon miért kell mérni? Egyáltalán miért van sebesség határ? 80%nem tartja be. 30as táblás övezetben lakom, ott 90% 60al megy.
Városban 65-70 az átlag.

Ha eltörölnék, de legalább csökkentenék a gyors hajtásért járó bírságot, gyakrabban lenne totál káros autó és kevesebben lennének az utakon.
A hatalmas limit, ami többség fejében él, már most is a közlekedési szabályt gyengíti. Ha a sebességnél nem fontos 10-15-20-25 km/h, akkor a többi szabály is lehet laza.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html
 

joekiss, 2018. május 15., kedd 2:20

Más országokban is van ilyen, találkoztam (láttam) jelölés nélküli rendőrségi autókkal Belgiumban, Németországban és Horvátországban is. Utóbbiban főleg nyaranta többet is láttam a Zágrábból Dubrovnik felé vezető A-1 autópályán, különösen a gyorshajtókra és a belső sávban az előttük előzőket agresszívan "letolni" akarókra vadásztak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html